Veikkauksia haalarikoosta

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tytö käyttää nyt 104 kokoa, pituutta 99cm. Kesällä mittaa tuli äkkiä 5cm, muuten ollut aika "hillittyä" ja tasaista kasvu. No joulun jälkeen jos menen alekaupoille, ostanko uuden haalarin ensi talveksi kokoa 110 vai 116? Ikää ensi talvena 4½ ->. Merkkikin tietysti vaikuttaa.

Täällä tulee soraääni sitten, ostaisin nimittäin 110 cm. :D
Minulla on 5 v poika, jolla pituutta 122 cm ja käyttää kahta reiman haalaria, joista toinen116 ja toinen 122. Noista 116 cm on sopivamman kokoinen. 128 kokoinen haalari olisi hänelle kuin teltta, kun tuo 122 kin on aika väljä!

vieras
Arvailua, mulla kohta 4 v. ja haalarikoko Jonathanilla ja Remulla 98. Mittaa varmaankin se n.100cm. Ite ajattelin ostaa 110 cm puvun sitten alesta. Reimatec ja T2H ovat reilua kokoa.

Mä oon eri mieltä kuin muut.

Meillä 4-vuotiaalla samankokoinen haalari nyt käytössä, on aika paljon saman pituinenkin. Haalari on Jonathanin, eikä vaikuta vielä edes että koko loppuisi tänä talvena.

Mun veikkaus on, että 110 eli 5 v koko käy ensi vuonna. Se kasvuhan vähän hidastuu nyt, ei siis hyppää 2 kokoa yli. Ostaisin 110 ja vuoden päästä tammialesta 116. Riippuu kyllä paljon merkistäkin.

Jos nyt ostat 116, meneehän se joskus, mutta luultavasti on iso ainakin alkutalven ja mitä tyttö sitten pitää? Joudut ostamaan kalliilla 110 cm kokoisen.

ap
No voihan, pitikö tulla sotkemaan, nyt epäröin taas :D Pitää varmaan ottaa mittanauha mukaan ja jollain tavalla mitata ja arvioida. Kun eri merkeissä niin paljon eroja. En ole merkkiuskollinen enkä välttämättä edes vaadi mitään "kunnon" merkkiä niin ei ole kokemusta miten ne koot menee. Tähän asti ollut käytössä äp-puku, Lassie vuodelta kuokka ja kirves, Lassie supratech ja nyt Seppälän halpis. Kaikki ovat vastanneet kokoaan.

Meilläkin ollut Lassieita ja ovat olleet kooltaan vastaavia kuin esim. nuo Jonathanit.

Seppälän haalarista ei ole kokemusta, mutta musta ne tavalliset ulkoiluhousut on lahkeista lyhyempiä kuin monet muut, eli meille on pitänyt ostaa yhtä numeroa isompi. Mutta niiden malli on ollut hyvä hoikalle tytölle, jolla on korkea vyötärö.

Meillä jää aina lahkeista lyhyeksi haalaritkin, ei selästä.

Reimatecit ja tuo ticket to heaven on mun käsityksen mukaan isompia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Meilläkin ollut Lassieita ja ovat olleet kooltaan vastaavia kuin esim. nuo Jonathanit.

Seppälän haalarista ei ole kokemusta, mutta musta ne tavalliset ulkoiluhousut on lahkeista lyhyempiä kuin monet muut, eli meille on pitänyt ostaa yhtä numeroa isompi. Mutta niiden malli on ollut hyvä hoikalle tytölle, jolla on korkea vyötärö.

Meillä jää aina lahkeista lyhyeksi haalaritkin, ei selästä.

