Hakutulokset

1. Mintus

Hetken vertaistuksea, kiitos...

Mulla menossa päivä 4. Päätin kokeilla painonhallintasettiä jolla kaverini on laihduttanut 4 kuukaudessa 18 kg. Kaksi ensimmäistä päivää pelkällä pirtelöllä + muut settiin kuuluvat juomat, oikein hämmästyin miten helppoa oli. Nyt seuraavat 10 päivää 1 kevyt ateria päivässä ja loput korvataan...
  2. Mintus

Helppoa ja hyvää sapuskaa

Meillä pystyy tilaamaan intialaista ja hakemaan kiinalaista - voittavat mennen tullen pizzat ja kebabit.
  3. Mintus

Laitetaanpa pinoon yrityksiä, joista olette saaneet kuluttajana huonoa palvelua/ei vastausta reklamaatioon tms

Hotelli Epoque Pietarsaari Rippijuhlia varten varattiin sieltä kolmen hengen huone lasten sängyllä. Samana iltana oli hotellissa häät ja sijoittivat meidät huoneeseen jonka seinän toisella puolella soitti bändi. Eivät voineet respassa asialle mitään, kun älysimme asian vasta kun bändi aloitti...
  4. Mintus

Kakkukuvan laitto täytekakkuun

Onko sulla ohjeita sen kakkukuvan mukana? Mun mielestä siihen piti laittaa allekin vähän kermavaahtoa kostukkeeksi. Lisäksi pursotin kauniit reunuksen kuvan ympärille. Hyvin onnistui ja oli leikattaessa ihan sama kuin normi kakkua olisi leikannut.
  5. Mintus

Perheen salakuvaaminen suihkussa

Voisko se olla joku pojan kaveri jonka kamera se on? Ja laitettu sinne joko pojan siitä tietäen tai jopa häneltä salaa. Tarkkaile hetki ja piilota kamera niin hyvin ettei sitä voi löytää. Mieti tarkkaan, minä luultavasti tekisin tuosta poliisiasian tai soittaisin lastensuojeluun. Ajattele missä...
  6. Mintus

mitä etävanhemmalle pitää kertoa?

Mä laittaisin tekstarilla tietoa hyvin lyhyesti. Soittakoon sitten itse jos kiinnostaa. Oma tyttäreni sairastui aikoinaan parantumattomasti ja tiedotin tästä vasta kun epäilys vahvistui todeksi ja tyttö otettiin sairaalaan sisään tutkimuksiin. Ja yllätys yllätys, eipä silloinkaan sopinut...
  7. Mintus

ero alkoholistimiehestä

Mulla loppui se rakkauskin sitten ihan viimeiseksi. En kestänyt enää petettyjä lupauksia. Ja voin vakuuttaa että elämänlaatu parani ihan uskomattoman paljon - sekä minun että lapsien. Lapset saivat lisäksi paremman isän, koska eivät eron jälkeen nähneet enää koskaan isää humalassa. Voimia...
  8. Mintus

Miten rohkaisisin/opettaisin poikaani jalkapallossa?

Pelaa sinä sen pojan kanssa. Yh-äitinä ei ollut isää pojan kaveriksi, siinä sitten äiti sai ensikosketuksen fudikseen. Mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi. Aika pian siinä on pihakaveritkin mukana kun näkevät miten kivaa teillä on yhdessä.
  9. Mintus

Miten rohkaisisin/opettaisin poikaani jalkapallossa?

Ja pelailkaa yhdessä pihalla, harjoitus tekee mestarin. Juuri siksi osa pojista on niin taitavia lajissaa, kun pelaavat sitä kaiken vapaa-aikansakin ja vielä ihan omasta tahdostaan.
  10. Mintus

Ukko nukkuu - voinko juoda sen kossut?

Kaada viemäriin ja tulee tästäkin päivästä paljon parempi :whistle:
  11. Mintus

keksikääs mun isälle joku täyttävä mitä syödä ko se lopettanut makkaran syönnin! 20v syöny jokapvä ja nyt paino putoo...

