\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 19:43 Unetar kirjoitti:
Onko sitten samanlaista pulmaa muilla: meidän 1v3kk pelkää kuollakseen suihkua. Kylvyssä siis käydään suihkun sijaan, vaan miten kummassa totutan lapsen suihkuun? Nyt saa hysteerisen kohtauksen heti, kun laitan suihkun päälle. Ja vauvasta asti pelännyt samalla tavalla. On kokeiltu istuttamalla lattialla lelujen kanssa, sylissä jne... Ja muuten ei ole luonteeltaan mikään arka.
Oletko kokeillut, että jos laitat normaalisti kylvyn, mutta otat siihen suihkun mukaan?
Eli lapsi kylpyyn normaalisti, ja kun viihtyy niin ota suihku käteesi ja laita se päälle. Jos antaa suihkun olla päällä, niin vie suihku ammeen päälle muttei siis vielä lapsen päälle.
Lasta saattaa hyvinkin kiinnostaa, kun näkee miten vesi menee ammeeseen. Ja anna vaikka käsillä sitten kokeilla.
Jos näyttää viihtyvän, niin voit vaikka masua suihkutella, ja hyvällä säkällä myös päätä.
Itse voi olla iloinen asiasta, eikä alkaa lasta voivoittelemaan jos onkin hieman epämukava olo hällä. Ja istu vaikka lattialla siinä ammeen vieressä ja suihkuttele itseäsi aina välillä.
Sanonpa vielä, että minulla ei siis kokemusta ole himmuisesta suihkukammosta. Ainoastaan uimahallissa poika on vaikiana. Ilmeisesti ei tykkää kun siellä kaikuu ja on niin ankean näköistä.
Mutta tälläin minä tekisin, jos suihku olisi ongelma =)