Hakutulokset

1. J

***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

äitiliini85: mulla oli neuvolalääkärinä myös mies. Sellanen tosi nuoren olonen ja varmaan hiljattain valmistunu, kun kerto kaikki niin "oppikirjojen" mukaan. Oli kyllä ihan mukava ja hauskaakin oli kun kuuntelin sen sepustuksia (kerto ku ensikertalaiselle), mut taidan olla niin rutinoitunu etten...
  2. J

Mietin ihan samaa ku FPI eli miten kuvia saa profiiliin?? Kertokaa ny viisaammat :D
  3. J

huitshapeli: mukavan kokonen masu sulla on jo. :) helmiyllätys08: Meidän asukki oli np-ultrassa 61mm ja vastas viikkoja 12+5, korvasta korvaan mitta (bm) oli 23mm. Annu82: Mulle ei ainakaan sen kummemmin suositeltu mitään vitamiineja eikä erityisesti foolihappoa. Sanoin kyllä ekalla...
  4. J

Aurinkoista tiistaita B) Täällä siis arska paistaa ja pari päivää sitten satanu lumi alkaa olla historiaa, mitä ny varjopaikassa ja mettässä sitä vielä on. Keväiseltä näyttää taas, räystäistä tippuu vettä ja linnut laulaa (ne jotka ny sattuu kerrostaloalueella oleileen). =) Suhteista oli...
  5. J

Adett e: synttärionnittelut näin jälkikäteen!! :flower:
  6. J

Angel Eyes: täällä toinen jolla synnytys tuntuu nimenomaan selässä. Mulla ei ole ollu ennakoivia supistuksia kummastakaan, vasta kun ollaan itse asiassa... Epiduraalin oon ottanu molemmissa ja varmaan otan nytkin, sen verran helpottaa noita selkäkipuja. Viimeks kyllä synnytin melki luomuna, kun...
  7. J

Mukavaa viikon alkua. =) FPI: Mitä tarkotit tolla jos on 12+4 niin on 15. raskausviikko?? Eikös se ole 13. viikko.... KerroTokiLisää: mun synnytykset kesti 7,5 tuntia ja 4h25min. Viimeseen tulee väliä yli 5 vuotta, niin en usko, et nopeemmin tulee ku edellinen. Toki pitää kai siihenkin...
  8. J

Niin tervetuloa höplömmöö. =) Mulla on myös istukka etupuolella, mut odotettavissa on et siirtyy takapuolelle kun kohtu kasvaa. Näin ainakin ultrassa sanoivat. Oliskohan sulla myös tuo mahdollisuus?? Jos se ei siirry, niin kyllä tuollaisessa työssä on varmasti riski, et osumia tulee...
  9. J

maisakaisa ja gibbon: tais tosiaan olla tujua mehua kun krapulan sai :laugh: Veikkaisin, et valvominen ja huono sisäilma (ainakin maisakaisalla) aiheutti tuon... Muuten baareissa käynnistä... Mä en ole käyny muutenkaan juurikaan missään lasten syntymän jälkeen, ehkä kerra-pari vuodessa...
  10. J

mimmali: pakko vielä palata tuohon aiheeseen, et neuvolassako sanottiin, et lapsi saattaa vammautua jos värjää hiuksia?? Kun et kerran ite keksiny... Sanoisin, et oli terkkarin tietämättömyyttä jos noin sanoi. Kyllä hiusasioista kannattaa kysyä ammattilaisilta eli kampaajilta, he tietää...
  11. J

nanna81, maisakaisa, Annu82, gibbon ja kukkis2: samoilla linjoilla oon teidän kanssa. Puhuitte asiaa =) mimmali: ei millään pahalla, mut ootko yleensäkään värjännyt hiuksiasi? Meinaan vaan, et me jotka muutenkin värjätään, suhtaudutaan paljon vapaammin tuohon asiaan. Ainahan voi käyttää...
  12. J

mimmali: mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, et hiusten värjääminen vammauttaisi sun vauvaa????????? Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä tuota väitettä.... :/
  13. J

Annu82: kyllä se sävytys/värjäys kummasti piristää omaakin olotilaa varsinkin näin keväällä kun valo lisääntyy. Itse ainakin kaipaan oikein kunnon punasta väriä keväisin :D Harmi vaan, et se kestää huonoiten hiuksissa ja aurinkokin vaalentaa sen helposti kupariseks :(
  14. J

Ihmettelen myös mimmalin kampaajan kommenttia ettei väriä laita. Pelkäsiköhän, et se epäonnistuu eikä uskaltanut sit laittaa??? ;) Annu82: kiharoissa on tosiaan suurempi riski ettei onnistu niin hyvin tai voi onnistua jopa liikaakin eli permisaineisiin vaikuttaa odottavan hormoonipitosuus...
  15. J

Liina81: tuosta värjäämisestä kyselit... Tää on kans niitä ikuisuus aiheita mistä kiistellään varsinkin "maallikkojen" kesken. Kampaajat on varmaan kaikki samaa mieltä, et hiusten värjääminen ja yleensäkin käsittely on turvallista raskausaikana =) Nykyaineet on kuitenkin niin tutkittuja ja...
  16. J

Täällä meillä on outo valoilmiö, nimittäin aurinko paistaa pitkästä aikaa B) helmiyllätys08: oli varmasti mukava käydä hoidossa, onhan se eri asia kun toinen tekee ja itse saa vaan nauttia =) Suosittelen muuten muillekin odottajille, et käytte jalkahoidossa! Varsinkin sit, kun kroppa ei...
  17. J

Minkä ikäisenä teidän lapset on lopettaneet päikkärien nukkumisen?

No, meillä vielä 5v poika nukkuu sen 1-2 tuntia ja eskari-ikänenkin satunnaisesti. Tuossa pari vuotiaana olin ehdoton ja päikkäreistä ei luistettu. Niin ne on osa päivän rutiineja edelleen.
  18. J

Mukavia kuulumisia monella ultrasta ja neuvolasta =) kesakarkki: tervetuloa sekalaiseen seurakuntaan mukaan, tietysti joukkoo mahtuu vielä :flower: Milloin sun laskettu aika on?? Tuntuu epäreilulta, et niin moni on jo tuntenu vauvelin liikkeitä. Ainahan sanotaan, et uudelleen...
  19. J

gibbon ja muutkin: mun mielestä se sokerilitkun juominen ei ollu mitenkään kauheeta. Kävin tosiaan toisessa raskaudessa kun painoindeksi oli liikaa (ekassa oli myös, mut silloin siihen ei kiinnitetty mitään huomio). Eikä mulla menny kahta tuntia. Odotteluajat oli ne pisimmät mitä siihen joutu...
  20. J

Moi taas! Annu82 kyselit mitä muilla otetaan neuvolassa... Meillä katotaan pissanäyte, verenpaine ja paino joka kerta. Hemoglobiini mitataan harvakseltaan, jostain lueskelin et kolmekin kertaa saattaa olla se määrä =) Tietty jostain rv20 aletaan mittaileen kohdun korkeutta eli sf-mittaa...

Yhteistyössä