Hakutulokset

  1. K

    osastoseurannassa enene la:ta

    Mulla adursal laski arvoja ihan hyvin, mutta mulla oli sappiarvo se joka aina nousi ei maksaarvo, ja se on kuulemma sikiölle juuri se vaarallisempi arvo. Lisäksi kutinat eivät pysyneet millään konstilla poissa, joten päätyivät molemmilla kerroilla käynnistämiseen aika aikasilla viikoilla...
  2. K

    hepatoosin uusiutumisriski?

    Mulle ääkäri sanoi että jos synnytyksestä yli kolme vuotta niin ei ole väliä onko ollut edellisessä raskaudessa hepatoosia. Riski on sama kun ensikertalaisella.
  3. K

    JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

    Tervehdys taas kaikille! Täällä käytiin tiistaina rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Kaikki tarpeellinen löytyi ja ei mitään ylimääräistä, joten tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Juteltiin siinä ultraajan kanssa nuista mun edellisissä raskauksissa olleista hepatooseista ja hän oli sitä...
  4. K

    Pitääkö miehesi aina sormusta?

    Mies ei pidä työssä sormusta tapaturmavaaran vuoksi. Itse pidän melkein aina. Joskus loppuraskaudessa joudun ottamaan pois kun sormet turpoaa.
  5. K

    G:minkä ikäisenä täysin kuivaksi?

    Meillä tasan 2-vuotiaana.
  6. K

    osastoseurannassa enene la:ta

    Niin siis olin osastolla kahdesta eri raskaudesta.Hepatoosi uusi toisessa raskaudessa, mikä on kuulemma yleistä kun raskaudet ovat lähekkäin. Lapsille tuli ikäeroa 1v2kk. Nyt olen kolmatta kertaa raskaana (tyttö on 2v4kk ja poika 1v2kk) ja nyt jo rv20 ja seurataan kutinoita. Rv30 eteenpäin...
  7. K

    Kellään raskautta epäilevällä ripulia/yökötystä/oksentelua?

    Mulla oli kaikki nua oireet ennen tätä viimesintä plussaa!Ripuli kesti sit plussan jälkeen ainakin kaksi viikkoa..Toivottavasti sinulla on tärpännyt!
  8. K

    Raskaushepatoosista

    Mulla oli molemmissa edellisissä raskauksissa hepatoosi. Kutinaa oli molemmilla kerroilla pelkästään jalkapohjissa ja tokalla kerralla tais kutista lopuksi naama.
  9. K

    osastoseurannassa enene la:ta

    Kaksi kertaa olen joutunut olemaan hepatoosin takia. Ensin kaksi viikkoa ja toisella kerralla viikon verran. Ihan hyvin aika kului kun tutustui toisiin osastolla olijoihin. Ruoka ajasta ruoka aikaan siellä elellään eli koko ajan syödään. Välillä käydään jätelöllä kahvilassa ja luetaan lehtiä...
  10. K

    JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

    Ihanaa huomenta kaikille! Tällä olisi pientä toivoa että pahoinvointilääkkeet olisivat alkaneet tehota tähän yötäpäivää kestävään kuvotukseen ja oksenteluun! Tuntukin että alkaa pikkuhiljaa riittä tuo pytyn kaulailu. Lohdutuksena voin sanoa kaikille vieläkin pahoinvoiville, että sittenkun olo...
  11. K

    Käynnistetäänkö Taysissä myös viikonloppuisin?

    Itsellä käynnistetty TAYS;issa kaksi kertaa ja olen siinä käsityksessä että viikonloppuna ei aleta käynnistämään muutakun hätätapauksissa, mutta jos saat käynnistyksen jo perjantaille niin käynnistysyrityksiä jatketaan kunnes pienokainen syntyy. Oli viikonloppu tai ei.
  12. K

    Saatko kielen nenääsi???

    Saan, helposti! Meillä 2-vuotias tytärkin saa. Ollaan koko suvun pilanaihe..
  13. K

    Pitääkö kaikkialla rakenneultra maksaa ite?

    Valkeakoskella on ainakin ilmainen. Täällä tarjotaan kaksi ilmaista ultraa np ja rakenneultra. Ei mene edes mitään poliklinikkamaksuakaan kun neuvolalla on oma ultra.
  14. K

    JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

    Noniin nyt on sitten tehty se urotyö, että anopille on kerrottu tästä meidän tulevasta joulukuisesta. Kertomista pitkitettiin tahaltaan mahdollisimman pitkään, kun tiedettiin jo ennakkoon että mitään positiivista ei tulla kuulemaan. Ei kysynyt edes millon on laskettu aika. Odotettavissa tämä oli...
  15. K

    liikkeistä

    Juuri pujuin neuvolassa myös samasta asiasta. Mulla jo kolmas raskaus ja joka kerta liikkeet tuntunet vain toispuoleisesti. Kuulemma kohtu voi olla synnynnäisesti kallellaan siihen suuntaan eikä ole keskellä. Ihan normaalia on.
  16. K

    yllätyksiä raskausaikana...

    Jälkivuotoa tulee myös suunnitellun sektion jälkeen. Kotiinpaluu alushousuiksi kannattaa ottaa muut kun stringit! :D Tämä sattui ystävälleni, ei minulle.. ;)
  17. K

    ***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

    Hei vaan kaikille Joulun odottajille! Täällä ollaan kärsitty melkein alusta asti kamalasta pahoinvoinnista ja olo on ollut yötäpäivää niin huono, että pakollisten toimien lisäksi ei ole pystynyt juuri mitään tekemään. Vielä kun tuossa kotosalla vipeltää nuo yksi ja kaksi vuotias, niin ei kyllä...
  18. K

    Antakaa ideoita sunnuntaipäivän ohjelmaksi lapsiperheelle..

    Tampereella tai sen ympristössä. Tekisi mieli lähteä käymään jossakin perheen kanssa näin sunnuntaina, mutta missä? Särkänniemen eläinpuistossa ja delfinaariossa ollan jo tänä vuonna käyty. Onko ympäristökunnissa esim mahdollisuus käydä kattomassa maatalon eläimiä. Tietääkö joku?
  19. K

    onko aina uudelleensynnyttäjällä kovia jälkisupistuksia?

    En halua pelotella ja kai se on vähän tapauskohtaista. Mutta mulla oli tästä tokasta melkein tajunnan vieviä jälkisupistuksia! Kätilö sanoi mulle laitoksella että jokaisesta lapsesta on jälkisupistusten voimakkuus kertaa kaks edelliseen nähden. Tältä tosiaan tuntui. Kauhulla odotan nyt kun...

Yhteistyössä