pinnasänky ei mahdu makkariin- vaihtoehtoja?

Eli makuuhuoneeseemme ei mahdu pinnasänkyä enkä millään haluaisi laittaa vauvaa vielä omaan huoneeseenkaan. Tähän asti on nukkunut ihan pienenä kainalossa ja sitten äitiyspakkauksen laatikossa, josta yksi laita leikattu pois ja työnnetty sänkyyn kiinni.

Nyt ei vauva mahdu enää laatikkoon, olisiko kenelläkään ideoita missä/miten vauva voisi nukkua samassa huoneessa? Sänky pitäisi saada päiväksi pois, jotta makuuhuoneen kaapeille pääsee.. Matkasänkyä olen ajatellut, mutta haluaisin vauvan samalle tasolle sängyn kanssa kuitenkin ja noissa matkaversioissa lapsi on aina melkein lattiatasossa nukkumassa.

Mielellään saisikin nukkua vieressä ja osan yötä nukkuu edelleen, mutta kolme ihmistä normaalissa parisängyssä alkaa käymään ahtaaksi. Äitiyspakkauslaatikko oli niin hyvä, kun vauva näkee sieltä mun pärstän, muttei ole ihan kyljessä kiinni jolloin molemmilla on hiki ja ahdistaa.

Makkari on meillä isoimmassa huoneessa(joka ei sekään kovin iso ole), nuo kaapit siinä on suurin ongelma, kun ovet eivät aukea jos pinniksen raahaa makuuhuoneeseen.

"vieras"
Mun serkku nukutti väliaikaisessa asunnossaan ulkomailla vauvaa vaunukopassa joka oli tuolien päällä parisängyn vieressä. Ei mikään pitkäaikainen viritys mutta toimi kun vauva oli pieni.
Riippumatto vauvalle kattoon roikkumaan toinen vaihtoehto. Ei ainakaan ole tiellä eikä tarvii pelätä että kierähtäisi pois.

Entäpäs
Entäpäs jos laitatte pinnasängyn alle pyörät? Ei maksa paljon, ei tarvitse ostaa mitään uutta "isoa juttua" ja saatte siirrettyä sängyn helposti kaappien edestä tarpeen tullen. Jos pyörien kanssa sänky tulee liian korkealle, sahatkaa palat jaloista pois ensin...

"vieras"
Meillä otettiin kaappien ovet irti ja tilalle asennettiin lista kattoon ja lattiaan ja liukuovet tilalle! Myös vauva tykkää kun näkee aamulla itsensä peilistä liukuovista :) Suosittelen!! Ps. Ostettiin inarian liukuovet huutonetistä ja maksoi 44eur listoineen päivineen!

Liukuovet eivät toimi, koska pinniksen jos sängyn viereen työntää, niin ihminen ei enää mahdu mihinkään väliin. Meillä on Ikean Mammut-pinnis, joka on niin jykevää tekoa, ettei siihen saa pyöriä. Tietty voisi ostaa käytettynä jonkun kevyemmän version...

kkkkkk
Mielellään saisikin nukkua vieressä ja osan yötä nukkuu edelleen, mutta kolme ihmistä normaalissa parisängyssä alkaa käymään ahtaaksi. Äitiyspakkauslaatikko oli niin hyvä, kun vauva näkee sieltä mun pärstän, muttei ole ihan kyljessä kiinni jolloin molemmilla on hiki ja ahdistaa.

Makkari on meillä isoimmassa huoneessa(joka ei sekään kovin iso ole), nuo kaapit siinä on suurin ongelma, kun ovet eivät aukea jos pinniksen raahaa makuuhuoneeseen.
Kaapeista ovet pois, kattoon verhokisko ja siitä verhot kaappien eteen roikkumaan.

"inari"
Liukuovet eivät toimi, koska pinniksen jos sängyn viereen työntää, niin ihminen ei enää mahdu mihinkään väliin. Meillä on Ikean Mammut-pinnis, joka on niin jykevää tekoa, ettei siihen saa pyöriä. Tietty voisi ostaa käytettynä jonkun kevyemmän version...
Ongelmana pieni makuuhuone ja te ostitte Mammutti-nimisen pinnasängyn...anteeksi, mutta minua alkoi naurattamaan, vaikka vakava ongelma varmaan onkin:D

[QUOTE="inari";26418857]Ongelmana pieni makuuhuone ja te ostitte Mammutti-nimisen pinnasängyn...anteeksi, mutta minua alkoi naurattamaan, vaikka vakava ongelma varmaan onkin:D[/QUOTE]

No mutta se pinnis onkin tarkoitus pitää lastenhuoneessa, johon se sopii oikein hyvin. Minkään kokoinen pinnasänky kun ei mahdu meidän makuuhuoneeseen ja siksi etsin vähän luovempia vaihtoehtoja.

tota
160 senttinen on sänky ja mies nukkuu leveästi eikä ole ihan pienimmästä päästä muutenkaan, niin ahdasta on. Voisihan sen laittaa tietysti lastenhuoneeseen nukkumaan, mutta ei sekään nyt ihan reilua olisi;)
Mulle tuli mieleen että laita mies jonnekin muualle nukkumaan :)

Mutta siis jääkö teille siihen sängyn kummallekaan laidalle yhtään tilaa, voisko sitä mitenkään jatkaa? Me nukuttiin aikanaan esikoisen kanssa niin, että minä + mies + vauva vähän yli 1-vuotiaaksi asti oltiin 140-senttisessä sängyssä. Pinnasänky oli siinä vieressä kyllä laita avoinna, mutta ei se vauva siellä pysynyt. Auttoi kuitenkin silleen, ettei kukaan tippunut sängystä.

"poikia3"
Minä kysyisin vielä, että mitä muita kalusteita makuuhuoneessa on kuin sänky. Jos siellä on jotain yöpöytiä yms sellaisia, ne poistamalla saa pinnikselle tilaa. Samoin parisänky voi toiselta puolelta olla seinässä kiinni. Pinnis voi olla myös sängyn jalkopäässä jos siellä on tilaa, ihan samalla lailla sieltä muut kalusteet pois.

Pienien yöpöytien poistaminen ei ratkaise asiaa valitettavasti. Sängynpäädyssä on kapea tv-taso, mutta mies ei lämpene tv:n poistolle sitten yhtään ja jos pinniksen laittaisi sinne eikä sängyn viereen, niin minulle on sitten sama kävellä siihen viereiseen huoneeseen, kun en sängystä nousematta saa vauvaa viereen kuitenkaan.

Luultavasti päädyn siihen vaunukopparatkaisuun, joka toiminee kaikkein vaivattomimmin:)

hmm.
Mites pitempi pahvilaatikko? Vuoraat vaikka jollain kivalla kankaalla ja saat äippäpakkaus laatikkoa isomman sängyn? Siitä voi ottaa sen yhden sivun pois, niin vauva pääseee viereen kun haluaa. :) Tai jos on näppäryyttä tehdä itse tuo sänky sopivan kokoiseksi ja laittaa ne renkaat alle?

Yhteistyössä