Miten opettaa pullolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väinön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väinön äiti

Vieras
Heipat,

olisiko vinkkejä ensikertalaiselle, miten totuttaa 4 kk vauva pullolle? Vauva söi aivan alussa pullosta, koska oli hoidettavana keskolassa, eikä tisu ollut aina saatavilla,mutta nyt kun maidontulo alkaa vähentyä ja olen yrittänyt antaa korveiketta lisäksi, vauva ei suostu syömään pullosta. Olen kokeillut erilaisia tutteja, ei auta.

Pliis auttakaa!!

Meidän poika synty keskosena ja sai pullosta alussa ja kahden viikon ikäisenä rinnasta. Imetin vähän vajaa 7 kk. Joskus 4,5 kk ikäisenä yritin antaa uudestaan pullosta mutta ei kelvannut. Yritin monta kertaa, kunnes mulle nevottiin että vauva haista sen rintamaidon eikä siksi suostu juomaan pullosta kun äiti tarjoaa... No mun mies antoi pullosta ekaks kieltäyty kunnes vähän ajan päästä kelpas. Noin viikon verran mies antoi kerran päivässä ja sitten minä kokeilin ja kelpas.. Joskus 6 kk ikäisenä tuli sitten rinta kieltäytyminen, ei suostunut juomaan rinnasta päivällä. Imetin yöllä ja illalla noin 3-4 viikkoa kunnes lopetin imettämisen kokonaan..

En oo kovin kummonen neuvonanataja, yhden neljästä olen saanut oppimaan pulloon myös. Koita vaan imettää useemmin jos maidon tulo alkais uudelleen lisääntyä, pian voi jo siirtyä nokkamukiin. Meillä vauvat alkaneet juoda vettä ja myöhemmin koviketta mukista n puol vuotiaina, hyvin on menny. Imettänyt olen siinä sivus vielä.

Meillä kaksosille annettiin kaksiviikkoisista alkaen pulloa iltaisin. Joskus 3kk iässä tuli stoppi. Oli kauhee ongelma joka ilta kun pullo ei kelvannut mutta jos ei sitä antanut niin sitten oli koko yön nälkäinen.. Yritettiin välillä mukista mikä oli kauheeta sottaamista.. 4kk pullo sitten alkoi kelvata, mutta sitten kun pullo kelpasi, rinta ei enää kelvannut.

Nuorimmainen siirtyi kokonaan pullolle jo 2kk, ja se kelpasi heti alusta.

Eräs tuttuni kertoi, ettei hänellä ollut tullut mieleenkään opettaa vauvaa pullolle, kun hän lähti asioille ja kotiin tuli hoitaja. Kun lapselle tuli nälkä, hoitaja yritti antaa pulloa.. no eihän se tietenkään heti kelvannut kun lapsi oli jo sen verran vanha.. (4-5kk) Loppujen lopuksi pullo oli sitten kelvannut kun tarpeeksi kova nälkä oli tullut, mutta aikaa siihen oli mennyt.

Yhteistyössä