Esittäydyn

  • Viestiketjun aloittaja kesäkaksoset
  • Ensimmäinen viesti
kesäkaksoset
Hei vaan monikkoäidit..

Olen 27 v, 2 vuotiaan lapsen äiti. Odotan kaksosia, LA kesäkuussa. Kovasti jännittää tämä kaikki uusi. On ollut tosi rankka alku raskaus.. Pahoinvoinnista kärsinyt, ja välillä ollut sairaalahoidossakin sen takia. Kovasti kiinnostaisi tietää, että minkälaisia teidän raskaudet olivat.. esim. onko onko yksi vai kaksi istukkaisia, ja montako pussukkaa.. Itselläni on tod. näk. yksi istukka, kaksi pussia.. Vielä tarkempi ultra tulossa piakkoin. Tuntuu, etten kauheasti osaa nauttia raskaudesta, kun on ensinnäkin ollut niin huono olo, ja sitten vielä kauhea huoli että miten kaikki menee. Tuttavapiirissäkään ei ole kaksosvauvoja omaavia, niin vertaistukea on mukava täältä hakea.

T. äiti ja vauvat rv 13+5
 
heipä hei ja onnea tuplavauvoista!
kaksoseten odottajille on tuolla odotus palstalla oma ketju jonka otsikko tais olla löytyykös täältä muita kaksosten odottajia,sinne voipi näin raskausaikana mennä keskusteleen toisten tuplia odottavien äitien kanssa!
itsekki odotan kaksosia joten siirtyisimmekö vaikka sinne odotus puolelle vaihtamaan ajatuksia! :)
 
kaksosten äiti
hei vaan sinulle ja paljon onnea tuplien odotukseen!! Tutulta kuulostaa tuo sinun tilanteesi, minullakin oli hankala alkupahoinvointi, tosin sairaalaan en koskaan joutunut mutta kotona yökkäilin kaiket päivät ja töistä tietty sairaslomalla. Keskivaiheessa sain kokea sen "kukoistusvaiheenkin" kun kauniit äitiysvaatteet päällä kasvavaa mahaani taputtelin. Sitten alkoivatkin supistukset jotka tosin eivät olleet avaavia missään vaiheessa, maha kasvoi ja kauniit äitiiysvaatteet lensivät nurkkaan, miehen isot vaatteet sentään mahtuivat päälle. Minulla oli yhteinen istukka eli identtiset kaksoset jotka olivat varsinaisia vauhtiveikkoja alusta saakka ja ovat sitä edelleen. Kaikki meni hyvin, kyllä minä varovaínen olinkin ja hiljaiseloa viettelin odottaen ja odottaen. Koin useasti toistuvat ultrakontrollit positiivisena asiana, sai aina varmuuden että kaikki on niinkuin pitääkin. Kerran luin kirjan jossa tuotiin esille kaksosraskauden varjopuolia, esitettiin asia niin ettei kaksosraskaus voi päättyä onnellisesti kun sitä ja tätä voi tapahtua. Tulin siitä niin ahdistuneeksi, että päätin olla vastedes lukematta tuollaisia juttuja. Samaa suosittelen, positiivinen ja luottavainen mieli on parasta sekä äidille että vauvoille. Hyvää vointia sinulle ja muista että ei kaksosia anneta niille jotka eivät heidän kanssaan pärjää! ;) ;)
 
mami21
hei,pikaisesti onnittelen iloisesta uutisesta! =) itsellä odotusaika meni ihan loistavasti pahoinvointia lukuunottamatta, joka kesti n 4-5 vkoa pahimmillaan..koko raskausajan oli kyllä lievää etovaa oloa eikä kaikki ruoat maistunu,mutta oksentaa ei tarvinut enää rv14 jälkeen ,eikä se haitannut ollenkaan ettei suklaa maistunut kun muuten se maistuu liiankin hyvin,heh...kilojakin tuli "vain"15..:D supistuksista en kärsinyt koko raskaus aikana ennenkuin alkoivat kerrasta,ja sillon oli sitten menoa(rv 35) edellisenä päivänä revin tapetteja kun oli remontti loppusuoralla.jälkeenpäin ajateltuna olisi voinut jättää tekemättä sen homman.. :whistle: :ashamed: mutta loppu hyvin kaikki hyvin:tytöt syntyi siis 35+0 2 kilon molemmin puolin,ja nyt 10 kuukauden ikäisinä painoa on kertynyt yli 10 kiloa molemmille :) onnea odotukseen !! :flower:
 
onnittelut myös minunki puolesta! :) minulla kesti pahoinvointia ekat 4kk, samoin ekat 4kk nukuin yöt todella huonosti, korkeintaan 4tuntia yössä. Koulun keskeytin noin 2kk ennen laskettua aikaa, muuten olisin jatkanut ihan loppuun asti mutta siinä vaiheessa oli enää harjottelut jäljellä ja ison mahan kanssa en viitsinyt lähteä kokeilemaan .. :)

Sen alun 4kk jälkeen koko loppuraskaus meni hyvin. ultrassa hyppäsin jatkuvasti, aluksi keskusäitiysneuvolasssa, lopuksi taysissa a-vauvan perätilan vuoksi. kipeitä supistuksia ei ollut. pojat syntyi a:n perätilan vuoksi suunnitellulla sektiolla rv 37+4. ensimmäisessä ultrassa oli 2 istukkaa, mutta myöhemmin löytyi vain 1 (en tiedä voiko se kasvaa jotenkin yhteen, muuta selitystä en ole asialle keksinyt ja olen unohtanut joka kerta neuvolassa kysyä..), ja omat pussit.

seuraava kun syntyi vuosi ja 4kk myöhemmin, kaikki oli loppuvaiheessa tavallaan "uutta"; supistukset ja itse synnytys, mikä oli mielestäni hienompi kokemus kuin sektio.
 
tanja
Odotan myös kesävauvoja, laskettu aika on 4.6. Rv:ja on nyt 16+5. Olin maanantaina ultrassa ja kaikki näytti olevan ok. Kaksosten koko vastasi suunnilleen viikkoja.

Joulun aika on tuonut vähän liikaa herkkuja pöytään: pipareita ja suklaakonvehteja. On huono omatunto, kun olen niitä napsinut vähän liikaakin jo nyt ennen joulua.

Kiloja tähän mennessä on tullut 2 kg, joulun jälkeen lukemat on varmaankin erilaiset! Niitä ei saisi tulla kauheasti, koska olen muutenkin ylipainoinen: 89 kg.

Hyvää joulua kaikille!
 

Yhteistyössä