Hakutulokset

1. K

Jos voittaisin lotossa, näin muuttaisin ostoskorini

Ostaisin kaikki lihat luomuna. Ostaisin leivät pienistä leipomoista. Ostaisin maidon suoraan maitotilalta. Ostaisin enemmän kasviksia. Kävisin enemmän ravintoloissa syömässä.
  2. K

Raskaus ja kilpirauhasen vajaatoimintaa???

Apua, miksei sulle ole määrätty lääkitystä?? Mä olisin noilla arvoilla täysin kykenemätön tekemään mitään. Soita heti huomenna lääkärille ja vaadi saada lääkitys. Hoitamaton vajaatoiminta on vaarallista myös vauvan kehitykselle.
  3. K

6+ kk ikäisen ruokarytmi

Kuinka usein muiden puolen vuoden ikäiset syövät, jos kiinteät on aloitettu vasta 6 kk:n ikäisenä? Meillä on neljä lasta, mutta autuaasti olen unohtanut, miten nopeasti ruokailukertoja pitäisi lisätä. Tällä hetkellä vauva syö kaksi kertaa päivässä; lounas- ja iltaruoka(päivällis-)aikaan...
  4. K

otatteko leikkikentälle omat lelut? leikittekö lapsen kanssa?

En ota omia leluja mukaan. Lapsen on parempi keksiä välillä leikkejä, joihin ei tarvitä leikkivälineitä. Puistoon mennään liukumaan, keinumaan, juoksemaan, kiipeilemään yms. Kotipihalla voi sitten istua siinä hiekkalaatikolla. Enkä myöskään leiki lapsen kanssa puistossa.
  5. K

Äänestäkää! Mikä kolmanneksi imeksi

Adalmiina. Näin kaikissa nimissä olisi d-kirjain ja nimet olisivat kaikki jotenkin samantyylisiä.
  6. K

päikkäriasiaa

Onko huone tarpeeksi pimeä ja viileä? Jos sadun jälkeen jäisit hetkeksi pimeään huoneeseen silittelemään, taustalla voisi soida rauhallinen musiikki ihan hiljaisella. Hetken päästä siirry vaikka oven viereen istumaan, niin että lapsi näkee sinut, mutta älä puhu lapselle. Jos tulee pois sängystä...
  7. K

päikkäriasiaa

Mihin aikaan laitat päiväunille? Entä jos lapsi on siinä vaiheessa jo yliväsynyt eli kokeilisit laittaa hieman aikaisemmin unille?
  8. K

Vuoto alkuraskaudessa

Kuinka monella on ollut vuotoa silloin, kun kuukautisten pitäisikin alkaa, mutta on ollutkin silti raskaana? Onko vuoto ollut erilaista?
  9. K

Laitatteko teehen sokeria?

En todellakaan. En laita edes kahviin sokera. En kyllä laita teehen maitoakaan.
  10. K

vaikea laihtua

Onko kilpirauhasarvot katsottu joskus? Mulla paino ei laske millään ja osasyy on varmaan kilpirauhasen vajaatoiminta.
  11. K

Mä en jaksa tätä joka iltaista tappelua nukkumaanmenosta, huoh

Näin oli meilläkin, mutta sitten päätin jäädä siihen ovelle istumaan, niin tyttökin alkoi pysyä sängyssä, kun näki minut.
  12. K

Mä en jaksa tätä joka iltaista tappelua nukkumaanmenosta, huoh

Ilta kannattaa rauhoittaa hyvissä ajoin ennen iltaa. N. tuntia ennen nukkumaanmenoa ei enää ulkoilua, vaan jotain rauhallista leikkiä hetki. Sen jälkeen iltapala ja -pesut. Sitten viet lapsen sänkyyn ja luet iltasadun. Mä luin ennen iltasadun valot päällä, ja niin että lapset istuivat ja...
  13. K

Käykö koululaisenne kesällä joka päivä suihkussa?

Ei todellakaan. Ehkä pari kolme kertaa viikossa, riippuen siitä, miten sauna lämmitetään.
  14. K

Minkälainen kasvihuone teillä on? Tollainen muovinen on ainakin ihan paska!

Tulossa on Julianan kasvihuone. Kennolevystä tehty, 5,8 m2. Edelleen odotellaan saapuvaksi, vaikka tilaus on tehty melkein kuukausi sitten ja toimitusajan piti olla pari viikkoa.
  15. K

Mitäs sitä on tänään tullu syötyä?

Kahvia, tonnikalatäytteinen lettu, suklaata, raparperikiisseliä, kahvia, peruna-pinaattimuusia, porkkanapihvejä, jätskiä.
  16. K

Maukkaan ja halvan kasvisruoan resepti haussa

Gruusialainen kaalilaatikko Pinaattipyörykät punajuurilasagnette Uunijuurekset fetajuustolla
  17. K

Kasvissyöjät hoi!

Mä syön soijatuotteita ehkä kerran kahdessa viikossa. Aika usein silloin, kun pitää saada nopeasti jotain ruokaa, eikä ehdi tai pääse kauppaan, ja ruoka pitää tehdä olemassa olevista aineksista.
  18. K

Mikä ois hyvä jäätelökone?

Meillä on Philips ja ollaan tyytyväisiä siihen.
  19. K

Laminaatin hinta ja asennus? kysymyksiä...

Kannattaa laittaa laminaatti, jos haluaa uusia sukkiaan parin viikon välein...:whistle:
  20. K

Kauppakassin sisältö

maitoa speltjauhoja kermaa "tuorejuustoa" tonnikalaa pastaa kardemummaa maksamakkaraa kinkkua (leivän päälle) suklaata banaania purkkaa salaattia aurajuustoa ksylitol pastilleja hiivaa omenoita

Yhteistyössä