Hakutulokset

1. S

Miksi mun äiti saa vauvan nukkumaan ja minä en

Näin mä kanssa asian ajattelen:) Ottaa vaan niin aivoon äidin asenne, kun se kehuskelee kaikille, miten se osaa niin hyvin nukuttaa tuota ja samalla saa sen kuvan, että minä kun en osaa. Hyvä tietysti että viihtyy, ei siinä...
  2. S

Kyllä mä nukun hyvin silloin, saa sekä äiti että vauva nukkua kunnon yöunet- siksi vauva yökylässä käykin;) Ja juu imetän- unikoululla saatiin yösyötöt pois ja vauva omaan sänkyyn, mutta heräilee jatkuvasti siltikin. Ensi yönä kokeillaan laittaa sitten omaan huoneeseen kokonaan, jos se auttaisi...
  3. S

Vauva 8kk on ollut kahdesti yökylässä mun äidin luona ja nukkuu siellä kuin pieni enkeli päivin öin. Mikä ihme siinä oikein on, että kotona pitää herätä huutamaan tunnin välein. Että ottaa päähän, kun äiti sitten ihmettelee, että hyvinhän tuo nukkuu. Ihan samat hommat (ja miljoona muuta konstia)...
  4. S

Löytyisiköhän joltain tarpeettomia Bona-koodeja?

Jos joku haluaa olla kiva eikä itse tarvitse noita koodeja, niin mulle saa laittaa :) Pienet mahikset kai tossa on voittaa, mutta kotiäidillä on pienet huvit ja jännityksen paikat...
  5. S

iltaruoka vauvalle huonontaa unia

Olen antanut riisipuuroa tai -velliä kohta 6kk vauvalle iltaisin n. 1,5 tuntia ennen nukkumaanmenoa ja yöt ovat olleet todella huonoja. Vauva herää 1-2 tunnin välein huutamaan. Vasta nyt tajusin kokeilla tuon iltaruoan poisjättämistä ja viime yö meni yhdellä syönnillä huudoitta. Outoa vaan on...
  6. S

Maaliskuussa syntyneiden vanhempia

Meillä on lopetettu nukkuminen lähes kokonaan ja siirrytty karjumaan naama punaisena öisin- aikaisemmin on nukahtanut tissille, mutta enää ei voi kun sittenhän ei voisi huutaa.
  7. S

Valion uudet korvikkeet ja vellit

Meillä on parhaiten käynyt mahalle ja ehdottomasti parhaiten maistunutkin Semperin korvike. Sitä ei vaan ihan joka kaupasta saa.
  8. S

Valion uudet korvikkeet ja vellit

Oletteko ehtineet kokeilemaan? Mitä mieltä olette olleet? Itse olin innoissani kotimaisesta tuotteesta ja vähän kalliimmasta hinnasta huolimatta niitä ostettiin meille. Korvike tuoksuu tuoreenakin ihan erilaiselle kuin muut korvikkeet ja puklut ovat aivan karmivan hajuisia. Lisäksi meillä...
  9. S

Kuinka nopeasti vatsavaivat ilmenevät

Annoin vauvalle ensimmäistä kertaa muuta kuin maitoa tuossa aamupäivällä (maissivelliä, 40 milliä), kuinka nopeasti vatsavaivat ilmenisivät, jos niitä tulee? Mietin, että uskallanko antaa vielä toisen kerran tänään, kun vielä ei ole mitään tullut...
  10. S

Lahjalähetti pk-seudulla?

Tietäiskö joku firmaa, josta voisi lähettää jonkun lahjan samaan tyyliin kuin kukkalähetit tekee? Olen selaillut noita kukkalähetti-sivuja ja niissä on vain muutama pehmolelu tai suklaarasia saatavilla ja nekin yleensä saa lähetettyä vain kukkien kanssa. Ystävä sai vauvan ja haluaisin lähettää...
  11. S

Kuinka laitat vauvasi yöunille?

Isi antaa pullosta iltamaidon,vaipan- ja yökkärinvaihto, vauva kapaloon ja mun viereen joko tissille tai vaan viereen ja tutti suuhun. Yleensä nukahtaa siihen ja nostan sitten viereiseen sänkyyn. Ei minkäänlaisia mahdollisuuksia,että itsekseen nukahtaisi, ei edes vahingossa.
  12. S

joku pyysi synnytyskertomusta, joten täältä pesee

Mä olin ajatellut ennen synnytystä, että olispa noloa päästää siihen pöydälle, mutta kun kätilöt eivät kiireissään ehtineet antaa peräruisketta, niin kärsikööt sitten :laugh: Siinä lopussa keskityin enemmän siihen etten oksentanut ponnistaessani, ei sitä kakkimista ehtinyt miettimään.
  13. S

Aurallinen migreeni ja hormonaalinen ehkäisy

Mulla alkoi aurallinen migreeni, kun LOPETIN e-pillereiden käytön (ja loppui kun tulin raskaaksi ja imetin), vaikka kai sen pitäisi olla toisin päin.
  14. S

pinnasänky ei mahdu makkariin- vaihtoehtoja?

No nyt alkoi näyttää hyvältä! Pitää yrittää metsästää tuollaista jostain:)
  15. S

Pienien yöpöytien poistaminen ei ratkaise asiaa valitettavasti. Sängynpäädyssä on kapea tv-taso, mutta mies ei lämpene tv:n poistolle sitten yhtään ja jos pinniksen laittaisi sinne eikä sängyn viereen, niin minulle on sitten sama kävellä siihen viereiseen huoneeseen, kun en sängystä nousematta...
  16. S

No mutta se pinnis onkin tarkoitus pitää lastenhuoneessa, johon se sopii oikein hyvin. Minkään kokoinen pinnasänky kun ei mahdu meidän makuuhuoneeseen ja siksi etsin vähän luovempia vaihtoehtoja.
  17. S

Liukuovet eivät toimi, koska pinniksen jos sängyn viereen työntää, niin ihminen ei enää mahdu mihinkään väliin. Meillä on Ikean Mammut-pinnis, joka on niin jykevää tekoa, ettei siihen saa pyöriä. Tietty voisi ostaa käytettynä jonkun kevyemmän version...
  18. S

Vaunukoppa kävi itselläkin mielessä, joten se voisi olla kyllä ihan ok ratkaisu, laatikkokin on tällä hetkellä kahden rahin päällä. Toimii niin kauan kun vauva ei vielä yritä nousta ylös itsekseen tms.
  19. S

160 senttinen on sänky ja mies nukkuu leveästi eikä ole ihan pienimmästä päästä muutenkaan, niin ahdasta on. Voisihan sen laittaa tietysti lastenhuoneeseen nukkumaan, mutta ei sekään nyt ihan reilua olisi;)

Yhteistyössä