Hakutulokset

1. Mintus

Tuleeko mun ekaluokkalaiselle tarpeeksi liikuntaa viikossa? Arvioikaa?

Meillä ekaluokkalainen ei suostu mihinkään urheiluharrastukseen. On rauhallinen mutta liikunnallinen lapsi. Meillä käydään iltaisin pyöräilemässä, nyt syksyllä metsässä sienessä ja talvisin luistelemassa. Viikonloppuisin lasketellaan talvella ja kesällä on tramboliini ja mökillä uinti...
  2. Mintus

Onko lapsellanne eskarikirja eskarissa?

Oli viimevuonna, Salainen maa tai jotain sinnepäin
  3. Mintus

Kolmas suurella ikäerolla

Meillä isot olivat 15 ja 13 kun saivat pikkusiskon. Vauva-aikana en apua heiltä saanut, mutta toisaalta olin kotona läsnä myös heille pahimmat murkkuiän myrskyt. Nyt jo aikuiset sisarukset ottavat siskon mielellään silloin tällöin hoiviinsa ja touhuavat kaikkea kivaa. Kyllä olen ollut onnellinen...
  4. Mintus

mä en ainakaan ikään mitenkään sais tietää jos mun mies pettäis

Jos suhde on kunnossa ja molemmilla on hyvä olla niin onko sillä pettämisellä väliä? Elämä on paljon helpompaa jos ei murehdi kaikkia asioita etukäteen. Jos käy vieraissa, ei jää siitä kiinni eikä se vahingoita suhdetta niin mitä sitten?
  5. Mintus

Apua! Mitä teen lounaaksi?!

Nieriää savustettuna tai loimutettuna ja sen kanssa kantarellikastiketta ja perunoita.
  6. Mintus

Jos miehesi...

Aika turha on sellainen parisuhde jossa mies vaimoaan kunnioita. Mä käskisin pakkaamaan laukun ja poistumaan jonnekin miettimään parisuhdetta. Sitten voi tulla takaisin jos on valmis hyväksymään minut (ja lapsen) sellaisina kuin olemme. Toivottavasti vauvanne ei ole tyttö, koska sille lapselle...
  7. Mintus

Saako isovanhemmat arvostella teidän perhettänne?

Me ollaan kai kummankin perheen jotain mustia lampaita. Isovanhemmat ottavat yhteyttä kun tarvitsevat apua raskaammissa hommissa, mutta kummankin sisaruksia höösätään ihan eri tasolla. Välillä tulee niin surullinen olo kun kuulee mitä muut lapsenlapset on saaneet. Mun ekan avioliiton lapsista...
  8. Mintus

tuli toisesta ketjusta mieleen.. luunapeista & tukistamisesta

Olen tämän nuorimmaiseni kanssa pitänyt täydellistä nolla toleranssia ruumillisessa kurittamisessa ja hyvin toimii. Lähtökohtana oli se etten myöskään huuda lapselle. Nyt kouluikäisenäkin äänen korottaminen saa todella pikaista toimintaa aikaiseksi. Mutta se asia pitää sopia itsensä kanssa jo...
  9. Mintus

kertokaapa joku hyvä kastike riisille:D

Mä lisään tähän vielä voin ja curryn sekaan pari omenaa ihan pieneksi kuutioituna - ykkössuosikki meillä. Sopii parhaiten kanaruokien kanssa.
  10. Mintus

Onkohan missään myynnissä koiran- tai kissanruokaa, jossa EI ole viljaa?

Löytyy esim. S-kaupasta kana-riisi tms. sekoitus.
  11. Mintus

Onko liian ankaraa vai mitä?

Korjaa tilanne huomisaamuna. Ilmoitat lapselle kauanko aamupala on pöydässä ja käsket hoitamaan syömisen sinä aikana. Voit samantien ilmoittaa kaikki päivän ruoka-ajat, jolloin on oltava pöydän ääressä jos haluaa ruokaa saada.
  12. Mintus

Hitto, mä vihaan linnunpaskoja pihalla!!!Onko muiden pihoilla?

