Turha itkeä kun et sitten saa kirkkohäitä, ristiäisiä ja ethän tule joulukirkkoon, eroaja.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270833:
Ei käsittääkseni saa, pitää mennä maistraatissa naimisiin ja liitto siunataan kirkossa. Mutta saa ne häät tosiaan silti sillä että liittyy siksi aikaa kirkkon.
Lappusia kirjottelemalla pääsee kirkossa naimisiin. Näin on menty kaveripiirissä.
 
"minka"
Mun mielestä aika törkeää että kirkkoa tuetaan valtion verovaroilla myös. Riippumatta siitä oletko ev.lut. kirkon jäsen, tai minkä tahansa kirkon jäsen tai minkään jäsen, maksat kirkolle silti ja tuet sen hengellistä toimintaa ja arvomaailmaa.
 
väärin
Minusta tuossa ei ole pointtina se kirkollisvero, vaan ihan se oma asenteellisuus. Vaikea käsittää että ihminen joka oikeasti vastustaisi kirkkoa olisi valmis liittymään siihen vain yhden juhlapäivänsä takia, siinä jotenkin vain minusta myy itsensä liian halvalla...
En nyt ymmärrä, en minä ole mitenkään kirkkorakennusta vastaan? Olen maksanut rakennuksen "vuokrasta" ja siksi olen hyvällä omallatunnolla, en tunne myyneeni itseäni. Miksi tämä niin kaivertaa sinua? Vaikka kirkko on rakennettu uskovaisten takia, en pidä siitä että uskovaiset omisivat sen täysin itselleen. Samaa uskovaiset yrittävät tehdä kaikessa muussakin, kaikki hyvä on muka jumalan ansiota, moraali ja hyvät tapahtumat - kaikki.
 
Vain mauttomat tylsät juntit edes menee kirkossa naimisiin.
Ja jos ei edes usko siihen jeesus-hölynpölyyn, niin eikö ala yhtään edes huvittaa kun siinä papin edessä seisoo sontaa kuuntelemassa joku kummitushuntu päässä.. äLLÖÖ.
Multa kyllä pettäs pokka alta aika yksikön.:LOL:
:D Itse kuulun näihin mayuttomiin ja tylsiin juntteihin jotka kuuluvat kirkkoon ja ovat menneet siellä naimisiinkin, ihans en oman uskon pohjalta.

Mutta olen siis silti samalla kannalla Lunan kanssa siinä että jos itse en uskoisi enkä siis kuuluisi kirkkoon, jopa vastustaisin sitä niin en kyllä voisi kuvitellakaan että liittyisin kirkkoon päästäkseni sinne vihittäväksi. Siis ihan vapaaehtoisesti kuuntelemaan tuollaisia typerältä tuntuvia ja tylsiä hölynpölyjä suurena juhlapäivänäni. :O Kerrasssaan koominen tilanne, eli varmasti keksittäisiin joku muu vaihtoehto vihkimistä varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270951:
En nyt ymmärrä, en minä ole mitenkään kirkkorakennusta vastaan? Olen maksanut rakennuksen "vuokrasta" ja siksi olen hyvällä omallatunnolla, en tunne myyneeni itseäni. Miksi tämä niin kaivertaa sinua? Vaikka kirkko on rakennettu uskovaisten takia, en pidä siitä että uskovaiset omisivat sen täysin itselleen. Samaa uskovaiset yrittävät tehdä kaikessa muussakin, kaikki hyvä on muka jumalan ansiota, moraali ja hyvät tapahtumat - kaikki.
Tarkoitinkin tässä kirkolla seurakuntaa ja sitä uskoa mitä tuo edustaa. Kuten sanoin ne kirkollisverot tai "vuokrat" ei tässä kiinnosta pätkääkään vaan joku ihan muu on se pointti. Mutta tosissaan ei se sen enempää minua kaiherra, kunhan vain huvittaa tällainen toiminta. :D
 
An
En myöskään jaksa ymmärtää, miten joillekin ne puitteet ovat niin tärkeät, että on sen vuoksi valmis ottamaan siunauksen vastaan joltain, johon ei usko ja muutenkin kuuntelemaan jorinaa aatteesta, jonka takana ei seiso. Että miten vain puitteiden vuoksi alentuu nolaamaan itsensä liittymällä vain vihkimisen vuoksi/ajaksi kirkkoon..
 
väärin
En myöskään jaksa ymmärtää, miten joillekin ne puitteet ovat niin tärkeät, että on sen vuoksi valmis ottamaan siunauksen vastaan joltain, johon ei usko ja muutenkin kuuntelemaan jorinaa aatteesta, jonka takana ei seiso. Että miten vain puitteiden vuoksi alentuu nolaamaan itsensä liittymällä vain vihkimisen vuoksi/ajaksi kirkkoon..
Ei uskovainen voikaan ymmärtää, mutta ateistille niillä höpinöillä ja taustoilla ei ole mitään väliä. Suorastaan nautin siitä että saan käyttää kirkkoa ym. hyväkseni :D Ennemmin se pappi nolaa itsensä kun puhuu turhaan.
 
