Hakutulokset

1. J

***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Aurinkoista keskiviikkoa, kyllä se siitä taas lämpenee B) flipi: käsittääkseni korkea ph saattaa viitata virtsatietulehdukseen. Ja koska raskaana ollessa muutenkin pissattaa paljon niin pelkästään tuolla oireella sitä ei voi määrittää varmaks. Seuraavat varmaan sun tilannetta, eikö...
  2. J

Vauvojen tyynyt ja kätkytkuolema

Aika hurjan kuulonen juttu. Oon ymmärtäny, et kätkytkuolemien syitä ei yleensä edes pystytä selvittään, niitä vaan tapahtuu. Lukemani perusteella Suomessa alle 20 vuosittain. Syynä ei ole tukehtuminen, vaikka lapsia on löydetty kasvot alaspäin ( www.kapy.fi - sivustolla tietoa) . Hiukan siis...
  3. J

Pöppiäinen: sun kannattaa tarkastuttaa toi äitiysloman alkamisajankohta uudestaan. Kelan laskentaohjelman mukaan sun äitiysloma alkaa 27.9. Etteivät maksa sit sekä työttömyyskorvausta, että äitiysrahaa päällekäin muutamalta päivältä. :) kirppiina: Mä ymmärtäisin tuon äitiysraha-asian niin...
  4. J

Tiistai-päivää kaikille! Vielä tuosta äitiysrahasta: Kaneli ja FPI, kyllä se yleensä lasketaankin viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan. Jos tulot on kasvanu huomattavasti siitä, niin silloin voidaan huomioida tuoreemmat tulot, esim. jos on ollu 2006 opiskelija ja on nyt töissä niin...
  5. J

nanna: oon sun kans samaa mieltä Euroviisuista. Kerta kokeilu tuotti hyvän tuloksen, et jatkossa vois laittaa muunlaisia kappaleita. Jos miettii nytkin millasia oli esim. kymmenen parhaan joukossa, niin siellä oli hitaita sekä nopeempia "tanssi"biisejä. Kunhan kehittelisivät Suomessakin yhtä...
  6. J

miimu: kyllä tuo mun mielestä on normaalia. Pääasiahan on, et kohdunsuu pysyy kiinni. Oliko eri lääkäri joka mittauksen teki, siinäkin voi tulla heittoa?... :)
  7. J

FPI: eikös sulla ole tänään 22+0 jos 23 viikko alkoi?? Jos on 23+0 niin silloinhan olis jo 24 viikko menossa... =)
  8. J

Uutta viikkoa taas alotellaan. =) Kävi sit mullekin illalla niin kuin joillekin muille, et kirjottelin kommentteja ym. ja sit en saanu lähetettyä sitä. Tais olla liian paljo porukkaa yhtäaikaa "linjalla" :D Elikäs uus yritys. toiveikasodottaja: kyllä ne kivuttomat supistukset...
  9. J

Aurinkoista iltaa täältäkin. =) triple: ompa hurjaa kyytiä ollu pienellä. Toivotaan, et pysyy mukana kun on ollu noinkin sitkeä. :hug: Meilläpäin saa muuten kesäkukkia jopa 1?/kpl ja n.8? 12kpl. Mielestäni melko edukasta.... ;) pöppiäinen: tuo laittamani 200? olikin esimerkki ja...
  10. J

Mukavaa perjantaita! =) pumppernikkeli: oli tosiaan melko nuiva vastaanotto. Kurja juttu. Aivan kuin toiset ei sais elää omaa elämäänsä ja saada lapsia niin paljon ku haluaa. No, toivotaan et suhtautuminen muuttuu, ku pieni on syntynyt. :hug: pöppiäinen: äitiyspakkauksen myymisestä...
  11. J

Olipas tullu tekstiä taas paljon eilisestä. Kiva juttu. =) toiveikasodottaja: olipas kurja uutinen. Voimia teille kaikille uuden tilanteen edessä. :hug: Tyttö- ja poikaoireista oli puhetta. Ite en kyllä muista enää tarkalleen, et miten edelliset raskaudet eros toisistaan jos edes eros...
  12. J

Mitä kivoja paikkoja Suomessa on, joissa voisi lasten kanssa käydä?

Hilariushiiren koti Jyväskylässä
  13. J

Oli taas mukavia ultrakuulumisia lähes kaikilla. Adett e: Kurja juttu, toivotaan ettei olis mistään vakavasta kyse. Voimia ja positiivista mieltä :hug: Pöppiäinen: Juuri tuolta pistämästäs linkistä tuota porkkana asiaa kattelinkin, mitä omaan juttuuni kirjottelin. ;) zizilisko...
  14. J

Mukavia neuvola ja ultrakuulumisia. :) maisakaisa: tuosta porkkanan syönnistä olikin puhe jo joskus aikasemmin... Netistä löysin tietoa, et A-vitamiinin pitkäaikaissaanti ei sais ylittää 3000 mikrogrammaa päivässä ja kerta-annosrajana pidetään 7500 mikrogrammaa. 100g porkkanoita sisältää...
  15. J

Novelle: painonnoususta kyselit. Jonkinmoinen keskiarvo painonnousuun olis sun viikoilla 4kg jos kokonais nousua tulee oleen 12kg. Toi on kuitenkin hyvin karkee arvio eikä varmasti pidä kaikilla paikkaansa. :) Itse olen sua 2 päivää eellä ja paino on vielä ollut +-0kg kotona punniten.
  16. J

zizilisko: Hyvä, et kaikki oli ok neuvolassa. Paljonko sun paino oli noussu viikossa? Olisitko muuten joutunu sokerirasitukseen esim. BMI:n takia?? :)
  17. J

Mukavaa alkanutta viikkoa! :) Tälläkin viikolla taitaa olla ultria muillakin ku mulla... Musta oli parempi, et Venäjä voitti ja ku turnaukses oli kaks joukkuetta Suomee parempia, niin tohon on tyytyminen ;) Lihaa syön kuten ennenkin, ei tee pahaa. Ainoo mikä ei maistu on...
  18. J

Hoi te, joilla on tai on ollut hormonikierukka!

Mulla oli reilu 4 vuotta hormonikierukka ja olin tosi tyytyväinen. Eka vuosi oli melkosta tiputtelua ja vuodot oli mitä sattu, iho reagoi kuten muihinkin hormonaalisiin ehkäsyihin ( lähinnä selkään tuli näppyjä ). Sen jälkeen vuodot harveni ja viimeset kaks vuotta oli melko harvojen menkkojen...
  19. J

koska pois pinnasängystä?

Esikoinen tais olla 2v kun joutui luovuttaan pinniksen pikkuveljelle. Kuopus oli varmaan saman ikänen tai hieman vanhempi. Riippuu niin paljon lapsesta, toisilla ei ole mitään hinkua sieltä pois ja toiset tulee yli jo 1-vuotiaana. Ite en pitäis kiirettä jos lapsi näyttää siellä hyvin pysyvän...
  20. J

Listataanko raskaus-aiheisia lastenkirjoja?

Ainakin tällaiset voisi olla hyviä: - Giles Andreae, Äidin vatsassa on talo - Marlee Alex, Meille tulee vauva - Katerina Janouch, Mistä on pienet vauvat tehty Lisäksi on paljon vauvoista, sisarussuhteista, mustasukkaisuudesta jne. kertovia lastenkirjoja.

Yhteistyössä