Kolmas suurella ikäerolla

• Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"Mamma"
Mietteissä josko vielä kolmas lapsi. Ikää 35-vuotta. Joten aikaa ei enää niin monta vuotta. Mietityttää vaan tuo, että keskimmäisen ja vauvan väliseksi iskäeroksi tulis se 6 vuotta. Ja esikoisen ja vauvan ikäeroksi 13 vuotta. Ja ite olisin jo 50 kun ripille pääsisi :) Onko tässä mitään järkee? Mieli vähän vaihtelee. Mies olisi valmis lapseen. Oisko vastaavanlaista kokemusta kellää?

"vieras"
Mikäs siinä jos haluatte lasta, isommat lapset sitten olis apuna vauvan hoidossa :) Mekin toivotaan vielä yhtä, jos tän vuoden puolella tärppäis niin isompiin sisaruksiin tulis ikäeroa 7v ja 10v.

"mii"
muakin kiinnostaa kuulla kokemuksia jos on isompi ikäero, että miten mennyt, meillä lapset 7 ja 5 ja haluaisimme iltatähden, olemme itseasiassa jo yrittämisvaiheessa, joten jos piankin tärppää niin ikäeroa keskimmäiseen tulee n.6 vuotta ja asikoiseen 8 vuotta

Meillä isot olivat 15 ja 13 kun saivat pikkusiskon. Vauva-aikana en apua heiltä saanut, mutta toisaalta olin kotona läsnä myös heille pahimmat murkkuiän myrskyt. Nyt jo aikuiset sisarukset ottavat siskon mielellään silloin tällöin hoiviinsa ja touhuavat kaikkea kivaa. Kyllä olen ollut onnellinen näistä vuosista, kun vielä tämän iltatähden saimme iloksemme!

Saraldo
Mun äiti oli 50 kun pääsin ripiltä. Ala-asteella tuntui siltä, että mulla on maailman vanhimmat vanhemmat. Yläasteella mä en enää edes ajatellut koko asiaa. Mun äiti on nyt 70 eikä tunnu yhtään vanhalta :). Kaikki on siis hyvin suhteellista. Ja mulla on siis yli kymmenen vuotta vanhemmat sisarukset.

"vieras"
Meillä kolmas syntyy kohta, ikäeroa sitten keskimmäiseen 5 vuotta. En ole edes pitänyt sitä mitenkään hurjana ikäerona, leikkikaveria ei ehkä sillä tavalla ole mutta mieluummin nämä nykyisetkin lapset kavereiden kanssa leikkivät kuin keskenään. Heillä ikäeroa 1,5 vuotta ja olettaisin, että tästä ikäerosta tulee kyllä itselle helpompi... Onhan noista toisilleen seuraa toki mutta kyllä ne melkoisesti tappelevatkin.

Itse olen 32v. enkä kyllä ole edes laskeskellut kuinka vanha olen sitten kun sitä ja tätä, nykyään moni on minua vanhempi kun alkaa suunnittelemaan esikoistaan.

Yhteistyössä