Vaikka lapsesi onkin kotihoidossa, kannattaisi silti päivisin pitää pieni lepohetki; luet hetken vaikka kirjaa ja sitten sen jälkeen lapsi lepää vaikka puolisen tuntia. Yleensä se auttaa rauhoittamaan myös illat. Toinen, mikä ainakin meillä auttaa iltaisin on unimusiikki iltasadun jälkeen. Itse...
Täällä päiväkodeissa jokaiselle annetaan puuro, mutta kenenkään ei ole pakko sitä syödä. Kaikki hoitajat eivät pakota edes maistamaan. Näkkileivän saa, kun puuron on syönyt tai tuonut sen syömättä jääneen puuron pois.
On kiukkuinen illalla ruoka-aikaan (17-19 välillä), ja sitten kun pitäisi mennä nukkumaan, on yliväsynyt eikä rauhoitu millään. Mulla on hoitolapsia, joten päiväunipaikat ovat joskus vähissä, enkä halua laittaa omaa lastani häiritsemään muiden unta. Esimerkiksi tänään tyttö meni lepäämään ja on...
Tuon ikäinen tarvitsee vielä päiväunet, sekä kotona että varsinkin hoidossa. Jos lapsi ei mene iltaisin nukkumaan, vika ei ole päiväunissa, vaan jossain muussa. Meidän kuopus jätti päiväunet pois 3-vuotiaana kotihoidossa ollessa ja nyt minua harmittaa, kun annoin periksi liian helposti. Aluksi...
Meillä pieneni ruokalasku, kun aloitettiin karppaus. Syödään kunnon ruokaa, ei turhia välipaloja. Itse syön kolme kertaa päivässä ja se riittää. Oikea ruoka maksaa vähemmän kuin kaikenmaailman rasvattomatterveyskumijuustokermakeaktiviat. Lihatkin kannattaa hakea suoraan tuottajalta. =)
Meillä on ollut joulun jälkeen kaappientyhjennysviikot eli ollaan syöty, mitä kaapeista/pakkasesta löytyy.
Tällä viikolla on ollut:
kastike soijarouheesta, kaalista ja porkkanasta. Lisänä lapsille spagettia ja aikuisille paistettua sipulia
Lihakeittoa ilman perunaa
Linssipataa...
Miehelle olisi riittänyt kaksi lasta. Oli ensin kolmatta lasta vastaan. Nyt lapsia on kolme ja neljännestä on ollut puhetta, tosin minun puoleltani. Katsotaan...;)
En syö ollenkaan perunaa, pastaa, riisiä enkä viljoja. Maissia syön wok-vihannesten kanssa, jos niitä siellä on. Tällä hetkellä käytän makeutuksena ruokosokeria, steviaa pitäisi tilata. En ole saanut aikaiseksi. Syön tummaa suklaata 2-3 palaa päivässä. Heikko kohta on Maraboun 70% minttusuklaa...
Totta. Itse syön 3 kertaa päivässä. Aamulla kunnon aamiainen, päivällä kunnon lounas ja illalla yhdeksän jälkeen vielä iso lautasellinen iltaruokaa. Eilen illalla esimerkiksi parsakaalia, jauhelihakastiketta ja fetasalaattia. Joskus vielä jälkiruoaksi marjoja ja kermavaahtoa. :cool:
Se vähän ärsyttää, kun joku kieltää minun lapsiani tekemästä jotain, mille itse antaisin luvan. Vain sen takia, että hänen lapsensa saa huonoa esimerkkiä. Kuitenkaan kyse ei ole mistään ihmeellisestä asiasta.
muna-pekonimuffini (sis. pekoni, muna, tomaatti, ei muuta). Pannuleipä (muna, mantelijauho, kookoshiutale, leivinjauhe) jonka päällä voita, kinkkua, salaattia ja kurkkua. Kuppi teetä. Kaksi kuppia kahvia kermalla ja kookosöljyllä.