Hakutulokset

1. Sisuvius

nukkuminen kylässä

\ Jepjep!
  2. Sisuvius

nukkuminen kylässä

Me ollaan nukutettu kylässä samalla tavalla kuin kotonakin, eli lapsi peitellään sänkyyn ja sitten mennään kuuloetäisyydelle pois huoneesta. Lapsen iltahöpinät saattavat kestää pidempään kuin kotona, mutta yleensä nukahtaa ihan samoin kuin normaalistikin.
  3. Sisuvius

Kädet+jalat lämpiminä vaunuissa?

\ Sukulaislapsille ostin vastaavat mutta huomattavasti edullisemmat Tallinnan joulutorilta vuosi sitten. Jos joku tuttu on menossa sinnepäin, niin pyydä katsomaan jos löytyisi!
  4. Sisuvius

Kädet+jalat lämpiminä vaunuissa?

Ultimathulen (muistaakseni www.ultimathule.fi) turkistossut ja -tumput on todella hyvät! Kertaakaan ei oo ollut kylmät sormet vaikka kädet olis karanneet pois makuupussista.
  5. Sisuvius

1v lapsen suihkussa käynti?

Ei kai sitä vettä sinne mene sen todennäköisemmin kuin itselläkään. Ja lapsi varmaan pitelee korvaansa jos siellä tuntuu oudolta suihkun jälkeen. Meillä käydään kylvyssä/suihkussa 2 krt viikossa. Varpaat, kainalot, nassu ja pylly jne. pestään päivittäin.
  6. Sisuvius

Hei sinä KETJUVIESTIEN LÄHETTÄJÄ

Mä olen kavereille laittanut ihan suoraan viestiä, etten halua ketjuviestejä eikä niitä ole sen jälkeen tullut.
  7. Sisuvius

Runo tms 1v korttiin

Mä olen usein napannut pätkän tästä runosta: --------------------------------------------------------- Uppo-Nallen kuukaudet Tammikuu Jos olet syntynyt tammikuussa, niin vilkuta minulle tassulla. Minäpä silloin sinulle vastaan synttärirunolla hassulla: Karhun pyöreä pullea pää onnenrunoja...
  8. Sisuvius

1.5 vuotiaat teillä

Meillä katsellaan Maisa-hiiri dvd:tä ja Muumeja. Noissa on selkeää puhetta ja jokin simppeli asia painottuu niin, että lapsi bongaa ja ymmärtää sen.
  9. Sisuvius

Kummius ja joululahjat

Meidän kummilapset on sisarusten lapsia, joten olemme sitten ostaneet lahjat myös siskoille ja veljille. Kummilapsi saa aina vähän jotain isompaa. En välttämättä ostaisi jos olisimme esim. jonkun kaverin lapsen kummeja enkä siis olisi tuolle sisarukselle täti. Lahjat menevät pukin pussiin.
  10. Sisuvius

Suositelkaa sänkyä!!

http://www.sieva.fi/index.php?mother=&group=00000019&level=&prod_id=00000037&mag_nr=1 Meillä on tuo jatkettava Rondo-sänky (tossa kuvassa alla). Ostettiin saman tien kaksi jos vaikka lakkaavat valmistamasta ennenkuin vauva tarvitsee isompaa sänkyä. Toinen odottaa varastossa paketissa.
  11. Sisuvius

Minkä ikäsen laitatte keräämään lelut?

Me 1½v:n kanssa välillä keräillään yhdessä. Samaan koriin päätyvät sitten hetken päästä kaikki olohuoneessakin oleva irtotavara: kännykät, kaukosäätimet etc. Mutta tuleepahan välillä harjoiteltua lelujen levittelemisen lisäksi keräämistäkin.
  12. Sisuvius

Pitäiskö vaihtaa potta?

Entäs jos ostaisit pyttyyn supistajan, että lapsi istuisi pytyllä niinkuin äitikin? Meillä tyttö viihtyy siinä ja tekee tarpeensa hyvin. Mummolassa oli pikkupotta ja sille ei suostunut istumaan ennenkun laitoin pytynkannen kiinni ja potan siihen päälle. :D
  13. Sisuvius

Untuva-täkki ?

Finnlayson tekeekin kai vain kuitupeitteitä. Joutsenella ainakin on.
  14. Sisuvius

Listataan ketkä ovat raskaana

1½v. taapero löytyy ja viikkoja reilut 30.
  15. Sisuvius

Pinnasängystä lastensänkyyn?

Mua ainakin pelottaa vaeltelua enemmän se, että lapsi tippuisi pinnasängystä laidan yli päälleen. Tiedän yhden sellaisen tapauksen ja siinä kävi huonosti. Me nukutaan kaikki alakerrassa ja olen ajatellut laittaa portin portaiden alapäähän estämään ainakin öiset portaisiinkiipeämiset.
  16. Sisuvius

raskaana olevia taaperoiden äitejä

Mullakin on välillä huono omatunto kun toista lasta ei odota samalla tavalla kuin ekaa, mutta oon ajatellut, että nyt ei ole aikaa keskittyä joka potkuun ja kasvavan vatsan uuteen milliin. Iltaisin esikoisen nukkuessa sitten sohvalla ihmetellään miehen kanssa kakkosen potkuja. Samoin podin...
  17. Sisuvius

mistä tiedätte, että milloin yhdet päiväunet

Meillä rupesi iltapäiväunille mennessä tulemaan uni vasta viiden aikaan ja sitten yäöunet venähtivät puolille öin. Sen jälkeen siirryimme yksiin uniin.
  18. Sisuvius

Miten saisin lapseni aikaisemmin nukkumaan?

Meillä ei enää viihdytä puistossa kun keinut on talvea varten otettu pois. Me käymme nykyään pitkillä kävelyillä. Otamme rattaat mukaan, lapsi haluaa välillä kävellä itse, välillä istua kyydissä. Menemme hänen tahtiinsa. Kävellessä sitten loiskutellaan kepillä lätäköitä, heitellään pudonneita...
  19. Sisuvius

Nuken rattaat

Me ostettiin 1v3kk kun oli tulla puistossa tappelu kun tyttö olis halunnut lainata toisen rattaita eikä saanut lupaa. Sitten haettiin omat. Tähän asti niissä on kuljetettu hiekkaleluja puistoon ja takaisin, nyt ostettiin niihin nukkekin.
  20. Sisuvius

1v 3kk eikä kävele

Meillä otettiin ekat haparoivat askeleet 1v2kk iässä. Sitten meni kuukauden verran ennenkuin kiinnosti kokeilla uudestaan ja sujuvaa kävely alkoi olla vasta 1v4kk tienoilla. Naapurissa otettiin ekat askeleet 1½-vuotiaana. Kovin yksilöllistä tuntuisi olevan. Ei kiirettä! :)

Yhteistyössä