Reimatecit ja tuo ticket to heaven on mun käsityksen mukaan isompia.
Kiitos näistä tiedoista.

myös
Mäkin ostaisin 110 cm, jos kyseessä on Reimatc. Poikani on nyt 4,5v (kesällä täyttäessä 4v oli 108cm pitkä) ja hukkui nyt 110 cm Reimateciin, käytössä siis Reimatec 104cm.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja MayaXs:
Anteeksi ketjun sieppaus, mutta enta mika koko pienelle pojalle, joka ensi talvena 1,5-v? 92cm? Vai riittaisiko 86cm? (nyt on 74cm koko).
Meillä sattumalta poika joka just 2v. Käyttää nyt 92 haalaria, mittaa pojalla 89cm. 1½v käytti kyllä vielä 86 kokoa, ja itseasiassa vk haalarit on 86 ja ne menee kyllä vieläkin. Merkkinä Remu travalle ja toisena Lassie.

s
Anteeksi ketjun sieppaus, mutta enta mika koko pienelle pojalle, joka ensi talvena 1,5-v? 92cm? Vai riittaisiko 86cm? (nyt on 74cm koko).
Miellä poika käytti tuossa iässä 92cm, eli vuosikkaana 82cm pitkä ja sama puku on mennyt tämänkin syystalven. Kyseessä Reimatecin puku, jonka pitäs olla reilu mutta kyllä se nyt alkaa aika nafti jo olla kun pojalla pituutta 91cm.

Itekin tässä pähkäilen että minkäkokoisen sitä ostaisi alesta ens talveksi. Taidan päätyä Ticketin pukuun ja nehän on reilumpia kuin nuo Reimat joten taidan sen 98cm ostaa.

s
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Miellä poika käytti tuossa iässä 92cm, eli vuosikkaana 82cm pitkä ja sama puku on mennyt tämänkin syystalven. Kyseessä Reimatecin puku, jonka pitäs olla reilu mutta kyllä se nyt alkaa aika nafti jo olla kun pojalla pituutta 91cm.

Itekin tässä pähkäilen että minkäkokoisen sitä ostaisi alesta ens talveksi. Taidan päätyä Ticketin pukuun ja nehän on reilumpia kuin nuo Reimat joten taidan sen 98cm ostaa.
Siis OLI 82cm pitkä vuosikkaana

no
mun 90cm pitkä vajaa 2v poika käyttää 86cm reimatecciä. Hyvin sopii varmaan kevääseen asti. Mikään ei ole ulkoillessa niin hankala, kuin jättisuuri haaleri. Ehdottomasti 86 ottaisin.

Tää on vaikeampi rasti, koska meillä meni tuossa vaiheessa kokoja tiiviimmin... Poika täyttää siis keväällä 1 v?

Voi olla että kumminkin tarvit sekä 86- että 92-haalarit, me tarvittiin tuolloin. Ostaisin siis molemmat mahdollisimman alesta, esim. ihan loppualessa voi olla 70 % alea tai kirpparilta sen pienemmän.

Manna
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä sattumalta poika joka just 2v. Käyttää nyt 92 haalaria, mittaa pojalla 89cm. 1½v käytti kyllä vielä 86 kokoa, ja itseasiassa vk haalarit on 86 ja ne menee kyllä vieläkin. Merkkinä Remu travalle ja toisena Lassie.
Riippuu merkistä. Meillä nyt pojalla käytössä (reilu 1,5v) Remu joka kokoa 92. Mutta kaapissa roikkuu edelleen Reimatecin talvihaalari, joka on kokoa 92 ja ihan liian iso vielä meidän pojalle.

Kiitos vastauksista. Nyt on kaytossa siis tuo 74cm, mutta on aika reilu (sillahan ei tassa vaiheessa ole valiakaan kun ei liiku) eli varmaan sitten se 86cm ainakin alkutalvesta menisi. No onneksi on aikaa viela odotella, jos isojen alejen aikaan osaisi pikkusen paremmin arvella.
Ma olen aina pitanyt aika lailla "totuudenmukaisia" vaatekokoja (eli siis jos poika 67cm pitka niin vaatekoko 68 kun taas jotkut ostaisivat tuon kokoiselle jo 74 tai jopa 80) niin ehka mulla on naftimpi makukin sitten.

Yhteistyössä