Hakutulokset

  1. P

    Koska/miten lapselle kerrotaan ettei joulupukkia ole?

    Jotenkin tuntuu oudolta, kun kaikki lapsetkin sitten tietää että se vain näyttelee.. ja maksaahan se sen 40/50e. Toisihan se tietenkin tunnelmaa.
  2. P

    Koska/miten lapselle kerrotaan ettei joulupukkia ole?

    Nuorin on ekalla, ja olen ajatellut, että kohta koulun pihalla joku kuitenkin möläsee tuon, ettei joulupukkia oikeasti ole :/ Kivempi lapsen kai on kuulla julma totuus kotona... vai ? Muille lapsille olen kertonut tuossa 7v korvilla asian, mutta nuorin jotenkin säälittää. Sitten meille ei...
  3. P

    Minkä ikäisen päästäisitte yksin esim. harrastukseen menemään?

    Mä päästin nyt vasta ekaluokkalaisen, koska pitää mennä kaupungille.
  4. P

    Stiga pöytäjääkiekkopeli, minkäikäiset sillä pelaa??

    Meille ostettiin kun poika täytti 5v, pelasi muualla jo 4v.
  5. P

    siis jos käyn jossain nettisivulla ja sit deletoin sen niin jääkö se silri johonki muistiin?

    Kyllä joku IT-nikkari kykenee löytämään kaiken, kuulemma. Konstia en tiedä?
  6. P

    Minkä kokoinen viikkoraha?

    Ei, kun siis SEISKALUOKKALAINEN, eli 12v, saa 10e. Tuo 7v saa 2e, kuten myös 8v.
  7. P

    Mieheni vaatii minua koko ajan tekemään kanssa kolmannen lapsen, että saisimme enemmän rahaa lapsilisän muodossa.

    Jep, mutta nuo oli argumentteja, millä voi perustella sellaiselle jonka kaikki Muumit ei ole ihan laaksossa.
  8. P

    Mieheni vaatii minua koko ajan tekemään kanssa kolmannen lapsen, että saisimme enemmän rahaa lapsilisän muodossa.

    Niin, mutta jos oikeasti luulee että saa tuon summan kuussa käteen ilman kuluja, niin sellaisellehan voi väittää noin ..... ;)
  9. P

    Minkä kokoinen viikkoraha?

    Siis viikossa omaan käyttöön :laugh: Noilla summilla he varmaan ostavat itse vaatteensakin ym. ja henkilökohtaiset pesuaineet??
  10. P

    Mieheni vaatii minua koko ajan tekemään kanssa kolmannen lapsen, että saisimme enemmän rahaa lapsilisän muodossa.

    Kerro miehelle, että tuo "enemmän rahaa" ei jää käteen, vaan lapsista on kuluja, ja luonnollisesti sitä enemmän mitä enemmän lapsia on. Lapsilisä kolmannesta lapsesta on 120e/kk, vauvalla menee sen verran rahaa kuussa jo vaipppoihin. Lisäksi tulee vaatekulut ja mahdolliset maidonkorvikkeet ja...
  11. P

    Huutiksesta taas kerran

    Onhan myyjissä eroja. Jollekin "uudenveroinen" on vain kaupasta kotiin tuotu, ja toiselle kerran tai kaksi käytetty tai esim. kirjoista läpi luettu. Kannattaa AINA katsoa palautteet, tuon olen itse oppinut.
  12. P

    Monenko teinit juoneet alkoa??

    Ei vanhempien kuulu lupaa antaakaan, siitä on lyhyt matka siihen, että vanhemmat myös hakee ne juotavat. Kyllä nuori juo ilman lupaakin, jos OIKEASTi on kova halu, ja "unohtaa" kotiintuloajat yms. Tuntuu kyllä, että nuoret on nyt fiksumpia, kuin itse silloin 80-luvulla 13-14v.
  13. P

    Minkä kokoinen viikkoraha?

    Niin, meilläkin 8- ja 7v saavat 2e kumpikin taskurahaa, vaikka namia yms. ostetaan muutenkin. Entäs ne 12v?
  14. P

    Muita "hyviä" joulukalentereita näkynyt kuin Legon?

    Voi olla, että 1,5 kk ehtii vielä jokunen kalenteri tulla lisää. Juuri hätähousujen takia noita, kuten glögiäkin, aletaan myydä heti kohta koulujen alettua.. kuten mämmiä heti uudestavuodesta, pääsiäismunia ympäri vuoden ja ensikesän muotia jo nyt.. kuten HM tekee ;)
  15. P

    nyt neuvoja

    Niin, uskon että olet tyytyväinen :)
  16. P

    Minkä kokoinen viikkoraha?

    Tuli tuosta toisesta rahakeskustelusta mieleen. Paljonko on muiden mielestä hyvä viikkoraha: 12v 8v 7v Ja mitä sillä rahalla pitää itse hankkia? Meillä seiskaluokkalainen saa 10e/vko, mutta hänelle ostetaan karkkia samalla kuin muillekin lapsille, henk.koht. hygieniatarvikkeet...
  17. P

    nyt neuvoja

    Usko nyt, että se on hyvä :) Candy on ihan lelu, sama kuin joku LG.
  18. P

    nyt neuvoja

    Siemens on kaikkien kodinkoneiden mersu! Meillä on kymmenettä vuotta Siemensin astianpesukone, joka pesee edelleen kuin uutena. Mutsilla on Siemensin yli 15v vanha pölynimuri. Myös jääkaappi + pakastin on meillä Siemensiä ja kuivausrumpu. En ole ikinä pettynyt niihin.
  19. P

    Muita "hyviä" joulukalentereita näkynyt kuin Legon?

    Huono kauppa, jossei ole "vielä muuta" kuin nuo mainitsemasi. Palautetta kauppiaalle. ;) Ehkä noiden aika on vasta puolentoista kuukauden päästä.
  20. P

    Poika hävitti mun rahan, miten rankaista?

    Voihan olla, ettei epähuomiossa saanut vaihtorahaa ollenkaan?

Yhteistyössä