Meillä ei ole mitään reppua käytössä. Eteisessä on lapselle naulakko ja jaettu lokero ja sisempänä taas naulakko, hylly ja kaappi. Kaapissa on on sitten tuo varavaatteet:
* paita, housut, sukat, sukkahousut, pikkuhousuja, neulepaita
* jumppavaatteet (shortsit ja t-paita). Meidän päiväkodissa harrastetaan jumppaa paljon ja kaikilla lapsilla tulee hiki, ihan pikkuisillakin...
* villavaatteet, varahanskoja, pipo, kurahousut, -takki ja useammat kurahanskat, kumisaappaat (no nää on kyllä tuolla eteisen hyllyllä)
* juomapullo ja oma rasva
* tosiaan se vaippapaketti
* sisäkengät tai tossut
Kun kelit menee kurjaksi, tuon enemmän vedenkestäviä hanskoja, kypärämyssyä. Viime vuonna pärjättiin ilman varahaalaria. Huonoilla ilmoilla käyttävät kuitenkin kurahousuja ja kaappi kuivaa loput. Nyt alkaa kuivaksi opettelu, joten me vissiin tuodaan myös varaulkovaatteet päivisin mukaan.
Ksylitolitabletit maksaa kunta, nenäliinoja en ole tuonut.
Minä tuon joka päivä kuitenkin lisää vaatteita mukanani. Mä olen sellainen esteetikko, että haluan vaatteiden olevan sävysävyyn. Näin kauniimmilla ilmoilla muuten kannattaa varautua, että esim collegehousuilla ollaan ulkona (silloin tarvitaan sisälle ja ulos omansa) minkään paksun haalarin sijaan. Mä käytän takki/housut yhdistelmää, joten usein poikalla on vain alaosa ulkona käytössä.
Ihan pienillä muuten ei ole hyvin saatavana pieniä kosteusuojattuja hanskoja. Minä iskin kasan pieniä tumppuja (juuri oikean kokoisia) mukaan. Aamupäivällä meni yhdet likaiseksi ja iltapäivällä toiset, mutta pysyipähän lapio hyvin kourassa...