Yksinäisyys ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun elämä on hirveän yksinäistä. Oon eronnu, mulla on kyllä lapset muttei ketään muuta. Omat vanhemmatkin asuu kaukana, eikä edes olla muussa väleissä olla, kun lasten asioista, ja säästä vaan puhutaan. Eikä ne mua auta, vaikka oon apua pyytänytkin. Kaikki vuodet sen jälkeen kun omilleni muutin kauan sitten oon koettanut selvitä omillani, vaikka on se paljon vaatinut. Tuntuu pahalta ettei musta kukaan välitä

"alkup."
Esim. taloudellista apua tarvisin, kun ok-talossa olisi kunnostettavaa. Tai uuden asuinpaikan hankkimiseen. Mutta kun yritin ottaa puheeksi äidin kanssa ei halunnut kuunnella edes. Ja ystäviä oon kyllä yrittänyt etsiä

"höh"
[QUOTE="alkup.";26643442]Esim. taloudellista apua tarvisin, kun ok-talossa olisi kunnostettavaa. Tai uuden asuinpaikan hankkimiseen. Mutta kun yritin ottaa puheeksi äidin kanssa ei halunnut kuunnella edes. Ja ystäviä oon kyllä yrittänyt etsiä[/QUOTE]

no eipä sitä taloudellista apua monenkaan vanhemmat anna, vaikka voisivat ja harva aikuinen edes kehtaa kysyä tai pyytää. En minä ainakaan kehtaisi omalta äidiltäni. On antanut jo niin paljon ja tekee raskasta työtä.

Rahaa vailla
[QUOTE="alkup.";26643442]Esim. taloudellista apua tarvisin, kun ok-talossa olisi kunnostettavaa. Tai uuden asuinpaikan hankkimiseen. Mutta kun yritin ottaa puheeksi äidin kanssa ei halunnut kuunnella edes. Ja ystäviä oon kyllä yrittänyt etsiä[/QUOTE]

Eli rahaa oot vailla, sillä tuskin sun äiti sieltä kaukaa voi sulle asunnon etsiä. Jospa alkaisit otsenäisemmäksi.

"apua"
Minuakin ahdistaa yksinäisyys... Aviomies ulkomailla ja itse täällä raskaana, ei varmaan nähdä ainakaan puoleen vuoteen kun en uskalla sinne mennä. Äiti on täällä ja kavereita joita näen ainakin viikoittain sellaisessa ryhmässä, mutta muuten vasta muutettuani tuntuu aika yksinäiseltä ja etenkin kun ei ole mies täällä kanssani... Voisi sanoa että vuosien ajan ulkomailla mieheni oli myöskin ainut ystäväni ja nyt ilman häntä tuntuu vaikealta. Mistähän niitä uusi ystäviä voisi löytää joiden kanssa jakaa iloja ja suruja.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26643344]Mun elämä on hirveän yksinäistä. Oon eronnu, mulla on kyllä lapset muttei ketään muuta. Omat vanhemmatkin asuu kaukana, eikä edes olla muussa väleissä olla, kun lasten asioista, ja säästä vaan puhutaan. Eikä ne mua auta, vaikka oon apua pyytänytkin. Kaikki vuodet sen jälkeen kun omilleni muutin kauan sitten oon koettanut selvitä omillani, vaikka on se paljon vaatinut. Tuntuu pahalta ettei musta kukaan välitä[/QUOTE]

Aluksi täytyy sanoa, että tällaisia aloituksia tuntuu olevan pilvin pimein, mutta jokin tässä kosketti minua kaikessa yksinkertaisuudessaan. Minulla on ikää jo hieman yli neljänkymmenen, joten jonkin verran kokemusta elämästä. Olen itsekin ollut hieman yksinäinen susi, mutta kääntänyt sen vahvuudeksi. Olet yrittänyt selvitä omillasi, mikä on erittäin kunnioitettavaa. Elämäntilanteesi kuulostaa siltä, että et ole ehtinyt perheesi ohessa luomaan sellaisia ystävyyssuhteita, joista olisi sinulle nyt tukea. Vanhempasi eivät nyt tunnu ymmärtävän tilannettasi jostain syystä. Neuvoisin sinua nyt etsimään sellaisia harrastuksia, joissa sinä tai lapsesi voivat luoda uusia ihmissuhteita ja saamaan hieman uutta näkökulmaa elämään. Älä mieti sitä, välittääkö joku sinusta vai ei, vaan elä ihan omaa elämääsi. Se elämä on sinulle ja lapsillesi arvokas. Sen ei tarvitse edes olla jotain sellaista jota muilla on. Pääasia, että löydät sen, mistä on iloa sinulle ja lapsille. Kun alat elää, niin niitä ystäviäkin tulee.

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Voisitko löytää uusia ystäviä heidän harrastuskavereidensa vanhemmistaan. Ei siellä tarvitse olla kuin yksi ystäväksi sopiva.
Mulla on vähän samanlainen tilanne takana, olin vuosia yh ja vieraalla paikkakunnalla.
Toisaalta nyt kymmenen vuotta suhteessa olleenakin tunnen välillä itseni hyvin yksinäseksi ja sitten tunnen tiukan piston sydämessäni koska monilla asiat ovat paljon huonomminkin.
Omat vanhempani jotenkin kai häpesivät yh tytärtään ja kun suhde mieheni kanssa vakiintui halusivat hekin taas tiivinpää yhteydenpitoa. Toisaalta minä elän omaa elämääni ja he omaansa, sisulla ja ahkeruudella sekä kekseliäisyydellä olen raha-asioista selvinnyt. Apua ei herunut, vaikka rahaa heillä oli jopa ylimääräistä erään iloisen tapahtuman kautta.

Yhteistyössä