Linnut eivät tykkäät tuulikellosta, joten jos vain itse kestät sen kilinää niin se voisi auttaa. Meillä tyttö kulkee kumppareissa mennen tullen, ihmisten ilmoille laitetaan sitten "oikeat" tilanteeseen sopivat kengät.
  13. Mintus

Työnsin juuri kahdet vaunut rappukäytävästä ulos sateeseen!

Miten musta tuntuu siltä, että nimenomaan tänään halusit työntää ne vaunut ulos koska siellä satoi? Olitko iloinen kelistä ja pääsit vihdoinkin 'kouluttamaan' ko. vaunujen omistajia?
  14. Mintus

Kaksi vuotta kestäneen yrittämisen jälkeen päätös, ettei tehdäkään toista lasta...

Onko ehkäisy jo hoidettu? Myös me teimme tuon päätöksen, mutta ei tuntunut kovinkaan tärkeältä hoitaa ehkäisyä kuntoon heti ensimmäisenä :D ja niinhän siinä sitten kävi!
  15. Mintus

En mä pääse ikinä yli erosta

Aika auttaa ja ehkä voisit kokeilla jotain pientä flirttiä kesääsi piristämään. Jos sinulla ei ole mitään "äksöniä" omassa elämässäsi niin mitä muuta muisteltavaakaan voi olla kuin se ex? Jos hän kerran teki jotain sinua loukkaavaa, ei hän ole sinua ansainnutkaan vaN jossain on ihan varmasti...
  16. Mintus

Yksinäisyys ahdistaa

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Voisitko löytää uusia ystäviä heidän harrastuskavereidensa vanhemmistaan. Ei siellä tarvitse olla kuin yksi ystäväksi sopiva. Mulla on vähän samanlainen tilanne takana, olin vuosia yh ja vieraalla paikkakunnalla. Toisaalta nyt kymmenen vuotta suhteessa olleenakin...
  17. Mintus

Tyhmä kysymys.. voiko vastasyntynyt nukkua liikaa?

Mun käskettiin herättämään 3 tunnin välein syömään. Mutta luultavasti olet saanut ihanan hyvillä unenlahjoilla varustetun lapsen. Syöttele nyt ahkerasti, lapsi kasvaa hyvin ja sitten sinulla onkin unelmavauva, joka nukkuu pitkiä unia ja on tyytyväinen sillä välillä!
  18. Mintus

9v tyttäreni pudotti pommin isälleen. hän haluaisi olla poika!

Anna lapsen olla mikä on ja näytä että hyväksyt hänet sellaisenaan. Kysy miksi haluaa olla poika? Sulla on huippuhyvät kokemukset siitä millaista on oikeasti olla poika, kerro siitä mitä muistat hänen ikäisenään olemisesta. Tehkää hänen kanssaan myös poikien juttuja. Mulla oli kaveri joka...
  19. Mintus

Meinas tulla itku pojan konfirmaatiossa tänään..tämä siis heidän riparilaulu..kosketti tavalla tai toisella.

Mä olen karjalaista itkijänaisten sukua ja voi sitä itkun määrää, ihan pieninkin liikutus saa aina silmät kostumaan. Vanhimman tyttären konfirmaatiossa olin viimeisilläni raskaana ja liikutus sen mukaista. Pisteenä i:n päälle esitti siskoni meillä kotona vielä biisin "Oi pienokainen oot lainaa...
  20. Mintus

Voi ei, jaksoin 6min polkea crosstrainerilla

Mä poljen arki-iltaisin5 x viikossa 30 min ja katson telkkaria siinä samalla. Hyvin siinä hiki valuu, mutta en löydä mistään motivaatiota pidempään polkemiseen. Oon ajatellut että ehkä sitten joku ilta en enää kelloa tuijota vaan polkaisen vahingossa tunnin puolikkaan sijaan.

Yhteistyössä