Hakutulokset

1. R

Tepsujen hinta tehtaanmyymälässä?

Meillä on parin lapsen kokemuksella käytetty pakkasilla Kuomia ulkoillessa ja goretex- kenkiä loskakelillä. Tepsut oli esikoisella n.1,5v mutta "kakkoskengiksi" jäivät mm. siksi että ovat liian jäykät.
  2. R

Miten merkkaatte lapsen vaatteet?

Piti tulla katsomaan uudelleen, että mites se teippijuttu menikään... Ahmuttarelle vastaisin, että tekstiilitusseja saa ihan marketeista ja kirjakaupoista. Joku kuulemma käyttää myös pakastustussia. Mä olen kenkiin merkannut ulkopohjaan kirjaimet. Vaaleammissa pohjissa/ pohjan sisäsivussa...
  3. R

Hauskat kömmähdykset/nolot lipsautukset

Mieheni oli tulossa suihkusta ja tuli vaihtamaan vaatteita makuuhuoneeseen, jossa me katselimme tytön kanssa kirjaa. Tyttö siinä alkoi vilkuttelemaan isälle kunnes huomasi jotain toodella huvittavaa isin jakovälissä- osoitti sormellaan ja nauroi. Teki kuulemma hyvää miehiselle itsetunnolle!
  4. R

Päiväkoti vai perhepäivähoito ?

Me olemme tyytyväisiä päiväkotilapsen vanhempia. Ennalta vähän arvelimmekin, että tyttö sopetuu hyvin kun on sosiaalinen ja ottaa helposti kontaktia kaikkiin. Hänelle sopii myös säännöllisyys (-lienee tullut isäänsä!) Meille on ainakin osunut erittäin hyvä pk ja hoitajat, jotka ottavat kyllä...
  5. R

MARRASTAAPEROT 2007

Donulle ja muille takiaislasten äideille suuret :hug: -meillä on sama meininki. Neiti ei päästä hetkeksikään silmistään ja sylissä pitää käydä vähintään kerran viidessä minuutissa ainakin kääntymässä. Aivan jotain kamalaa on jos satun puhumaan puhelimessa! Kokkailuk in on vähän hankalaa kun...
  6. R

Millä saisi taaperon kädet ja jalat tarkenemaan pakkasella?

Meillä on sama ongelma. Jonkinlainen ratkaisu on löytynyt siitä, että käsiin alimmaksi VILLAtumput ja päälle vähän liian isot rukkaset(meillä käytössä parhaaksi havaittu Travallen talvirukkaset). Jää ilmatilaa, joka sitten lämmittää. Kenkäkaupassa voivottelin samaa ja myyjä kehotti jättämään...
  7. R

Muurame Jolla

Jep, niin tehtiin. Ja jos joskus joku vastaavaa tietoa kaipaa, niin käy.
  8. R

Miten nukutatte illalla 1 v?

Meisän neiti 1v2kk on kova puuhailemaan eikä malttaisi illalla millään rauhoittua. Siitä asti ku oppi seisomaan nousun niin illat ja yöt muuttuivat paljon levottomammiksi. Nyt ollaan siirtymässä pinniksestä pois ihan siitä syystä, että se tuntuu hankalalta. Monelta taholta olen kuullut, että...
  9. R

Miten merkkaatte lapsen vaatteet?

Kysyit Dymosta - Mun mielestä on hankala. Kaikkiin ei voi kiinnittää ja irtoilee pesussa. Meillä toimii parhaiten ihan perinteinen tekstiilitussi. Suosittelen kapeakärkistä! Nimikirjaimet vaan jonnekin pesulappuun tai sisäsaumaan. Kierrätettyihin vaatteisiin olen joko ommellut...
  10. R

Muurame Jolla

Onko kenelläkään vanhaa Jollaan ja siihen Norppa-laitasuojaa? Kysymys siis siitä, että pystyykö n.6v vanhaan sänkyyn kiinnittämään uuden lisälaidan. Vastauksista kiitos jo etukäteen
  11. R

1v lahja

Mitä ihmettä; meitin tyttö on kohta vuoden! Kaikki kyselee mitä lahjaksi. Lelujahan sitä varmaan tulee samoin vaatetta. Itse ostimme kultaisen sydämen kaulakoruun ja "keinuhevosen" siis sellasen kiikkusysteemin. Mitä kivaa teidän pikkuisenne ovat saaneet lahjaksi- olisi kiva kuulla :heart:
  12. R

Alle 1 vuotiaan päiväkotiin meno?

