Hakutulokset

  1. T

    Vyöhyketerapialla synnytyksen käynnistyminen. Kokemuksia??

    Moikka! Pari tuttua on käynyt vyöhyketerapeutilla lasketun ajan maissa tai jo hieman yliaikaisina. Tämä istunto käynnisti heillä molemmilla synnytyksen niin, että lapset syntyivät vuorokauden sisällä hoidosta. Voiko tämä sama keino toimia esimerkiksi muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa...
  2. T

    La 19.11 jälkeen Taysin synnyttäjät

    Mäkin luin tän päivän Aamulehdestä, et hieman on suunnitelmat muuttunu synnytysten suhteen.. No hyvä niin. Eli kaikki Taysiin synnyttämään! Mutta mitäs sit jos tosiaan tarvittais esim. vastasyntyneelle tehohoitoa... Pystytäänkö sitä antamaan sillä asiantuntemuksella ja osaamisella millä...
  3. T

    La 19.11 jälkeen Taysin synnyttäjät

    Taysista tai omasta neuvolasta en ole asiaa edes vielä lähtenyt selvittelemään. Tämä tieto on peräisin Aamulehdestä. Voi hyvinkin olla mahdollista, että myös Vaasa yksi näistä sairaaloista, joilla tulee olemaan vaikeuksia henkilökunnan puutteen vuoksi... Sithän meidän Taysilaisten vaihtoehdoiksi...
  4. T

    Kuinka helposti istukka irtoaa loppuvaiheessa?

    Heipsan, luin jostain tällä palstalla, että loppuaikana täytyy varoa oikeastaan kaikkea ylimääräistä, jotta istukka ei pääse irtoamaan. Onko jollain kokemusta voiko koiran äkillinen luja riuhtaisu aiheuttaa jotain harmia istukalle? Olin eilen ulkoiluttamassa meidän koiraa, jolta löytyy...
  5. T

    La 19.11 jälkeen Taysin synnyttäjät

    Järkytyksekseni luin tämän päivän Aamulehdestä, että kaikki Taysin normaalisynnyttäjät laitettaisiin Hämeenlinnaan tai Vaasaan!!!! Matka on Taysiinkin meiltä aika pitkä, saatika nyt sitten Hämeenlinnaan tai Vaasaan! Miten voidaan tällaiseen tilanteeseen joutua 2000-luvulla??? Nämä on juuri...
  6. T

    Haluttomuus

    Meilläkin esikoinen on tyttö... Ei taida siis ehkä olla niin siitä vaavin sukupuolestakaan kiinni... :p
  7. T

    Haluttomuus

    Moikka, en tiedä, onko tätä aihetta paljon käsitelty tällä palstalla, kun aika harvoin tulee pyörähdettyä, mutta siis asiaan... Onko muita odottajia, joilta seksihalut tyystin kadonneet?? Mulla viikkoja 33 ja risat tällä hetkellä ja halut on pakkasen puolella... Esikoisesta olin oikea...
  8. T

    PAHOINVOINTILÄÄKKEET???????

    Postafenia minäkin nappailin ainakin kuukauden ajan. Ei sekään pahoinvointia kokonaan pois vienyt, mutta lievitti niin paljon, että pystyi käymään töissä ja suunnilleen edes elämään normaalin kaltaista elämää. Väsymys oli kamala tuohon aikaan, mutta se voi olla muutenkin noilla viikoilla kun...
  9. T

    Istukka "reunalla". Kokemuksia??

    Onko siinä jotain perää, että jos on kerran leikattu niin seuraavatkin mitä todennäköisemmin leikataan? Voi olla, että kolmas lapsi olisi vielä joskus kiva saada... =) Silläkin haluaisin ehdottomasti synnyttää alakautta. Ensimmäisen synnytyksestäkin jäi sen verran postitiiviset muistot, että...
  10. T

    Istukka "reunalla". Kokemuksia??

    Mulla oli viime viikolla rakenneultra, jossa lääkäri totes, että istukka on reunalla. Viikkoja oli siinä vaiheessa 17 ja rapiat, josta lääkärikin sanoi, ettei yleensä edes tehdä vielä noilla viikoilla. Joka tapauksessa, tästä nyt seuraa ylimääräinen ultra joskus viikkojen 28-30 tietämillä. Jos...
  11. T

    Vauvauutisen kertominen esikoiselle

    Ja niinhän me sit tehtiin, et otettiin isosisko mukaan rakenneultraan. Ensin menin yksin varmistamaan et kaikki kunnossa ja sit tytsy tuli isin kanssa ihmettelemään mahan salaisuuksia. Ensin ei ymmärtäny ollenkaan, vaikka sanottiinkin et äitin mahassa on vauva ja se näkyy nyt siinä kuvassa...
  12. T

    Vauvauutisen kertominen esikoiselle

    Kiitoksia vastauksista. Meillä tyttö siis tosiaan muutaman kuukauden päästä jo neljä ja toisaalta kauhean hyvä ymmärtämään erilaisia asioita, koska ollut niin paljon aikuisten seurassa. Aikaa ei pysty hahmottamaan vielä kauhean tarkkaan, mutta tietää esimerkiksi, että kesän jälkeen tulee syksy...
  13. T

    Vauvauutisen kertominen esikoiselle

    Moikka! Olen yrittänyt aina silloin tällöin piipahdella sivustolla lukemassa muiden kokemuksia. Nyt mieltä askarruttaa, missä vaiheessa muut ovat kertoneet esikoiselle tai ylipäänsä muille lapsille vauvan tulosta. Meillä on -03 syntynyt tyttö, joka on toivonut pikkusiskoa tai -veljeä jo...
  14. T

    *Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

    Moikka! En tiedä kuinka paljon aiheesta on jo keskusteltu tätä ennen, kun olen aina vain silloin tällöin käynyt täällä kurkistelemassa. Meidän toisen vauvelin laskettu aika on tällä hetkellä 25.11. eli viikkoja on nyt kait se rapiat 16 meneillään. Ensi viikolla on rakenneultra ja oltiin...

Yhteistyössä