Hakutulokset

  1. An

    Turha itkeä kun et sitten saa kirkkohäitä, ristiäisiä ja ethän tule joulukirkkoon, eroaja.

    En koe inttäväni uskontoa vastaan, vastustan vain tapaasi halveksua toisille tärkeitä asioita ja sitä, miten huutelet olevasi ateisti ja silti olet valmis toimimaan vakaumustasi vastaan liittymällä kirkkoon.
  2. An

    Turha itkeä kun et sitten saa kirkkohäitä, ristiäisiä ja ethän tule joulukirkkoon, eroaja.

    Niinkuin vei se kirkossa vietetty aikakin, miksi paikka oli siis niin tärkeä?
  3. An

    Turha itkeä kun et sitten saa kirkkohäitä, ristiäisiä ja ethän tule joulukirkkoon, eroaja.

    Kumma juttu, itse olen ateisti enkä silti ymmärrä. Itselleni avioituminen on kuitenkin iso ja merkityksellinen asia, enkä todellakaan tahdo sinä päivänä kuunnella tarinoita, joihin en pysty uskomaan. Ja vaikka en itse uskokaan kristinuskon oppeihin, ei tulisi mieleenkään "käyttää hyväkseni" tai...
  4. An

    Turha itkeä kun et sitten saa kirkkohäitä, ristiäisiä ja ethän tule joulukirkkoon, eroaja.

    En myöskään jaksa ymmärtää, miten joillekin ne puitteet ovat niin tärkeät, että on sen vuoksi valmis ottamaan siunauksen vastaan joltain, johon ei usko ja muutenkin kuuntelemaan jorinaa aatteesta, jonka takana ei seiso. Että miten vain puitteiden vuoksi alentuu nolaamaan itsensä liittymällä vain...
  5. An

    Nostan hattua arkkipiispalle! Mahdoton tehtävä hällä edessään, mutta sanotaanko,

    Esimerkiksi minä voin kirjoittaa kirjasen aiheesta. Tiedon luotettavuus samaa luokkaa kuin raamatussa.
  6. An

    Kirkosta eroamisten päiväennätys meni taas rikki

    Monet ovat varmasti pitkään harkinneet eroamista, mutta rohkeus toteutukseen on puuttunut. Yleistä lienee jonkinlainen "mitä jos sittenkin.." -ajattelumalli, jossa pelätään jotain pahaa tapahtuvan jos kirkosta eroaa. Vaikka ei uskokaan, pelkää sittenkin olevansa väärässä. Asian ollessa esillä ja...
  7. An

    Kirkosta eroamisten päiväennätys meni taas rikki

    Onko sinulla näyttää jotain lukuja siitä, kuinka moni eronneista on eronnut kohuttujen homokommenttien takia, kuinka moni taas puhtaasti siksi, ettei yksinkertaisesti usko kirkon oppeihin? Jos ei, niin äläpä huutele siellä :)
  8. An

    Kirkosta eroamisten päiväennätys meni taas rikki

    Eli saman tekopyhyyden linjalla tulisi vain jatkaa loputtomiin? Maailmassa on lukemattomasti muitakin kauniita paikkoja, ja lähes tilan kuin tilan voi koristella unelmiensa paikaksi.
  9. An

    Kirkosta eroamisten päiväennätys meni taas rikki

    En pysty ymmärtämään että MIKSI ne kirkkohäät niin kovasti halutaan, jos ei kerran uskossa ole? Miksi haluaisin siunauksen sellaiselta jumalalta, johon en usko?

Yhteistyössä