"äippä"
[QUOTE="eronnut";22270204]Tuota, olen jo naimisissa, mentiin maistraatissa ja missään nimessä en haluaisi, jos ero tulisi, mennä kirkkoon kuuntelemaan sitä sontaa ja samaan jonkun satuhahmon "siunausta" asialle joka on mulle kuitenkin suurimmaksi osaksi vaan laillinen muodollisuus. Lapsia ei ole kastettu eikä tulla kastamaankaan, edelleen, en näe mitään syytä roiskia vettä lapsen päälle jotta se "pääsee" osaksi jotain lahkoa jossa palvotaan täysin kuvitteellista hahmoa. Joulukirkko? Mikä fucking joulukirkko ja minkä helvetin takia mä sellaiseen haluaisin mennä?[/QUOTE]

Tämä on kuin minun suustani, naimisiin maistraatissa ja muksulla oli nimiäiset. Emme halunneet ristiäisiä koska ne ovat niin jäykät "juhlat" ettei mitään rajaa! Tunnelma on kuin hautajaisissa! Ja kirkkohäistä en ole ikinä haaveillut enkä tule haaveilemaan.. Viimeksi olen käynyt kirkossa siskoni konfirmaatiossa -02... Miksi siis minun pitäisi kuulua kirkkoon, jonka palveluita en käytä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22270737:
Nimenomaan, minusta olisi hirveää vihkiminen jossain lumihangessa, ja varmaan sattuisi vielä loskakeli. Lisäksi, olisi ollut kesällä vaikea toteuttaa =)
No kesällä nyt vielä enemmän niitä vaihtoehtoja oiskin. :D

Mekin tehtiin tuonne semmonen lumialttari, oli kuule todella nättiä ulkotulien keskellä. Ei me sentäs hangessa seisty. ;) (eikä vieraatkaan :D).
 
An
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22271024:
Ei uskovainen voikaan ymmärtää, mutta ateistille niillä höpinöillä ja taustoilla ei ole mitään väliä. Suorastaan nautin siitä että saan käyttää kirkkoa ym. hyväkseni :D Ennemmin se pappi nolaa itsensä kun puhuu turhaan.
Kumma juttu, itse olen ateisti enkä silti ymmärrä. Itselleni avioituminen on kuitenkin iso ja merkityksellinen asia, enkä todellakaan tahdo sinä päivänä kuunnella tarinoita, joihin en pysty uskomaan. Ja vaikka en itse uskokaan kristinuskon oppeihin, ei tulisi mieleenkään "käyttää hyväkseni" tai muutoin pilkata asiaa, johon jotkin muut uskovat. Käskisin katsomaan peiliin ja häpeämään, mutta tiedän sen turhaksi :)
 
dfdf
En kuulu kirkkoon, mutta silti minulla oli kirkossa avioliiton siunaus ja molemmat lapseni on kastettu, toinen kirkossa ja toisen pappi tuli kastamaan kotiimme. Esikoinen kävi seurakunnan perhekerhossa ja minä kävin molempien lasten kanssa perhekerhossa.
 
Lunatic
:D Itse kuulun näihin mayuttomiin ja tylsiin juntteihin jotka kuuluvat kirkkoon ja ovat menneet siellä naimisiinkin, ihans en oman uskon pohjalta.

Mutta olen siis silti samalla kannalla Lunan kanssa siinä että jos itse en uskoisi enkä siis kuuluisi kirkkoon, jopa vastustaisin sitä niin en kyllä voisi kuvitellakaan että liittyisin kirkkoon päästäkseni sinne vihittäväksi. Siis ihan vapaaehtoisesti kuuntelemaan tuollaisia typerältä tuntuvia ja tylsiä hölynpölyjä suurena juhlapäivänäni. :O Kerrasssaan koominen tilanne, eli varmasti keksittäisiin joku muu vaihtoehto vihkimistä varten.
Joo no sen ymmärrän jos oikeesti uskova meneekin kirkossa vihille, ei se sillon ole huvittava tilanne.

Mutta että joku joka ei ole missään tekemisissä uskon kanssa, haluaa jotkut prinsessahäät kirkkoineen ja pappeineen, ni se ei kyllä oikein mene jakeluun. SE on junttia.
Sama jos uskovainen menis naimisiin jonkun sutenöörin vihkimänä strippibaarissa, verkkosukkahousut päässä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
GGG
[QUOTE="Irene";22269503]Voihan kirkkoon liittyä sitten takaisin, kun kirkkohäät tulevat ajankohtaiseksi tai ristiäiset. Eihän tuo eroaminen mitenkään peruuttamatonta ole.[/QUOTE]

Ajattelet vissiin että MAKSAT sitten palveluista, saat rahoillesi vastinetta ? Itsekkyys huipussaan !
 
