Hakutulokset

  1. M

    Talon puolikkaan ostaminen

    Jos pankki mukana kuviossa eli puolikasta käytetään vakuutena, pankki hoitaa silloin esim. lainhuudon, jota tarvitaan kiinnityksiä varten. Samoin pankki voi hoitaa paikalle kaupanvahvistajan, joka tarvitaan kiinteistökaupassa. Kauppakirjan voi tehdä itse, mutta teki itse tai teettää jollain...
  2. M

    shoppaile mulle kasariasu :)

    Käyn täällä palstalla aina silloin tällöin ja huomasin että olit kommentoinut mun viestiin. Siis oikeesti jos oot kiinnostunut, haluutko laittaa mail osoitteen, niin voin laittaa tarkemmin viestiä. Kai minä jostakin raaskisin luopua vaikka postikulujen hinnalla ja voisin vaikka laittaa kuvia...
  3. M

    shoppaile mulle kasariasu :)

    minkä kokoinen olet? mulla voisi löytyä varastoista muutama olkatoppauksilla varustettu bleiseri suoraan 80-luvulta =)
  4. M

    Olisinko ihan hullu, jos kokeilisin saada tutkinnon suoraan näytöin, ilman opiskelua? Kun työkokemusta löytyy

    Riippuu tosiaan mistä tutkinnosta on kyse eli onko tästä kyse:näyttötutkinto ammatillisesta aikuiskoulutuksesta annetun lain (631/98) mukaisen ammatillisen perustutkinnon, ammattitutkinnon tai erikoisammattitutkinnon. Näihinhän löytyy ihan tarkat kuvaukset, mitkä on tutkinnon suorittamisen...
  5. M

    Vinkkejä opettaa lapsi ajamaan ilman apupyöriä!

    Kyllä se on omasta tahdosta kiinni. Meidän herran opetteli vasta tänä kesänä ja ikää 8 v. Ei ole aikaisemmin yhtään ollut kiinnostunut koko hommasta. Mutta nyt sitten kesän alussa itsekin totesi, että tälle kesälle olisi kaksi työtä: pyörällä ajamaan opettelu ja uimaan opettelu. No tuo eka...
  6. M

    Perunasalaattia herneillä

    No tuossahan sulla on se ohje =)
  7. M

    Voiko valkoviinille olla allerginen?

    Olen törmännyt itse samaan aina välillä. Siitenpölyallergiaa mulla on, mutta eipä taida olla noissa allergiatesteissä valintaa "valkoviini" =) En ole keltään viisaammalta koskaan kysellyt, mistä oikeasti siis johtuu tuo reaktio, ihan hauska jos tällä palstalla siihen joku tietäisi ihan oikean...
  8. M

    Kumpi edullisempaa loppuviimeksi

    Se tuli mulle ekaksi mieleen, että asuntolainan korothan on vähennyskelpoisia, eli se vaikuttaa sitten teidän verotukseen. Mutta toisaalta vuokratalossa varmaan sitten se oikea omistaja huolehtii isommat rempat sun muut. Miten sitten vakuutusasiat menee, sitä en osaa sanoa, kenelle ne...
  9. M

    Mä en tajua, mitä tää tarkoittaa?

    on vähän jo aikaa omista päivärahoista, mutta jos olet vanhempain päivärahalla, niin ei kai silloin voi saada kotihoidontukea? eiks kotihoidon tukea aleta maksaa jos jää päivärahakauden jälkeen vielä kotiin.
  10. M

    Lapsen kannettava tietokone, kokemuksia...

