Onko päiväkodissa pakko syödä puuroa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voi kuule "fakta", en oo vauvana enkä aikuisena puuroa syönyt ja hyvin selvinnyt. Monia puuroja olen maistanut, marjoilla ja mehukeitoilla mutta limaisena on ja pysyy. Maukas ja puuro ei sovi mulla samaan lauseeseen mut jos ite tykkäät niin syö ihmeessä.

hmph
Ei se lapsi siihen kuole, jos joutuu puuroa syömään! Mikä on terveellisempää ja ravitsevampaa kuin esim. kaurapuuro? Meidän penskat tykkää ja syövät puuroa marjojen kera (ilman sokeria). Eivät ole tottuneet makeaan, joten ihan sopivaa makeutta tuo marjat =)

TanjaV
Olen töissä päiväkodissa. Meillä puuro on se pääaamiainen ja jos sen jälkeen jää vielä nälkä niin saa leipää lisukkeineen :)

Leipää ei kuitenkaan saa jos ei maista puuroa edes paria lusikallista tai väittää ettei jaksa syödä puuroa, mutta leipä kyllä maistuisi. Puuron kanssa saa sokeria, hilloa tai mehukeittoa.

Kaikki ruoka maailmassa ei voi olla hyvää kaikkien mielestä, mutta ei tarvitsekaan. Puuro on terveellistä ja edullista vatsantäytettä. Leipä leikkeleineen on aivan liian kallista.
Vai haluaisitteko että kaikki varhaiskasvatuksen määrärahat käytettäisiin ruokaan aktiviteettien sijaan?

kyllä kyllä
meillä pk:ssa (keskisuomi) lapsi saa ottaa itse aamupala puuro annoksensa, voi valita ottaako ison kauhallisen vai ihan vain maistiaisen, kaikki kuitenkin ottaa edes jta.
Joidenkin lasten kohdalla on lähdetty siitä liikkeelle että käyttää esim lusikkaa suussa missä on nökäre puuroa. Joka kerta maistettavaa lisäillään. Kun se lusikka on edes käynyt suussa niin sitten meillä saa siirtyä leipään. Mutta nämä on päiväkoti/ryhmä kohtaisia, kannattaa keskustella oman ryhmän henkilökunnan kanssa käytännöistä

Täällä päiväkodeissa jokaiselle annetaan puuro, mutta kenenkään ei ole pakko sitä syödä. Kaikki hoitajat eivät pakota edes maistamaan. Näkkileivän saa, kun puuron on syönyt tai tuonut sen syömättä jääneen puuron pois.

"Vieras"
Itse olen pph ja vaikka puuro on halvempaa kuin leipä ja leikkeleet, niin silti meillä saa leipää ja leikkelettä, jos puuroa ei vain pysty syömään. Kannustan kyllä maistamaan, mutta siihenkään en pakota. Itsekään en pysty ainakaan hiutalepuuroja syömään. Se koostumus vain etoo. Mutta on lapsia, jotka haluavat puuroa ja sitäkin meillä on aina tarjolla. Meillä saa aamupalamenusta valita, mitä haluaa.
Teille taidetaan maksaa todella hyvin kulukorvausta?

Ei 50c paljon ole valinnan varaa.

wer
[QUOTE="Vieras";28502036]Teille taidetaan maksaa todella hyvin kulukorvausta?

Ei 50c paljon ole valinnan varaa.[/QUOTE]

Meille maksetaan se mikä kuuluukin maksaa eli aamupalasta 73 senttiä (miinus verot). Kyllä sillä leivän ja leikkeleen saa ja vaikka jugurtinkin.

Yhteistyössä