Hakutulokset

  1. E

    Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

    Streptokokki-näyte eli streptococcus aureus otetaan kaikilta synnyttäjiltä koska se voi muuntautua MRSA-bakteeriksi eli sairaalabakteeriksi, siksi antibiootit synnytyksessä äidille ja vauvalle :) yks niistä harvoista asioista joka jäi mieleen elintarvikeopinnoista :D Sairaala-kassin nyhersin...
  2. E

    Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

    Vau tota Kelaa, just kävin kattoos että vanhempainraha hakemus vastaanotettu 15.10. muttei mitään päätöksiä tehty, noo onhan tässä pari viikkoa ku pitäs olla ekat massit tilillä ;D Huomenna pitäs lähtee hakee esikko mummolasta ja tietenkin just tännään ukko tuli töistä 40 asteen kuumeessa ja...
  3. E

    Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

    Siks mää nuista sokeriherkuista avauduinkin kun mulla on se julmetun raskausdiabetes... En miekään ole mihinkään synnäritutustumiskierroksille ollu rytkäämässä ku suivauttaa jo valmiiksi koko synnytys :D Ku tiiän jo etukäteen että siellä ollaan ylimäärästä aikaa. Sen verran...
  4. E

    Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

    Huh mikä viikko, tämäkö on nyt sitä jouluressiä :D Maanantaina on jätetty ostatarjous talosta jota pitää jännittää perjantaihin asti menneekö läpi, eilen oli käymässä toteen asia jota ollaan odotettu yli 3vuotta... Mutta pohjat veti kyllä tämän aamun ultra :D Vauva edelleen todella...
  5. E

    Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

    Kiitos Hortensia ja Nael ja muut... Ehkä mä voin sit relata tuon asian kanssa. Esikon aikana vain nuo sykkeet oli tasasen varmasti samat joka neuvolassa alusta asti. Vauva möyrii todella kipeästi oikeaa kylkeä vasten jo toista päivää :x Eilen illalla kävin Hobitin ensi-illassa oman tyynyn...
  6. E

    Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

    Huh huijaa... Toinen kerta ei-omalla terkkarilla ja paljon rennompi fiilis, meinaa sen hössötys mennä jo yli :DD verenpaineet ja pissat ok, ensimmäiset maksaseulat kirkkaasti sallituissa rajoissa (käyn näissä koska esikon aikaan sairastin raskaushepatoosin). Kauheesti viime aikoina västtäny...
  7. E

    Helmikuun Helmet 2014 *Marraskuussa*

    Olipa paljon tullu juttua sitten viime käynnin... Meillä ollu kans nyt 3 pvän supisteluputki, iltaa kohden jo menee kipeäksi kun pitäs silti yrittää tehä kotihommiakin. Yhtenä päivänä ehkä oli silminnähtävästi verta pissalla käydessä mutta ei sen jälkeen. Kävin kuiteskin eilen labrassa...
  8. E

    palkkatuki?

    Kyllä näin on :) alan minimi kuten sanoin on vaatimus
  9. E

    palkkatuki?

    Palkkatukia on käsittääkseni eri suuruisia riippuen siitä kuinka kauan henkilö on ollut työttömänä. Palkkatukea ei makseta työntekijälle vaan yritykselle joka henkilön palkkaa. Palkka pitäs olla alan minimi ja palkkatuki on jotain sen alle, yritys ei sinänsä "tienaa" tässä mitään mutta...
  10. E

    Helmikuun Helmet 2014 *Marraskuussa*

    No nyt on sokerimittari saatu ja kokeiltukkin, että mä vihaan neuloja vieläki enemmän tämän jälkeen :x Nla-lääkäri tänään, hupaset pari tuntia meni :) sf oli 26 ja ku kattelin esikon korttia niin samoilla viikoilla sillon 22 :D verenpaineet ok, pissassa tällä kertaa verta ja että mua ärsyttää...
  11. E

    Helmikuun Helmet 2014 *Marraskuussa*

    Äitiyspakkaus otettiin koska siellä oli pienempi haalari kuin oli varastossa ;D että mä olen pihi... olihan net muutenki musta ainaki kivan näköisiä ja siellä oli jopa niitä 50cm vaatteita jokunen, ei ihan huku pikkunen kuteisiinsa :) Sokerirasitus oli eilen ja "hysteerinen" neuvolantätini...
  12. E

    Helmikuun Helmet 2014 *Lokakuussa*

    Öö miten tuohon raskausmyrkytys ultraan pääsee? Ku mulla oli esikon kanssa toksemia ja hepatoosi ja oon jo valmiiksi ihan stressissä niistä uusiutuuko ne :$ Sokerirasitus ens viikolla, ällöttää jo valamiiksi... Käytiin esikon kanssa viime viikolla Lapin mummoloissa, isillä ei ollu lomaa...
  13. E

    Helmikuun Helmet 2014 *Lokakuussa*

    Musta ne kelan paperit oli yksinkertaset :D tai sitten musta on vaan tullu niin pro niin täyttelyssä tuon esikoisen kanssa... Kyllä meilläkin möykkääjä on heti vauhissa jos 5 minuutiksi istahtaa. Jos pitemmän matkan kävelee tai no mun ei tarvi kävellä ku 500m ku on tuo maha ja lonkat niin...
  14. E

    Helmikuun Helmet 2014 *Lokakuussa*

    Vaunut ostettiin kolmella lapsella olleet Brion yhdistelmät Nimiä olen suunnitellu melkein plussasta asti, viikkoa ennen RU se tyttö nimi rupes tuntumaan niin pöljältä (olikohan enne?) että poikanimet vaan pyöriny mielessä ja yks ehoton ekanimi suosikki on, pohdiskelussa toinen ja kolmas...
  15. E

    Helmikuun Helmet 2014 *Lokakuussa*

    Matti myöhäinen ilmottautuu :) olen kyllä lueskellu tätä alusta asti mutten ole jaksanu kirjautua sisälle asti :D Elikkäs 13.2. EMY06 25v - 2.ipana - OYS ja poikaa rakenneultrassa povattu tähän astinen raskauden kulku on tiivistettynä 19vkoa oksentamista ja 2 vkoa närästystä :D np-ultra 12+4...
  16. E

    Äidit Raahen seudulla?

    Täällä yks vanha raahelainen, uusi palstalainen ilmottautuu... täällä elokuussa 7v poika ja kakosen LA ois näillä näkymin 2/2014 ja äiti 25v :)

Yhteistyössä