miuh
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22271024:
Ei uskovainen voikaan ymmärtää, mutta ateistille niillä höpinöillä ja taustoilla ei ole mitään väliä. Suorastaan nautin siitä että saan käyttää kirkkoa ym. hyväkseni :D Ennemmin se pappi nolaa itsensä kun puhuu turhaan.
En voi käsittää tätä!!miten voi lyödä niin lekkeriksi omat häänsä,jonka pitäisi olla yksi elämän tärkeimmistä päivistä?!? Seistä alttarilla kuuntelemassa jorinoita,joihin ei edes usko.Kyllä siinä itsensä nolaa,usko se :D
Aivan niinkuin joku täällä sanoikin, niin sehän olisi sama,kun itse kääntyisi muslimiksi vain että saisi hienot islaminuskoiset häät.
 
väärin
En voi käsittää tätä!!miten voi lyödä niin lekkeriksi omat häänsä,jonka pitäisi olla yksi elämän tärkeimmistä päivistä?!? Seistä alttarilla kuuntelemassa jorinoita,joihin ei edes usko.Kyllä siinä itsensä nolaa,usko se :D
Aivan niinkuin joku täällä sanoikin, niin sehän olisi sama,kun itse kääntyisi muslimiksi vain että saisi hienot islaminuskoiset häät.
Meidän häät olivat kyllä hyvin tärkeät ja siksi emme halunneet pilata niitä menemällä naimisiin paikassa josta emme pidä. Ja onneksi, sillä häissämme ei ole mitään mikä kaduttaisi. Jorinatkin veivät vain murto-osan hääpäivästämme. Kelleköhän nolasimme itsemme kun emme ole kailottaneet vakaumustamme kenellekään? =) Jos olisimme menneet muualla naimisiin, olisimme saaneet valitusryöpyn osaksemme, vaikka ei sen pelko tosin valintaamme vaikuttanut.
 
"hmm"
En voi käsittää tätä!!miten voi lyödä niin lekkeriksi omat häänsä,jonka pitäisi olla yksi elämän tärkeimmistä päivistä?!? Seistä alttarilla kuuntelemassa jorinoita,joihin ei edes usko.Kyllä siinä itsensä nolaa,usko se :D
Aivan niinkuin joku täällä sanoikin, niin sehän olisi sama,kun itse kääntyisi muslimiksi vain että saisi hienot islaminuskoiset häät.
miksi ylipäätään nähdä vaivaa minkäänlaisesta hääseremoniasta, maistraatissa tai kirkossa? ihan yhtä turha ja typerä seremonia se on ilmankin kirkkoa.
 
En mäkään ymmärrä sitä että erotaan kirkosta, syystä tai toisesta, ja sitten viedään kuitenkin lapset srk kerhoon. Voisiko joku kertoa miksi näin toimii jos se kerran on omaa vakaumusta vastaan? Tai käydään itse srk perhekerhossa jne. Tänään oli Turun Sanomissa juttua aiheesta. Siinä mietittiin esimerkiksi että jatkossa kehoihin saattaa olla etusijalla ne jotka kuuluvat kirkkoon ja vasta sitten kirkoon kuulumattomat jos tilaa jää. Mun mielestä se olisi ihan oikein.
 
An
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;22271483:
Koska siellä tapahtui itse vihkiminen, siellä meistä tuli aviopari.
Näköjään on kahdenlaisia ateisteja, niitä jotka jaksavat inttää kaikkea uskontoon liittyvää vastaan (sinä) ja niitä joista koko asia on sellaista satuhöpinää ettei jaksa välittää (minä) =)
En koe inttäväni uskontoa vastaan, vastustan vain tapaasi halveksua toisille tärkeitä asioita ja sitä, miten huutelet olevasi ateisti ja silti olet valmis toimimaan vakaumustasi vastaan liittymällä kirkkoon.
 
miuh
[QUOTE="hmm";22271433]miksi ylipäätään nähdä vaivaa minkäänlaisesta hääseremoniasta, maistraatissa tai kirkossa? ihan yhtä turha ja typerä seremonia se on ilmankin kirkkoa.[/QUOTE]

Miksi se on turha ja typerä?
 
ERONNUT VM 87
Heh, mä en tule itkemään. Naimisiin ajattelin mennä ihan jossain muualla kuin kirkossa. Onhan suomi pullollaan kauniita rakennuksia, kuten joku sanoikin että linnat, kartanot tms. Ja ristiäiset ei mua hetkauta, saa sen nimen lapselle annettua toisinkin :) Joulukirkossa en ole koskaan käynyt, diakonilta en kaipaa yhtään mitään, meidän paikkakunnalla toimii sos.viranomaiset almujen antoa varten jnejne.
 
"ilona"
O-ou, me aina lapsuudessani käytiin äitin kanssa joulukirkossa, koska me lapset tykättiin laulaa. O-ou sen takia, että äitini on eronnut kirkosta ja meitä ei ole edes kastettu...:O

Ja muuten diakonilta SAA avustuksia vaikka ei kuuluisi kirkkoon.

Olen muuten avoliitossa, ja kaksi kastamatonta lastakin löytyy. Mielestäni on edesvastuutonta liittää alaikäisiä mihinkään uskonlahkoon heiltä kysymättä... Vaikka sillä uhalla että nyt lapseni ovat - anopin mielestä - perisyntisiä.:D
 

Yhteistyössä