Hakutulokset

1. M

Miten olette lopettaneet yösyötöt, vai onko vauva itse lopettanut?

Lasketteko te yösyötöiksi vaan ennen viittä aamulla tapahtuneet syötöt (niinkuin jostain vihkosesta luin)? Meillä poika 8kk ja syö siina 4.30-6.30 yhden kerran ja jatkaa sitten uniaan kasiin - puoli kymmeneen. Poika tuntuu syövän silloin kyllä nälkäänsä, aina yritetaan ensin vaikka mitä muuta...
  2. M

Onko kaikissa maissa yhtä aivopestyä porukkaa kuin Suomessa?

Ei hyvaa paivaa :laugh: :laugh: Aika menna nukkumaan.
  3. M

Onko kaikissa maissa yhtä aivopestyä porukkaa kuin Suomessa?

Voi kylla muuallakin osataan olla kotimaasta ylpeita. Ja Suomi ON hyva paikka asua, ihan jos faktoja katsoo. Ihmiset opiskelevat vuosikausia tullakseen jonkin alan asiantuntijaksi, vaikka nyt sitten laakariksi, jotta me muut, ehka jonkun toisen alan asiantuntijat, saisimme helta informoituja...
  4. M

Mikä voisi olla REALISTINEN aika saada nämä raskauskilot (30) pois?

Kylla ne 30 kiloa hyvinkin voi karista paljon nopeamminkin kuin vuodessa, jos kyse nimenomaan raskauskiloista. Mulle tuli 10 kiloa raskausaikana ja 15 putosi alle 2kk synnytyksesta ilman etta tein asialle yhtaan mitaan.
  5. M

Mitä päälle synnytykseen mennessä :D

Mulla oli verkkari. Ei nyt kuitenkaan mitaan vanhaa kulahtanutta, vaan semmonen mita kaytan joogassa, mutta kuitenkin. Yolla lahdettiin eika tullut kylla mieleenkaan meikata tai mitaan. Hiukset pesin illalla kun aavistelin lahtoa, ajattelin etta ihan hirveeta maata paskasilla jos venahtaa...
  6. M

Ticketin puvuista.. apua kaivataan =)

Ei noissa mun tietaakseni muuta eroa ole kuin tuo vyotarokuminauha tuossa touchissa? Mita olen kuullut, niin monet on kylla olleet tyytyvaisia, itsella ei viela kokemusta.
  7. M

Maito vauvanruuassa

Voiko vauvan ruuanvalmistuksessa kayttaa ihan tavallista maitoa pienina maarina (esim. puurossa tai perunamuusissa tms.) jo ennen sita 12kk suositusikaa? Pieniiko kuumennus jotenkin niita proteiineja?
  8. M

8kk siirtyymisestä tavalliseen maitoon

Niin eikohan nykyiset suositukset ole 10kk hapanmaitotuotteet ja 12kk loput.
  9. M

En jaksa pestä lapsiani.

Hyi kamala. Meilla kay kaikki vahintaan kerran paivassa suihkussa
  10. M

suositelkaa turvakaukaloa.

MaxiCosi Cabriofix. Meilla ainakin ollut tosi hyva ja kevyimmasta paasta (vaikka kaukalot ylipaansa jarjettoman painavia). Vielakin kaytossa ja pitka ~8kk mahtuu hyvin.
  11. M

Veikkauksia haalarikoosta

Kiitos vastauksista. Nyt on kaytossa siis tuo 74cm, mutta on aika reilu (sillahan ei tassa vaiheessa ole valiakaan kun ei liiku) eli varmaan sitten se 86cm ainakin alkutalvesta menisi. No onneksi on aikaa viela odotella, jos isojen alejen aikaan osaisi pikkusen paremmin arvella. Ma olen aina...
  12. M

Mulla on pussillinen punajuuria, pitääkö ne keittää, jos niin kuinka kauan? ja ilman kuoria vai kuorien kanssa?

Miksi aina kuorineen? Ma olen aina kuorittuna keittanyt, voi sitten suoraan kattilassa soseuttaa.
  13. M

Mulla on pussillinen punajuuria, pitääkö ne keittää, jos niin kuinka kauan? ja ilman kuoria vai kuorien kanssa?

Pitaa keittaa juu. Ja kuoria ennen keittamista. Kestaa yllattavan kauan kypsya (ainakin uolisen tuntia pienetkin punjuuret), kokeile haarukalla. Hyvaa sosekeittona. Tai raasta ihan raakana ja kayta lindstrominpihveihin tai -kastikkeeseen.
  14. M

Veikkauksia haalarikoosta

Anteeksi ketjun sieppaus, mutta enta mika koko pienelle pojalle, joka ensi talvena 1,5-v? 92cm? Vai riittaisiko 86cm? (nyt on 74cm koko).
  15. M

ulos vauvan kanssa?

Ihan hyvin voit lahtea. Pista sille kunnolla paalle alaka tuntikausia ole.
  16. M

mitä tarjoatte aattona joulupuuron kanssa?

Kanelia ja sokeria. Tarjolla ehka myos joululimppua. Tosin mietin, etta tana vuonna voisi kokeilla myos tuota glogikiisselia (riisihiutalelaatikon kyljesta keksin :)). Meillakin puuro jouluaattona lounaaksi.
  17. M

imetysasennosta!

Meilla taas oppi imemaan makuulla vasta n. 4kk ikaisena Oli oteongelmia ja makuulla sattui ihan pirusti. Imetystyynyn kanssa lahtisin harjoittelemaan.
  18. M

Aina ei ole helppoa olla iloinen lahjoista...

Ihan samaa olin tulossa sanomaan. Ei niita itse oikein raaski ostaakaan, eli just sopiva lahja.
  19. M

Kesäkuussa syntyneiden poikavauvojen äidit/isit auttakaas vähän!

Meidan isokokoiselle 7kk kay viela 74cm eli sen kokoiset jos talvivaatteen teet, 80cm kayttoon varmaan kevaalla. Mutta tee lampopussi rattaisiin/kaukaloon! Me ainakin oltaisiin tosi iloisia sellaisesta, kun saisi ihanan persoonallisen.
  20. M

Nostatteko kaupassa kaikki maidot hihnalle?

Nostan koska niita on aina yksi 1,5 litran tolkki.

Yhteistyössä