Hakutulokset

  1. Ä

    Lasten tarvikkeista

    \ kaksosten pulloja keitin 3kk ikäiseen saakka. niin kai se pitäisi tehdä.. mut nuorimman kanssa keitin ehkä ekan kerran kun pullot otettiin kaapin kätköistä taas esille.. :ashamed: tutteja keittelin kaksosten kans silloin tällöin mut nuorimman tutteja en pahemmin oo ehtiny..
  2. Ä

    Miten teillä, äidin vai isän perään?

    Eli ollaanko teillä äidin vai isän perään? Meillä kaksoset 1v9kk, ja ihan mahdottomasti isän perään. Jos isä aamuvuorossa, aamupäivä menee tosi hyvin, mutta kun isä tulee kotiin, alkaa sellainen raivoaminen ja äiti ei kelpaa ja sitten on isä äidille raivona kun ei äiti "hoida"... Tai kun isä on...
  3. Ä

    Kaksosten äidit: Millä rv:lla synnytitte ja minkä kokoisia

    sektio rv 37+4. a-poika painoi 2740g, b-poika 2960g. nyt 1v9kk.
  4. Ä

    Vesirokko vauvalla

    Olen kuullut sellaista että mitä nuorempana vesirokon sairastaa, sen helpommalla pääsee.. Mene ja tiedä.. Meillä kaksoset sairastivat 9kk iässä ja helpolla päästiin. Tosin onneksi eivät yhtäaikaa sairastaneet.. :) Päiväunet oli katkonaisia mut yöt nukkuivat todella hyvin.. Eikä kovin kauheesti...
  5. Ä

    Miten maha pois?

    Kaksoset sain pian 2v sitten, ja heistä jäi 3kg ylimääräistä. Nuorimmainen on nyt 5kk, ja paino putosi nopeesti siihen mihin jäi kaksosista.. Tuntuu että maha kasvaa koko ajan, mutta kilot pysyy silti samassa.. Minua ei niinkään haittaa se mitä puntari näyttää mutta se maha.... Liikkua yritän...
  6. Ä

    Kestovaipoista

    Eli siis kertokaapa mulle kestovaipoista.. Kolmella ekalla olen käyttänyt "tavallisia" vaippoja, mutta kiinnostusta olisi seuraaville hankkia kestovaipat.. Eli mitä tarvis hankkia, kuinka paljon, mistä, hintoja jne.. :)
  7. Ä

    Iltasatujen vaikutus lapseen?

    Meillä ei lukeminen onnistu. Kaksoset alle 2vuotiaita, ja jos heille yritän lukea, alkaa viimeistään puolen minuutin päästä molemmat yrittää repiä kirjaa käsistä ja alkaa kauhea tappelu.. :'( Sitäpaitsi meillä ei edes ole satukirjoja, nuo on sellasia pahvikirjoja mitä olen yrittänyt silloin...
  8. Ä

    Miten opettaa pullolle

    Meillä kaksosille annettiin kaksiviikkoisista alkaen pulloa iltaisin. Joskus 3kk iässä tuli stoppi. Oli kauhee ongelma joka ilta kun pullo ei kelvannut mutta jos ei sitä antanut niin sitten oli koko yön nälkäinen.. Yritettiin välillä mukista mikä oli kauheeta sottaamista.. 4kk pullo sitten alkoi...
  9. Ä

    Hämmentävää

    \ Enkä minä, ja vieläkin vaikka vauva on jo 5kk, ei aina hoksaa mitä se itkee.. Sitten havahtuu että eipä tuo ole aikoihin nukkunut.. :) Meillä kanssa ensimmäiset kaksi kuukautta vauva olis ollut rinnalla ihan koko ajan. Se sai ihan jatkuvasti "rintaraivareita", ja kuvittelin että sillä on...
  10. Ä

    hoitopöytä pakko ostaa???

    \ Näin meilläkin. :)
  11. Ä

    lapsimäärä asiaa

    Meillä kaksoset 1v9kk ja nuorimmainen 5kk. Ja lisää saapi tulla! :)
  12. Ä

    Lasten nukuttaminen omiin sänkyihin

    Suunnitelmissa on ollut että kun huhtikuussa täyttävät 2v, josko siihen mennessä saisi hankittua uudet sängyt.. Tällä hetkellä toisella kaksosista pinnasänky ja toisella matkasänky kun toinen pinnasänky on vauvalla. Mutta mutta.. Tuota olen vähän pelännytkin että niin siinä saattaa käydä.. =)...
  13. Ä

    Esittäydyn

    onnittelut myös minunki puolesta! :) minulla kesti pahoinvointia ekat 4kk, samoin ekat 4kk nukuin yöt todella huonosti, korkeintaan 4tuntia yössä. Koulun keskeytin noin 2kk ennen laskettua aikaa, muuten olisin jatkanut ihan loppuun asti mutta siinä vaiheessa oli enää harjottelut jäljellä ja...
  14. Ä

    Missä ja miten vietätte joulua?

    Jouluksi mennään miehen kotiin 150kilsan päähän, sieltä jatketaan uudeksi vuodeksi mun kotiin, 250km.. :) Ollaan myös oltu vuorovuosin joulu toisessa ja uusi vuosi toisessa mummulassa. Eikä osattais ehkä ihan vielä olla oman perheen kesken. Minä kyllä voisin jo vuoden, parin päästä viettää...
  15. Ä

    Minkä ikäinen olet?

    Tuplat 19v, nyt 20v. Kaksoset 1v8kk ja pikkuveikka 4kk. :) <br><br>
  16. Ä

    Joululahjoista mietin??

    Meillä ainakin ostetaan yleensä tavarat samanlaisina ja -värisinä, silti tahtoo tulla tappelu kun toiselta täytyisi saada.. Nyt kyllä ostin erilaiset joululahjat, mutta sellaiset että kummallekkin riittää molemmista paketeista, toiselle eläimiä ja toiselle autoja. Mistä muuten tulikin mieleen...
  17. Ä

    Kaksoset ja uusi vauva?

    Meillä kaksoset oli 1v4kk kun seuraava syntyi. Pelkäsin etukäteen jos ovat mustasukkaisia ym, mutta kaikki on mennyt todella hyvin.. Olivat ehkä vielä niin pieniä etteivät osanneet olla mustiksia.. Tosi harvoin kaksoset saa jotain "mustasukkaisuuskohtauksia", ja saattavat käydä vähän koppaamassa...
  18. Ä

    unikoulu alkaa

    tuosta nokkamukista, niin meillä on ollut kahdenlaisia nokkamukeja, mam-taikamukeja ja emma- nokkamukit. ja ehdottomasti mam- taikamuki on parempi/paras! sitä saa heitellä pitkin ja poikin ja kun on se tippalukko niin se ei kyllä vuoda! mutta jos tippalukkoa ei saisi olla niin sitten en kyllä tiedä!
  19. Ä

    unikoulu alkaa

    Olen itse niin herkkäuninen, että meillä unikoulu pidettiin kaksosille kun olivat 4kk. Alle viikossa oppivat nukahtamaan itsekseen ja äitikin sai nukuttua. Meillä myös se toimi siten, että ensin odotettiin 5min, sitten 10 jne.. Loppujen lopuksi siihen taisi mennä vain kolme tai neljä päivää kun...

Yhteistyössä