Imetyksen väheneminen kiinteiden myötä; onko ollut vaikutusta menkkoihin?

Hei,

täällä pähkäilen todella ristiriitaisin tuntein imetyksen vähentämistä/lopettamista. Meillä olisi toiveissa mahdollisimman pian toinen lapsi, mutta menkkoja ei näy eikä kuulu. Tiedän toki, että raskaaksi voi tulla ilman niitä ensimmäisiäkään menkkoja, mutta en usko, että oma hormonitoiminta on vielä käynnistynyt. Raskaana en ainakaan ole...

Onko täällä mammoja joilla kuukautiset olisivat alkaneet siinä vaiheessa kun kiinteitä syödään kunnolla? Meillä 6kk vauva syö tällä hetkellä 3 ateriaa päivässä ja tarkoitus on tässä pikkuhiljaa päästä 5 ateriaan päivässä. En osaa oikein sanoa vielä, onko imetys vähentynyt. Kertamäärät eivät ole vähentyneet mutta ehkäpä määrällisesti menee vähemmän.

Vaihtoehtoisesti mietin imetyksen kokonaan lopettamista vaiheittain ja siirtymistä korvikkeeseen mutta se ajatus toisaalta kaihertaa kun haluaisin vielä vauvaani imettää :/ Lisäksi meidän tyttö ei ole oikein koskaan huolinut tuttipulloa enkä oikein tiedä, miten saisin menemään tarvittavan määrän maitoa nokkamukista.

Mulla alko menkat siinä vaiheessa kun tyttö lopetti yösyönnin, mut muuten oli vielä rinnalla. Kierto ei kerennyt tasoittua kunnolla ennenkuin olenkin nyt jo uudelleen raskaana =)
Imetys kyllä loppui sit viikossa tän uuden raskauden myötä, kun maidon tulo väheni ja tyttö hyljeksi rintaa. Joillakinhan se onnistuu imettää esikoista samalla kun odottaa toista muutei meillä :/
Oikein kovasti onnea yritykseen :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Kojo:
Mulla alko menkat siinä vaiheessa kun tyttö lopetti yösyönnin, mut muuten oli vielä rinnalla. Kierto ei kerennyt tasoittua kunnolla ennenkuin olenkin nyt jo uudelleen raskaana =)
Imetys kyllä loppui sit viikossa tän uuden raskauden myötä, kun maidon tulo väheni ja tyttö hyljeksi rintaa. Joillakinhan se onnistuu imettää esikoista samalla kun odottaa toista muutei meillä :/
Oikein kovasti onnea yritykseen :flower:
Ihanaa! Lämpimät onnittelut sinulle Kojo :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Elinan äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja 77mm:
Minulla alkoi vasta kun lopetin imetyksen ihan kokonaan pojan ollessa 7,5 kk.
Hei,
kauanko sinulla kesti imetyksen lopetuksen jälkeen että menkat alkoivat? Tulivatko heti vai kestikö useamman kuukauden?
Alkoivat pari viikkoa viimeisen imetyskerran jälkeen. Nyt toinen lapseni on vajaa 3 kk ja menkkoja ei ainakaan vielä ole näkynyt, ja imetän siis.

Mulla alkoi kuukautiset pari päivää sitten, tyttö on nyt reilu 8 kk ja imetän edelleen muutaman kerran päivässä ja 1-3 kertaa yössä. Imetykset ovat kuitenkin vähentyneet selkeästi nyt, kun tyttö syö jo 4 ruokaa päivässä.

Itse en ainakaan suosittelisi imetyksen lopettamista vielä tuossa vaiheessa, etenkin jos ei itse sitä 100% halua. Voi ruveta harmittamaan myöhemmin, jos kuukautiset eivät silti heti alkaisikaan, ja jos raskautumisessa kestäisi kauan. Ja toki lapsen on parempi saada rintamaitoa kuin korviketta, kun siihen on kerran mahdollisuus :)

Minulla alkoivat vasta, kun vauva oli vuoden, ja vähensin imetystä kahteen kertaan vuorokaudessa töihinpaluun vuoksi. Sen sijaan tutulla alkoivat 3-kuisena, vaikka täysimetti.

Toinen vauva on nyt nelikuinen, eikä kuukautisia näy eikä kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka83:
Mulla alkoi kuukautiset pari päivää sitten, tyttö on nyt reilu 8 kk ja imetän edelleen muutaman kerran päivässä ja 1-3 kertaa yössä. Imetykset ovat kuitenkin vähentyneet selkeästi nyt, kun tyttö syö jo 4 ruokaa päivässä.
Täällä täsmää lähes kaikki Kirsikka83:een, paitsi syötöt toisin päin, yösyöttöjä ei lainkaan, päivällä 4-5 krt, eli imetän. Menkat alkoi just samaan aikaan eli poika reilu 8 kk.

Tämä on varmaan hyvin yksilötapaus, joillakin alkaa menkat imetyksen aikana, joillakin vasta jälkeen. Aattelin niin, että annan kropalle taukoa ja tyydyn siihen, miten "luonto" hoitaa minut takaisin hedelmälliseen kuntoon, täytyyhän sitä levätäkin.

Yhteistyössä