Hakutulokset

  1. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

    mamu13 Mulla on tullut tota sitkeetä keltaista limaa/valkovuotoa koko raskauden, joka päivä jossain vaiheessa. Tosi ällöä. Olen siitä puhunut neuvolassakin, mutta ei siihen ole otettu mitään kantaa, kai se ihan normaalia on. Enkä siis usko olevan limatulppaa. Tosin mulla ei ole aavistustakaan...
  2. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

    Voi vitsit, Murrilla on jo jännät paikat! Eiks 4cm pitäis olla jo synnytyssalissa?=) Kyllä mä veikkaan, että viikon sisään teillä on vaavi kainalossa :) Kyllä tässä itsekin odottaa jo aika malttamattomana ensi viikon äitipolikäyntiä, toivottavasti suostuisivat katsomaan samalla myös...
  3. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

    Kävin verikokeissa aamulla, nyt vaan odotellaan tuloksia. Toivottavasti ne maksa- ja sappiarvot on ihan ok, ettei tarvitsisi alkaa niistä huolta kantamaan vielä tähän loppuun.:( Ennenaikaisen synnytyksen osalta tärkeämpää on raskausviikot kuin vauvan syntymäpaino, kuten Mirameikin tuossa...
  4. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

    Mulle on tullut aika kova kutina käsivarsiin, rintakehään, kaulaan, mahaan ja jalkoihin. Ei kuitenkaan kämmenissä eikä pahemmin jalkapohjissa. Onko siinä hepatoosissa aina niin, että kämmenet ja jalkopohjat kutisee? Äitipolikäynti on vasta viikon päästä ja oma terkkarikin on lomalla, joten enpä...
  5. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

    Murri, täällä kanssa eilen illalla oli sellaiset meuhkat mahassa, että ihan hirvitti (heti mietti, että onko sillä joku hätä, kun tuntui että ihan riuhtoo!). Menin nukkumaan, niin meno vaan jatku ja kesti kyllä aika kauan että rauhoittui. En lopulta tiedä nukahdinko minä vai vauva ensin. Mulle...
  6. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

    Tervetuloa uusille! Murri, tsemppiä odotteluun. Uskon tietäväni miltä se huoli tuntuu.:( Kuulostaa niin samalta kuin mulla viime raskaudessa. Herkästi vaan päivystykseen, jos liikkeitä ei tule kunnolla. Ja jos ne alkaa vähentyä päivä päivältä, niin pyydä päästä vaikka käyrille joka toinen tai...
  7. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

    Alkaa jo jännittää, kun osa porukasta voi synnyttää jo ihan kohta! Ihan oikeestiko me aletaan olla niin pitkällä!:) Mun mielipide tuosta rintapumppu-asiasta on taas se, että ihana kun se viimeksi oli valmiina kotona odottamassa. Rinnat oli niin piukeet, että jotain helpotusta tartti...
  8. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

    Tervehdys kaikille! Ja mukavaa äitiyslomaa jo niille, joilla se on alkanut :) Täällä oli eilen aika jännittyneet tunnelmat, kun kipeitä supistuksia alkoi tulemaan jopa 4min välein! Kun ne olivat kestäneet tunnin, niin soitin sairaalaan ja käskivät ottamaan Panadolia ja odottamaan vielä...
  9. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

    Heippa ja mukavaa uutta viikkoa kaikille! Nyt jotenkin tuntuu, että aika on pysähtynyt. Tuntuu, että vielä ikuisuus siihen kun vauva syntyy. Vaikka periaatteessa siihen voi olla vaan reilu kuukausi. Mutta pahimmillaan sitten yli kaksi kuukautta...huoh. Ja vaivat vaan lisääntyy, tosi...
  10. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

    Sasseri, mulla ensimmäinen synnytys käynnistettiin to aamuna, vauva syntyi to iltana ja maito nousi vasta su-ma yönä. Ja oli muuten helvetillistä, en ollut ollenkaan osannut varautua miltä se maidon nousu tuntuu!! En ole osannut ennen edes ajatella, että voiko käynnistetty synnytys jotenkin...
  11. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

    Onko kenelläkään muulla jalkapohjat kipeänä? Minulla on nyt parin viikon aikana ilmennyt päivän mittaan sitä, että jalkapohjat kipeytyy. Mutta nyt viimeisen päivät se on jo ihan aamusta. Kävely tuntuu inhottavalta. Lienee jotain turvotusta, vaikka kovin näkyvästi sitä ei esim. nilkoissa ole...
  12. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

    Meilläkin on nimet osapuilleen päätettynä, mutta halutaan kanssa varmistaa vielä syntymän jälkeen, että tuntuvat oikeilta kantajalleen :) Kummit sen sijaan on vielä osittain ihan keksimättä. Halutaan molemmille lapsille sama määrä kummeja, mutta ongelma on se ettei meidän ystäväpiirissä ole...
  13. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

    Mun piti kysyä teiltä vauvan hikasta, että onko se sellaista tosi nopeaa? Jos siis vertaa esim. aikuisen hikkaan, niin paljon nopeampitahtista "napsutusta". Nimittäin sellaista olen täällä bongannut masusta lähes päivittäin ja epäilen, että juuri se on sitä hikkaa.
  14. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

    tillinäiti Minä tein niin, että otin esikoiselle tarhapaikan 4pv viikossa 8-11.30. Mies vie aamulla. Lapsi saa siellä aamupalan ja lounaan sekä säännöllistä ulkoilua ja tekemistä, mulle vähän omaa aika (ja sitten vauvan kanssa pieni hetki aikaa vain vauvaa varten tai sitten jos vauva nukkuu...
  15. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

    fidelma harmi, että istukka on kohdunsuulla :( Mä ymmärrän hyvin harmistuksen siitä, ettei pääse synnyttämään alateitse. Mulla oli kanssa eka synnytys tosi ihana ja toivon, että saan kokea sen uudelleen. Sektiossa mietityttää juurikin se toipuminen, nyt kun on vielä se esikoinenkin pyörimässä...
  16. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

    Täällä myös vauva perätilassa vielä. Toivottavasti tajuaisi kääntyä pää alaspäin, koska itseä pelottaa ajatus sektiosta. Siinä missä jotkut toivovat leikkausta alatiesynnytyksen sijaan, mä varmaan yhtä paljon pelkään etten pääse synnyttämään alakautta. Lueskelin ulkokäännöksestäkin tuossa yksi...
  17. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

    KyyneltenHymy esikoinen on vähän vajaa kaksi vuotta :) Eli kyllähän siinä työtä piisaa, kun tähän vielä toinen tupsahtaa. Ja kun lisää ihanan uhmaiän, niin sekametelisoppa on valmis. ;) Mun olis tehnyt kanssa mieli tilata tämä nykyinen äitiyspakkaus, varsinkin kun se raha ei vastaa ollenkaan...
  18. C

    Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

    Hei, saako liittyä teidän seuraan vielä? Odottelen toista lasta marraskuulle, mutta elämäni ekaa kertaa uskalsin liittyä jollekin vauvapalstalle =) Lueskelin teidän ketjua ja keskustelu näytti mukavalle ja muita tsemppaavalle. Sitä etsinkin. Vaikka odottaa toista lasta, niin olisi kiva jakaa...

Yhteistyössä