Hakutulokset

1. K

Toukokuiset 2025

Voi ei Hedew, niin pahoillani. Näitä uutisia ei kenenkään kohdalle toivoisi. 😔 Heltsuli, kuulostaa ikävältä. Mulla on ollut tuota ihan samaa. Toiveikkaana yritin lopetella bonjestaa vain iltalääkkeelle, mutta ei onnistunut vielä. Täytyy nyt vielä mennä isommalla lääkityksellä ja yrittää ens...
  2. K

Toukokuiset 2025

Minä en ihan tahdo aina muistaa tarkistaa kaikkea joka paikassa. Esim. just ravintolassa. Viikonloppuna yövyin hotellissa ja aamupalalla meinasin lapata puuroon pellavansiemenrouhetta. Yritän noudattaa pääpiirteittäin, mutta tänäänkin olen juonut kolme kuppia kahvia ja söin leipäjuustoa (enkä...
  3. K

Toukokuiset 2025

Kiva, jos myös tänne on jäämässä vertaistukea. 😊 Meidän alueella ultra-aikoja ei saa itse varata. Neuvolassa sanoin, että toivon iltapäiväaikaa töiden takia ja sen sain. Viimeksikin toiveet otettiin huomioon. Jos työ ei jousta liukumien tai muiden puitteissa, eikä ultra-tai muita raskauteen...
  4. K

Toukokuiset 2025

Minä pysyn mielelläni täällä, toivottavasti joku muukin meidän lisäksi. 😊 Mä en juuri Facebookissa kirjoittele muutenkaan ja koen ainakin tässä vaiheessa, että pysyisin anonyyminä täällä.
  5. K

Toukokuiset 2025

Voimia ja jaksamista kaikille pahoinvoiville. En tiedä uskallanko sanoa, mutta nyt tuntuu, että olo alkaa helpottaa. Toki olen ollu tämän viikon lomallakin, ens viikko töissä sen näyttää alkaako olla pahoinvointi ohi kun ensimmäinen kolmannes on takana. Ens viikon vielä syön bonjestaa 2 päivässä...
  6. K

Toukokuiset 2025

Olipa kyllä erikoinen suhtautuminen varhaisultraan. Ehkä heillä on joku ohjeistus, että kuukautisista lasketaan kunnes vasta heidän ohjelmaan kuuluvassa ultrassa voi korjata laskettua aikaa tai viikkoja. Aiheuttaa kyllä varmasti sekaannusta odottajan päähän. Mutta, jos muutaman viikon päästä...
  7. K

Toukokuiset 2025

Täällähän oli ihania uutisia. Onnea Minni 😍 Sykkeen näkyminen on kyllä yksi etappi eteenpäin ja uskaltaa taas luottaa enemmän, että kaikki sujuu hyvin. Toivottavasti Uutamo tämä viikko menee sulla nopeasti, mutta varmasti edellinen kokemus kummittelee taustalla, vaikka kuinka olisi muuten hyvät...
  8. K

Toukokuiset 2025

Mulla on maanantaina verikoe ja virtsanäytteen vieminen. Ohjeessa luki, että säilöntäaineellisessa koeputkessa näyte säilyy 2vrk. Sama ongelma täälläkin, että vähän turhan tiuhaan käyn yöllä vessassa. Olen pienirintaisena imettänyt kaksi lasta ja kyllä se kuppikoko kasvoi kun maito nousi...
  9. K

Toukokuiset 2025

Väsymys on kyllä ihan valtava. En oo jaksanut kahteen viikkoon töiden jälkeen tehdä mitään. Liikkuminenhan on ihan jäänyt, muuten paitsi viikonloppuisin olen käynyt kävelyllä. Salille en vielä uskalla niiden hajujen takia. 🤣 Mies on hoitanut melkein kaikki isompien lasten harrastuskuskaukset...
  10. K

Toukokuiset 2025

Hei. Tervetuloa kaikki uudet. Mä en tiedä kuinka paljon jännitän sitä itselle ensimmäistä ultraa. Mä en varhaisultraan mennyt. Todennäköisesti se päivä menee ihan sinussa. Pyysin iltapäivä aikaa, ettei tarvitse töissä kertoa mihin menee, mutta en tajunnut, että NIPT-iä ei oteta enää klo 14...
  11. K

Toukokuiset 2025

Hei. Lueskelin myös, että Bonjesta ja Xonvea sisältää saman vaikuttavan aineen. Rakenne on eri ja siksi kai toinen sopii paremmin toiselle ja toinen toiselle. Kysyin apteekista tuota tyhjään vatsaan ottamista ja farmaseutti sanoi, että toimii paremmin jos sen saa otettua tyhjään vatsaan. 1,5-2h...
  12. K

Toukokuiset 2025

Suomessa on ollut saatavilla 2023 eli kovin uusi on, mutta kovasti neuvolassa tätä kehui ihan uudenlaiseksi lääkkeeksi. Ainoa mikä vähän haastaa on tuo, että se pitää ottaa tyhjään vatsaan. Mun on pakko syödä aika usein jotain pientä, ettei olo mene ihan hirveäksi.
  13. K

Toukokuiset 2025

Hei. Täällä myös ensimmäinen neuvola takana ja sain tähän pahoinvointiin heti sen Bonjesta reseptin matkaan. Toivottavasti siitä on apua. Tuntuu jotenkin ihan uskomattoman toiveikkaalta, kun aiemmat raskaudet on pitäneet vain kärsiä. Lokakuun loppuun meilläkin NT-ultra ja samalla NIPT-testi...
  14. K

Toukokuiset 2025

Hei. Oletteko saaneet apua pahoinvointilääkkeestä ja kuinka kova pahoinvointi pitää olla, että sen saa? Mulla on ihan koko päivän pahoinvointia, iltaa kohden alan myös yökkiä ja tuntuu, että oksennan just, mut mitään ei tule. Kaks viikkoa on ollu noi pahoinvointirannekkeet, ehkä ne vähän...
  15. K

Toukokuiset 2025

Just tässä pohdin, että alkaa olla ruokavaihtoehdot melko vähissä. Syön useamman kerran päivässä kaurapuuron. Välillä voin syödä leivän ja koulunäkkiä. Aamulla menee rahka, pähkinät ja mehukeitto. Raakoja porkkanoita ja jääkylmää rahkaan tehtyä marjasmoothieta välipalaksi. Mitään vähänkään...
  16. K

Toukokuiset 2025

Toivottavasti Minnin tilanne selviää ja raskaus jatkuisi. 🙏🏻 Epätietoisuus on niin tuskallista, eikä kokemukset keskenmenoista varmasti sitä yhtään helpota. Onko aiemmat keskenmenot olleen näihin samoihin aikoihin? Sillon 15 vuotta sitten IVF-alkuisiin raskauksiin annettiin tukilääkkeeksi alkuun...
  17. K

Toukokuiset 2025

Hei. Minäkin uskaltaudun mukaan. Omassa lähipiirissä ei ole enää vertaistukea kovin paljon tarjolla. Ikää tuli just 42 ja raskausviikko7+4. Tämä on neljäs raskaus, mutta lapsia on elossa kaksi. Kohta 15- ja 12-vuotiaat edellisestä suhteesta. Silloin alle 30.v käytynä IVF ja pakastealkion siirto...

Yhteistyössä