Minkä ikäisenä teidän lapset on lopettaneet päikkärien nukkumisen?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Onko mun siis mitään järkeä yrittää väkisin laittaa tuota nukkumaan? Pari tuntia saa aina tapella. Ois se kyllä kiva että nukkuis itsensä kannalta ja vähän munkin.. et saisin omaa aikaa :)

mie
Entä jos laittasit hieman myöhemmin unille, auttasko se. Ja tietty se miten aikasin herätään vaikuttaa siihen mihin aikaan alkaa taas unettamaan.. Meillä en ite jaksais,jos tuo parivuotias ei pitäs hetken lepoa päivällä, tietty kävis varmaan sitten aiemmin illasta unille.. ;)

Esikoinen nukkui vielä toisinaan 4 vuotiaanakin, hoidossa. Kuopus lopetti päiväunet jo 1,5 vuotiaana... eikä kyllä nukkunut juuri öisinkään, ihme tapaus. nykyään nukkuu n. 21/22-07. Mikäli nukahtaa (erittäin harvoin ') päikkäreille, niin yöunet siirtyy 23/24 alkaviksi.

sleeping
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko mun siis mitään järkeä yrittää väkisin laittaa tuota nukkumaan? Pari tuntia saa aina tapella. Ois se kyllä kiva että nukkuis itsensä kannalta ja vähän munkin.. et saisin omaa aikaa :)
Ei kai väkisin voi. Mä meinasin saada hermoromahduksen kun kuopus ei yks päivä nukkunutkaan päikkäreitä ja kuvittelin sen loppuvan siihen. Onneksi on saanut unenlahjansa takaisin ja toivon hänen nukkuvan päikkärit myös ainakin kolme vuotiaaksi asti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei mun mielestä kannata jos siihen noinkin kauan kerta menee. Ei se oo enää mukavaa lapsellekkaan kun koitetaan väen vängällä pakottaa. Jos kerta jaksaa sitten illan kumminkin.. :)

päikkäripakko
Meillä oli päikkäreille käynti tosi vaikeaa ku poika oli 3v jätettiin ne sit väliin ja seurauksena katastrofi, ilta oli aivan kaamee riehu ku raivopää tai jos kävi hyvissä ajoin nukkumaan ni nukku tosi levottomasti ja sai nukutella moneen kertaan. Pakotettiin sit päikkäreille ja pitkän aikaa se oli todellinen taistelu, mut nyt käy yleensä päikkäreille ihan ok, illalla valvoo sit tietty myöhempään, mut nukkuu paljon paremmin yönsä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Entä jos laittasit hieman myöhemmin unille, auttasko se. Ja tietty se miten aikasin herätään vaikuttaa siihen mihin aikaan alkaa taas unettamaan.. Meillä en ite jaksais,jos tuo parivuotias ei pitäs hetken lepoa päivällä, tietty kävis varmaan sitten aiemmin illasta unille.. ;)
Just tänään siirsin päiväuniaikaa 1,5 tunnilla eli laittoin sen tuossa puoli kahden jälkeen nukkumaan ja äsken vasta nukahti. Hirveen myöhään en viitsi siirtää, kun se on sitten yöunista pois.

ap
Kiitos kaikille vastauksista. Äsken sain neitokaisen vihdoin viimein nukkumaan. Taidan tästä lähin asennoitua niin, että nukkuu jos on nukkuakseen. Että alan ehdottelemaan sänkyyn menoa, jos näyttää väsyneeltä tai on ollut 'rankka' päivä takana jolloin järjen mukaan pitäis väsyttää.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ail:
Vähän alle 3v alettiin vaan lepäilemään päivisin kun uni ei enää maittanut
Tuokin on hyvä idea, jos laittaisin sen sänkyyn lepäämään ja luen vaikka sadun ja kuunnellaan pari unilaulua, ja jos uni ei tuu niin vois tulla pois.

Yhteistyössä