Aurallinen migreeni ja hormonaalinen ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja "hellurei"
  • Ensimmäinen viesti
"hellurei"
Mitähän seuraavaksi kokeilen? Cerazette, Mini-pill ja hormonikierukka kokeiltuna eivät sopineet.. Pitääkö tässä taas siirtyä takas kondomi helvettiin vai mitä keksis?
Kuparikierukkaa en uskalla ottaa mulla on jo nyt vaikeaa runsaitten ja kivuliaitten kuukautisten kanssa... Ite olisin ollut kiinnostunut kokeilemaan microluton minipillereitä mutta terkkari sanoi että turha vaiva koska ne sisältää samaa hormonia kuin h-kierukka... Kukaan kokeillut microlutonia?? Mitä tulee tuohon auralliseen migreeniin niin mulla on viimeksi ollut kohtaus 7-vuotta sitten... Mutta se ei varmaan vaikuta siihen että sais kokeilla yhdistelmiä?

hormoonihirviö
Minulla on samat ongelmat. Ehkäisynä käytämme kondoomia, varmoja päiviä sekä keskeytettyä yhdyntää. Meillä tosin tilanne, missä ei haittaa jos vauva tulisi. Kondomi on inhottava, mutta mieluummin se entä aivoverenvuoto. Tsemppiä!

"Jenis"
Siis sulla on ollu kohtaus 7 VUOTTA sitten? Siinä ajassa ehtii muuttua aika moni asia... miksi ihmeessä ei vois kokeilla mitä vaan pillereitä? Mullakin on aurallinen migreeni, ja kyllä mulle vaan määrättiin jos jonkinlaisia yhdistelmäpillereitä kokeiluun ennen kuin sain itelleni tapeltua hormonikierukan. Aiheuttaako sekin sulle migreeniä, vai miksi ei sopinut?

"alkup."
[QUOTE="Jenis";26419863]Siis sulla on ollu kohtaus 7 VUOTTA sitten? Siinä ajassa ehtii muuttua aika moni asia... miksi ihmeessä ei vois kokeilla mitä vaan pillereitä? Mullakin on aurallinen migreeni, ja kyllä mulle vaan määrättiin jos jonkinlaisia yhdistelmäpillereitä kokeiluun ennen kuin sain itelleni tapeltua hormonikierukan. Aiheuttaako sekin sulle migreeniä, vai miksi ei sopinut?[/QUOTE]

Juu 7v sitten on viimeksi ollut migreenikohtaus.. esikoisen syntymän jälkeen ne vaan lakkas tulemasta..

Mulla ei hormonikierukka tai minipillerit aiheuta migreeniä vaan muita ongelmia kuin jatkuvaa vuotoa, akne, hiustenlähtöä, turvotusta, alavatsakipuja, tulehduksia ja hiustenlähtöä.

perhesuunnittelussa eivät ainakaan yhdistelmiä suostu antamaan tosin sielä en ole päässyt kuin terkkarin juttusille...

gynelle olen kyllä menossa ensviikolla että jos se olis sitten muuta mieltä niistä yhdistelmistä..

pohjantähdenalla
Itselläni myöskin aurallinen migreeni,toki niitä kohtauksia välillä joka viikko. Nyt ollut taas viimeiset neljä päivää yhtä päänsärkyä.

Mulle ei sovi mitkään hormonaaliset ehkäisymenetelmät,eikä kuparikierukka,anemian takia,mikä ei korjaannu rautavalmisteillakaan.

Joten vaihtoehtona kumi tai sterilisaatio. Kallistun kyllä tuohon jälkimmäiseen.

"alkup."
Meinaa vaan mennä hermo näihin Mini-pill pillereihin kun nyt on ollu jo kaksi kiertoa että vuotaa 5pvä sitten on 5pvä kuivaa sitten taas vuotaa 5pvä jne... ihan hyvin ne toimi ensimmäiset 6 käyttö kuukautta mutta nyt ilmeisesti lakkasivat sopimasta..

Yhteistyössä