    Olikohan se eilinen Hesari, missä oli testattu (4 vuotiaan kanssa) 3 erilaista lasten "tietokonetta".
  11. M

    Miten kakan saisi pönttöön..poika tekee housuun..?

    meillä oli sama homma, ja neuvolassa kun asiasta puhuin, neuvolan täti kertoi että heillä on ollut aikanaan sama kuvio. Pojilla kai aika yleistä. Meillä ongelman "ydin" oli kova vatsa, poika sanoi että helpompi tehdä seisaallaan eli teki vaippaan. Muuten päivä- ja yökuiva, vaippa kaivettiin...
  12. M

    Toivotontako,3v5kk poika ei suostu potalle kakkaamaan,mutta pissaa...?

    meidän pojalla oli sama ongelma: vaippaa ei tarvittu mihinkään muuhun kuin kakan tekoon. Itse sanoi että helpompi tehdä seisaallaan, kun kakka kova. Eli istuessa varmaan ihan sattui konkreettisesti. Neuvolan mukaan tämä aika yleistä "vaippakakkaus" ja pojilla etenkin. Mutta kyllä se sitten...
  13. M

    auttakaa mitä teen

    Meillä oli pojalla syyskesälle flunssa johon liittyi nielutulehdus ja syöminen ei luonnistunut sen takia. Mutta siitä jäi sitten vähän päälle sellainen syömättömyys eli ei ruoka maistunut. Neuvolasta sanottiin että jos lapsi on muuten terve, niin nälkään ei kukaan kuole. Sitä ravintoa...
  14. M

    tutin pois jättö tuskaa!!!!

    Meidän pojalta jäi tutti pois noin parivuotiaana seuraavasti (sitä oli käytetty vain päiväunille ja yöunille käydessä, mutta nukahtaessa tutti oli jo sitten tippunut suusta...): kerran viikonloppuna päiväunien aikana otin tutin tyynyltä ja leikkasin palan pois. Poika heräsi sitten ja näytin...
  15. M

    Korvatulehduksesta, auttakaapa joilla on enemmän kokemusta asiasta

    Meidän poika kävi läpi vajaa kaksivuotiaasta reiluun kolmivuotiaaseen korvatulehduskierteen. Eli ensin korvatulehduksia ja sitten putket molempiin korviin, sitten aikanaan putket pois ja kunnossa. Me käytiin alusta alkaen korvalääkärillä, koska meillä on vakuutus. Ja siellä oli kyllä sellainen...
  16. M

    6v ja herkkyyskausi

    Meidän ainoa täyttää ensi viikolla 6 v ja kovin on tuttua. Eli ehkä liity uuteen vauvaan. Poika kiihtyy nollasta sataan tosi nopeasti :) ja esim vaatteista (ja pukeminen muutenkin) saa kyllä välillä tosi raivareita. Tai moni muukin asia, jos ei kaikki mene sen mukaan, niinkuin hän on...
  17. M

    maitoallergia ->mitä kaikkea jätettävä pois?

    Tuossa Unikonnan listassa olikin lueteteltu mm keksejä, kiitos siitä. Meillä on nimittäin tulossa syntymäpäiväkutsut ja yhdellä vieraalla on maitoallergia. Pähkäilin vain että mikä olisi paras vaihtoehto täytekakulle?
  18. M

    Kakkaamis ongelma..

    Olen mielestäni muutamia kertoja laittanut omia kommentteja ko. asiasta. Meidän pojalla oli pitkään ongelmana että vaippaa ei muuten tarvittu kuin kakkaamiseen. Syynä oli kova kakka ja se että hän itsekin sanoi että helpompi tehdä seisaallaan. Annoin tehdä niin ja nyt tekee jo pöntölle, mutta...
  19. M

    Pyoralla ajosta..

    joo, ei kannata varmaan hötkyillä, tai niin ainakin yritän itseäni rauhoittaa. Meidän poika 5,5 v on ilmoittanut että ei ole kiinnostunut pyöräilystä, vain hiihtämisestä. Mies sanoi että odotas kun talvi tulee, niin sitten se on kiinnostunut pyöräilystä. =) Tämä alkoi siitä kun hommattiin uusi...
  20. M

    Nukutaanko teillä omassa sängyssä?

    Meidän 5,5 v "muutti" kesäloman jälkeen viereen nukkumaan omasta sängystään :hug: . Eihän muuten mitään ongelmaa olis, mutta kun vähän ahdasta tuppaa olemaan. Eilen illalla poika suunnitteli että sitten kun talvella muutan omaan sänkyyn takaisin, pitää kattoa että patterissa on lämmöt säädetty...

Yhteistyössä