Hakutulokset

1. P

Yliväsynyt äiti

Olipa hyvä vinkki! En ole kokeillut. Pitääpä heti huomenna testata.
  2. P

Monta kertaa päivässä imetät?

Mulla oli esikoinen samanlainen nautiskelija! Saattoi syödä pikkuvauvana jopa 1,5 tuntia putkeen (välillä tissille nukahtaen). Sitten 2-3-kuisena muutti tyyliään yhtäkkiä niin, että alkoi syödä vain 5 minuuttia mutta kahden tunnin välein. Eli otaksuisin, että teilläkin ollaan kuukauden päästä...
  3. P

Monta kertaa päivässä imetät?

Soseita syödään jo kolmesti päivässä. Vauva nelikuinen ja sirokasvuinen (6600 g, 64 cm). Ruokahalu on kuin metsurilla! Täysimetyksellä kolmikuisena söi 11-12 kertaa vuorokaudessa, eli ihan normaalilta tuo ap:n vauvan ruokailutahti kuulostaa. Ja sehän on vain hyvä, jos maitoa menee paljon ja...
  4. P

Yliväsynyt äiti

Kokeilin eilen Ainun pulloon luonnonkumista tuttia, mutta ei kelvannut sen kummemmin. Pureskeli tosin tuttia mielissään... Ultiventiä on jo kokeiltu. Varmaan tämä pullojuttu on semmoinen, että sille pitäisi alkaa säännöllisesti joka päivä opettaa vauvaa, ja se ei taas ehkä maksa vaivaa, jos...
  5. P

Yliväsynyt äiti

Aloin kirjoitella tänne, josko joku jaksaisi tsempata ja jakaa ajatuksia. Olen kroonisessa univajeessa ja mietin nyt eri konsteja, mitä tilanteessa voisi tehdä. Vauvani on 4 kk ja nukkunut ikänsä huonosti. Esikoisen kanssa pystyin nukkumaan päivisin pahimpia univelkoja pois, mutta nyt minulla...
  6. P

Paljonko teillä juodaan 4 kk iässä maitoa ?

Ja itse saamistani vastauksista päätellen ap:n vauva syö ihan normaalisti. Minulla on nelikuinen vauva, joka saa päivässä maitoa korkeintaan 7 desiä, ja kiinteitä menee yhteensä 3 x puoli purkkia. Emmasofia, minkä vuoksi teillä on ruokailu tarkkailun alla? Onko kasvu hidastunut? Minusta 7,5...
  7. P

Liian vähän ravintoa (4kk)?

>>Neuvolasuosituksen mukaan vauvan olisi hyvä kasvaa vähintään 500g/kk. Mikä mahtoi olla vauvasi syntymäpaino ja alin paino (joka usein on ns. kotiinlähtöpaino)? Ensimmäiseen kahteen kuukauteen ei tarvinnut olla huolissaan painon noususta, eli sitä tuli niin reilusti, että grammoja ei...
  8. P

Kuinka pitkiä unia vaunuissa ulkona?

Meillä vauva nukkuu jopa neljän tunnin unia pihalla. Tosin pakkasta ei ole ollut vielä paljoa. Miksi ei saisi nukkua pitkään? Onko pahaksi keuhkoille?
  9. P

kasvissoseen säilyvyys

Olisko 2 vuorokautta? Kaupan kasvissoseet säilyy avattuna sen aikaa.
  10. P

Muksun riisipuuro

Kerroit laittavasi puuron sekaan vähän maitoa. Laitatko äidinmaitoa? Meillä käy nimittäin aina niin, että jos laitan soseen sekaan rintamaitoa, se on kohta tosi vetelää. Johtuu kuulemma siitä, että rintamaito alkaa pilkkoa ruokaa jo siinä lautasella. On kai niin tehokasta tavaraa ja sisältää...
  11. P

Mukavaa, että olette vastailleet! ÖLJYSTÄ, olen kiinteiden aloittamisesta asti antanut noin ruokalusikallisen rypsiöljyä päivässä. Tulos: kakka luistaa paremmin, mutta missä ne makkarat... :/ ALLERGIASTA: Miten PikkuMyyn vauvan allergia oireili? Oliko hidas kasvu ainoa oire? Meillä tyttö...
  12. P

Imetyksen väheneminen kiinteiden myötä; onko ollut vaikutusta menkkoihin?

Minulla alkoivat vasta, kun vauva oli vuoden, ja vähensin imetystä kahteen kertaan vuorokaudessa töihinpaluun vuoksi. Sen sijaan tutulla alkoivat 3-kuisena, vaikka täysimetti. Toinen vauva on nyt nelikuinen, eikä kuukautisia näy eikä kuulu.
  13. P

Minulla on nelikuinen tyttö, joka on 2-kuisesta lähtien kasvanut hitaan puoleisesti. 2-3 kk:n välillä painoa tuli vain 500g, 3-4 kk 400 g. Sitä ennen kasvoi normaalisti. Pituuden ja painon suhde-käyrä on nyt reilussa laskussa, ja nyt mietitään, mitä tehtäisiin, jotta tytölle saataisiin muutakin...

Yhteistyössä