Meillä aloitellaan kanssa ph 11kk iässä. Asia on ollut selvä alusta asti, että palaan työelämään vapauden jälkeen. Olen myös kuullut kuinka huono äiti olen kun kehtaan jättää pikkuisen muille hoidettavaksi jne. Annan piut paut tuollaiselle. Minusta ei työssäkäynti tee huonoa äitiä, väittäisin...
  13. R

Ensiaskelkengät

Kiinnostaa myös tämä kenkäasia. Missä vaiheessa olette ostaneet ensikengät; silloin kun vauva jo opettelee seisomaan vai aikaisemmin? Onko joku käyttänyt niitä nahkaisia tossuja tms. jo aikaisemmin? On jotenkin vaikea keksiä mitä neidille laittaa jalkaan ulkoillessa/ lähinnä siis kun istuu...
  14. R

Hiukset lähtee

Olen kyllä kuullut, että on normaalia hiusten lähtö ja oheneminen synnytyksen jälkeen jne. mutta onko asialle mitään tehtävissä? Toki tälläin kevät talvella muutenkin on kunnon sulkasatoa havaittavissa, mutta nyt lähtee ihan hirveesti paljon enemmän kun normaalivuosina. Kalanmaksaöljyä vai mikä...
  15. R

Pakastettu äidinmaito

Olen pakastanut ylimääräisen maidon pikkuisiin pusseihin kriisipäivien varalle. No, eilen oli sitten tälläinen kriisipv. eli en ollut kotona ruoka-aikaan. Miehelle neuvoin ottamaan pussin pakkasesta ja sulattamaan juoksevan veden alla. Tähän asti kaikki siis hyvin. MUTTA neitipä ei suostunut...
  16. R

Pakkaspukeutumisesta.

Meilläkin puetaan vauva villaan pakkasen määrästä riippumatta - villavaatteiden paksuutta voi vaihdella. Meillä on näin pikkupakkasilla käytössä H&M:ltä !! ostetut ohuehkot villahousut ja body sisävaatteiden (puuvillaa) päällä. Villa hengittää, pitää lämpimänä kosteanakin. Päässä meillä on...
  17. R

Jouluahdistus

Hei! Ap ilmoittautuu. Onneksi joulu on ohi ja palattu arkeen!! Meillä joulu mein lopulta vanhan kaavan mukaan, eli mummot on nähty ja laatikot syöty. Sukulointimatkat ei onneksi ole niin pitkät, että emme pääsisi kotiin yöksi, joten se helpotti selvästi, mutta rankakaksi kävi- varmaan...
  18. R

Jouluahdistus

Olenko ainoa, joka ei halua lähteä pienen vauvan kanssa jouluna sukuloimaan? Tuntuu, että ainakin miehen suvussa pitävät minua kamalana niuhona kun olen vastahankaan sukutapaamiseen osallistumista. Meidän vauva on kuitenkin tuolloin vasta 6viikkoa ja joulunahan kaikki pöpöt leviävät todella...
  19. R

G: Kuinka moni joutuu käyttämään imetyskumia?

Älä ota paineita, te syötte niinkuin teille sopii! Meillä kumi tuli alun pulloruokinnan jälkeen ja nyt siitä ollaan vierottautumassa kun vauva jaksaa imeä paremmin. Oma kokemus on se, että ei ainakaan kesken imetyksen vaihda kumista pois, vaan koittaa heti ilman - jos vaan rinta ei ole liian...
  20. R

Ilmavaivoista

Meidän neiti (5vk) syö hotkimalla ja vetää siinä samalla ilmaa mahaansa. Kaikkea ei saa röyhtäyttämällä millään tulemaan ulos. Siitähän sitten seuraa vatsanväänteitä ja katkonaista unta. Ollaan kokeiltu Rela-tippoja, vatsallaan köllöttelyä, kanniskelua... Laittakaahan omat hyvät...

Yhteistyössä