Ruisleipää ja kokolihaleikkelettä. Keitettyjä kananmunia. Täysjyväpastaa. Ostaa paistin ja paistaa ja viipaloi ja syö sitä kylmänä, meidän miehille kelpaa mainiosti. Voi vaikka mitä mitä voisi terveellisesti syödä jos ei painosta tarvitse välittää. Mutta ehkä nuo ruisleivät olisi sieltä...
  12. Mintus

Tyhmä kysymys: mitä puette pienille lapsille päälle puistoon kesähelteillä?

Sellaiset polven alapuolelle olevat shortsit on kätevät. Mulla on tytölle hame, t-paita ja puolipitkät leggarit. Näin säästyvät polvet pahimmilta ruvilta kun vauhti ylittää turvallisuuden rajat. Naarmuja tulee ja ne kuuluvat kesään.
  13. Mintus

Pärnu; onko kiva paikka lapsiperheelle kesällä?

Ihana ja kyllä kannattaa. Miltei kuin etelänloma, paitsi etteivät ilmat ole yhtä 100 % hyvät. Hyviä ruokapaikkoja ja kaupoissa edullista. Varatkaa kylmälaukku mukaan ja tuliaisina voi tuoda parin viikon eväät kotiinkin huomattavasti edullisempaan hintaan kuin täältä ostettuna.
  14. Mintus

Mieheni ei ole puhunut tänää mitään...

Eipä tuo paljon juttele minunkaan mieheni, ei kyllä pelaakaan, ei koskaan. Telkkaria katselee ja touhuaa tytön kanssa, mutta ulosanti on ala-arvoista. Välillä hermostun ja otan asian puheeksi ja hetken koittaa parastaan, mutta minkä sitä ihminen luonteelleen voi. Hyvin se kyllä säikähti kun...
  15. Mintus

Puritko lapsuuden traumasi juuri esikoiseen?

Mä olen koittanut korjata niitä asioita omassa käytöksessäni joissa äitini käytös on minua satuttanut/loukannut. Esikoinen on aikuinen ja tyttö, meillä on ainakin omasta mielestäni lämpimät ja hyvät välit. Tyttö kääntyy helposti huolineen minun puoleeni ja juttelemme lähes mistä tahansa. Nyt...
  16. Mintus

Auttaako nuo Activiat tai Olo-jugurtit oikeesti?

Mä syön sellaista jauheesta itse valmistettavaa jogurttia ja se ainakin auttaa ihan loistavasti. Säilyy jääkaapissa vajaat kaksi viikkoa - paitsi ettei meillä säily kun syödään se nopeammin pois.
  17. Mintus

pelko lasten puolesta

Minulla on kaveri, jonka äiti erosi tytön isästä ja meni tämä veljen kanssa naimisiin. Ystäväni on siis samalla siskopuoli ja täti näille pikkusisaruksilleen. Aivan normaalisti hän siihen suhtautui murkkuiässä. Vähän ihmetteli miten äiti oli aikoinaan kehdannut ja totesi että omapahan on...
  18. Mintus

Tukea ja turvaa

Koita keksiä harrastus josta saisit itsellesi omia ystäviä ja sitä kautta itsellesi sellaista "omaa" tekemistä. Kun kummallakin on sitten omaa aikaa, niin jotenkin se yhteinen aika tulee arvokkaammaksi myös poikaystäväsi mielestä. Nythän taitaa olla niin että sinä olet käytettävissä aina ja...
  19. Mintus

Pienten lasten yh:t, mites äitienpäivä?

Mä opetin lapsille pienenä miten äitienpäivää vietetään, iskää ei ollut, mutta saunoa itse luoda ne traditiot. Ihan pienten kanssa tehtiin aamupala yhdessä äidin kunniaksi ja haettiin kukat metsästä yhdessä. Sitten menin pois keittiöstä että saivat asetella kukat ja mahd. tekemansä kortit...
  20. Mintus

Onko paikalla muita jotka tietää jo nyt ettei saa äitienpäivälahjaa mieheltä?

En saa lahjoja mieheltä, enkä odotakaan. Parina vuonna olen ostanut itse itselleni jotain ja kun on kysellyt siitä olen kiittänyt kauniisti ja kertonut ostokseni olleen syntymäpäivä-/äitienpäivä-/joululahja häneltä. Näin voin aina ostaa mitä mieli tekee ja saan mieleisiä lahjoja. Oma mokansa jos...

Yhteistyössä