Minkä kokoinen viikkoraha?

Tuli tuosta toisesta rahakeskustelusta mieleen.

Paljonko on muiden mielestä hyvä viikkoraha:
12v
8v
7v

Ja mitä sillä rahalla pitää itse hankkia? Meillä seiskaluokkalainen saa 10e/vko, mutta hänelle ostetaan karkkia samalla kuin muillekin lapsille, henk.koht. hygieniatarvikkeet, satunnaisesti lehtiä tai jyrsijöiden tarvikkeita. Itse kertoo, että eräs ystävänsä saa 100e/kk.
 
spraitti
meillä ei toi kohta 11v saa viikkorahaa eikä tunnu kaipaavankaan tehdyistä töistä saa korvauksen ja yleensä on pistäny säästöön jotain isompaa varten (kotitöistä ei saa korvausta koska ne kuuluu kaikille)
karkit ja ns turhakkeet minä ostan kuitenkin

100 euroo nyt on aika iso raha 12 vuotiaalle mun mielestä
 
huh mikä kroisos olet
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Tuli tuosta toisesta rahakeskustelusta mieleen.

Paljonko on muiden mielestä hyvä viikkoraha:
12v
8v
7v

Ja mitä sillä rahalla pitää itse hankkia? Meillä seiskaluokkalainen saa 10e/vko, mutta hänelle ostetaan karkkia samalla kuin muillekin lapsille, henk.koht. hygieniatarvikkeet, satunnaisesti lehtiä tai jyrsijöiden tarvikkeita. Itse kertoo, että eräs ystävänsä saa 100e/kk.
Siis jos annat 7v jo 10? niin annatkos sitten 8v =20?
ja 12v =60?
ja 15v =90?
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh mikä kroisos olet:
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Tuli tuosta toisesta rahakeskustelusta mieleen.

Paljonko on muiden mielestä hyvä viikkoraha:
12v
8v
7v

Ja mitä sillä rahalla pitää itse hankkia? Meillä seiskaluokkalainen saa 10e/vko, mutta hänelle ostetaan karkkia samalla kuin muillekin lapsille, henk.koht. hygieniatarvikkeet, satunnaisesti lehtiä tai jyrsijöiden tarvikkeita. Itse kertoo, että eräs ystävänsä saa 100e/kk.
Siis jos annat 7v jo 10? niin annatkos sitten 8v =20?
ja 12v =60?
ja 15v =90?
Ei, kun siis SEISKALUOKKALAINEN, eli 12v, saa 10e. Tuo 7v saa 2e, kuten myös 8v.
 
Huhhuh
Ennenvanhaan sitä sai 10 MARKKAA viikkorahaa.. isompana sitten 15 markkaa. Yläasteella 100 markkaa kuukausirahaa, joka muuttui joskus 20? kuukaudessa.

Noinko on euroaikana inflaatio käynyt? Noilla taskurahoilla piti ostaa karkit, cd:t, lehdet, dvd:t, sarjikset jne. Hygieniatarvikkeet ja vaatteet osti äiti, tosin ku töihin menin lukiossa niin nekin sai sitten ostaa enimmäkseen itse. Ja oltiin hyvätuloisia.
 
minä
8 vuotias ja 10 vuotias viikkorahaa saavat 5e, sen edellytyksenä on määrättyjen hommien hoitaminen ja tietty koulutöiden hoito. Jos haluavat karkkia syödä niin ostavat sillä, usein eivät vaan säästävät johonkin suurempaan.
8v säästää parhaillaan skeittilautaa varten ja 10v ratsastusvalmennuksiin (mä maksan perusharrastuksen + yhden leirin, loput maksaa itse), 10v saa kyllä myös rahaa kun tekee töitä
 
mä vaa
Alkuperäinen kirjoittaja Huhhuh:
Ennenvanhaan sitä sai 10 MARKKAA viikkorahaa.. isompana sitten 15 markkaa. Yläasteella 100 markkaa kuukausirahaa, joka muuttui joskus 20? kuukaudessa.

Noinko on euroaikana inflaatio käynyt? Noilla taskurahoilla piti ostaa karkit, cd:t, lehdet, dvd:t, sarjikset jne. Hygieniatarvikkeet ja vaatteet osti äiti, tosin ku töihin menin lukiossa niin nekin sai sitten ostaa enimmäkseen itse. Ja oltiin hyvätuloisia.
=) ennen vanhaan kun mä pyysin viikkorahaa niin mun isä sano et tule töihin, yrittäjä kun on, niin mä sitten oon tehnyt "oikeita" töitä 11 vuotiaasta
 

Yhteistyössä