5-vuotiaiden pituudesta

Eli minkä pituisia ja mikä talvihaalari koko?

Nyt kun noi alet on alkanu, ni aattelin ostaa ensi talveksi haalarin. Mutta kokoa mietin?

Nyt toi 4vee on 105cm ja haalari on kokoo 110. Olisko ensi talvena 116 vai jopa jo 122?
 
Mä en osta alesta siksi etten osaa arvioida kasvuvauhtia. nyt se on 4v ja noin 109cm.
110 puku jää pieneksi joten saa tälle talvea 116cm. Luulis että se menee osin ensitalvenakin. Ne 122cm näytti tosi isoilta tollekin ikäsekseen pitkälle.
 
Mulla oli tälle talvelle ostettuna 104 kokonen haalari, mut poju oli kasvanu vuodessa 10cm. Joten jos sama tahti jatkuu, olis ens talvena about 115cm. Nyt jouduin ostaa uuden haalarin. Ei kylläkään harmittanu, kun käyttäjiä löytyy..
Meidän tyttö on äitiinsä tullu eli voi istua kynnyksellä ja heiluttaa jalkoja... Ehkä me ei olla paras mahdollinen mittapuu näissä kyselyissä :D
 
Mä en osta alesta siksi etten osaa arvioida kasvuvauhtia. nyt se on 4v ja noin 109cm.
110 puku jää pieneksi joten saa tälle talvea 116cm. Luulis että se menee osin ensitalvenakin. Ne 122cm näytti tosi isoilta tollekin ikäsekseen pitkälle.
No kun mä tänään kattelin sitä 122 kokosta ja se oli musta tosi iso. Meidän 4vee on tosi hoikka ja tuntuu hukkuvan haalareihin. Mut sit leikkiessä huomaa kun raajat tulee pihalle jos liian nafti puku.
 
ei liian isoa
Meillä poika 5v 4kk ja on nyt 120.5cm pitkä. Haalari on tällä hetkellä Reimatecin 116cm. Vaihdamme varmaan vielä talven aikana tohon 122cm. Reimat on ainakin tosi isoja, joten ap.na ostaisin ilman muuta 116cm. Liian isossa on todella vaikea liikkua. Kuopukseni on nyt 103cm ja käyttää Ticketin 104cm talvihaalaria ja sekin on tosi reilu (menee koko talven).
 
Meillä on nyt 5,5vee 117cm pitkä ja käytössä tänä vuonna on niin 116cm kuin 122cm puvut. Pienempi on Ticket ja isompi on Cupcake. Muistaakseni Rasavilin 122cm housut olivat vielä jossain vaiheessa aika reilut, mutta en ole nyt testannut viime päivinä.

Poika lienee +1 käyrällä?

Pitäisi itsekin miettiä ensi vuoden vaatetusta. Mites se POP:in ulkovaatteiden koko, kun ajattelin niitä testata ekan kerran...
 
"vieras"
Oho, onpas meillä pitkä poika, kun ei ole edes 3,5 v ja nyt jo 107 cm!
Enpä ihmettele, että luullaan vanhemmaksi aina.
Minkähän kokoista haalaria sille metsästäisi alesta ensi talveksi.. varmaan jotain 148 cm!! Kyllä se puoli metriä vuodessa kasvaa.. XD
 
fdfg
Meillä poika kahden kuukauden päästä 5v ja haalari on nyt 116. Ihan sopiva, mutta yhtään pienempi ei sais olla. Varmaankaan toi ei enää syksyllä mene, jolloin on edelleen sen 5v.
 
Meillä on nyt 5,5vee 117cm pitkä ja käytössä tänä vuonna on niin 116cm kuin 122cm puvut. Pienempi on Ticket ja isompi on Cupcake. Muistaakseni Rasavilin 122cm housut olivat vielä jossain vaiheessa aika reilut, mutta en ole nyt testannut viime päivinä.

Poika lienee +1 käyrällä?

Pitäisi itsekin miettiä ensi vuoden vaatetusta. Mites se POP:in ulkovaatteiden koko, kun ajattelin niitä testata ekan kerran...
Pituus käyrästä en niin tiiä kun aina jauhetaan vaan siitä painokäyrästä, kuinka se on taas niin ja niin paljon miinuksella. :)

Pitkiähän noi on kaikki, eivät tulleet ainakaan muhun. Kuopuskin oli 8kk neuvolassa 76cm.
 
Beep
Yleensä on lapseni kasvaneet kaksi kokoa talvesta talveen, mut jotkut haalarit on reilumpia mitoitukseltaan, joten menee ns. pienempi mitä oikea pituus on. Esim. 122 cm pitkälle menee ihan kevyeen Reiman 116. On kylläkin tosi hoikka lapsi.
 
"mie"
Meillä täsmälleen samanpituinen 4v kuin aloittajallakin eli 105 cm. Haalari (remu) on tällä hetkellä 110 ja se on ihan sopiva. Ostin ensitalveksi koon 122, tosi isoltahan se näyttää mutta luulen että on enstalvena kuitenkin ihan ok. Vähän ehkä kuitenkin mietin, pitäskö sittenkin ostaa alesta myös 116 ja kattoa enstalvena kumpi koko on sopiva. Isomman voi sitten säästää seuraavalle vuodelle tai myydä huutiksessa voitolla.
 

Yhteistyössä