Hakutulokset

  1. P

    pakkasraja ulkoilussa

    mitä te pidätte pakkasrajana vauvan kanssa ulosmenemisessä ja ulkona nukkumisessa? meillä -10 on raja, sit en enää nukuta ulkona koska saattaa nukkua sen 3-4h..
  2. P

    Varjelkoon! Mä sain rytmihäiriön....

    no johan oli
  3. P

    7kk taidot?

    Meidän tyttönen viikkoa vajaa 7kk ei ole ryöminyt mutta nyt kovasti koittaa päästä konttausasentoon ja tykkää kävellä pieniä lenkkejä esim. sohvapöydän ympäri (sillein että kätösistä vähän kannatellaan).. meillä ei ole ryömitty, varmaan sit suoraan konttaamaan ku yrityskin on jo niin kova :)
  4. P

    7kk taidot?

    Jos osaa seisoa tuen kanssa niin tarkottaako se sitä, että jalat jaksaa kannatella ja vauva ns. nojaa esim. sohvaan ja olette ihan siinä vieressä ettei vaan kaadu? Vai että annatte seisoa esim sitä sohvaa vasten eikä tarvitse vahtia että kaatusi.. Meinaan ystävä kun sanoi että hänen vauvansa...
  5. P

    Rattailun aloittaminen!

    Juu ajatus ei kulje tänää :laugh: mut kiitos teille! :laugh:
  6. P

    kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

    20 minsaa kesti mutta tuntui ettei se olisi kestänyt niinkään pitkään =)
  7. P

    synnytystapa-arvio

    Minun synnytyksestä on jo reilut puoli vuotta, mutta minulle annettiin aika synnytystapa -tarkastukseen neuvolasta, ilman että minun tarvitsi mitään siitä edes mainita. Eli olen luullut että se tarkastus on ihan normaali käytäntö?! Minulla ei ollut mitään epäilyjäkään silloin että olisi isompi...
  8. P

    Rattailun aloittaminen!

    Moikka vaan! Miten te ajoitatte (eli siis ajoitatte, ei aloitatte =) )rattailun? Lähdettekö kun lapsi on herännyt päiväunilta, jolloin jaksaa olla rattaissa hereillä, vai lähdettekö silloin kun olisi päiväunien aika? ..Mietin vaan että eihän 7kk pysty nukkumaan rattaissa päiväunia vai...
  9. P

    onko ihan normaalia?

    voithan, äiti, soittaa ensineuvoon ja kysyä sieltä neuvoa!
  10. P

    Onko äitiys ollut sellaista kuin odotit?

    Ja minulla on sama homma, että olen ihmetellyt miten syvää äidinrakkaus tosissaan voi olla! Tekisin ihan mitä vaan että tytön eteen :hug: Ja olin myös etukäteen varautunut kaikenlaisiin koitoksiin, esim. varautunut valvomaan yöt läpeensä ja muut kyllä "pelottelivat" vaikka minkälaisilla...
  11. P

    Onko äitiys ollut sellaista kuin odotit?

    Äitiys on ollu aivan älyttömän ihanaa ja minun kohdallani todella helppoa!! En olisi ikimaailmassa uskonut miten helppoa tämä voikaan olla. Mutta meillä siunaantuikin harvinaisen kiltti lapsonen (kohta 7kk), tiedän kyllä että se on aika harvinaista että kaikki rullaa ilman mitään suurempia...
  12. P

    7kk taidot?

    mitä kaikkea teidän 6-7 kk osaa? meillä ei vielä ryömitä, tyttö viikon päästä 7kk.. ryömitäänkö teillä? :) en vertaa, huvikseen vaan kyselen mitä muut naperot puuhailee! :)
  13. P

    6kk-7kk ruuan määrä ja hampaiden pesu

    No en tietenkään pakolla yritä niitä hampaita harjata :) Meillä oli suuhygienisti kun tyttö täytti 6kk, ja siellä täti sanoi että kannattaa jo alkaa totutella hammasharjaan, ja aamuin illoin vähän koittaa pesasta, vaikka onkin siis vaan kaksi hammasta.
  14. P

    6kk-7kk ruuan määrä ja hampaiden pesu

    Paljonko teidän 6-7 kk vauvelit syö kiinteetä ruokaa kerralla? Meneekö yhdellä ruokakerralla esim. puolet sosepurkista vai koko purkki vai useampikin ja jos menee useampi, niin oletteko jatkaneet samalla ruualla vai vaihtaneet toiseen? Ja sitten, miten teillä onnistuu hampaiden pesu? Meillä...
  15. P

    Ristiäisistä..

    Ja vielä sen verran, että saathan sinä heisku tarjotai teidän ristiäisissä mitä haluat, ja muutenkin tehdä juhlasta sellaisen kun haluatte! Pappi hoitaa kyllä sen virallisen ja tärkeimmän osuuden niinkuin kuuluu, kaikki muu voi mennä miten itse haluatte :) onnea pienelle tulevan nimen johdosta!!
  16. P

    Ristiäisistä..

    Meillä tyttö n. 6vk vanha kun oli ristiäiset ja ne pidettiin kotona. Juhla alkoi klo 16 (eli aika myöhään :) ) ja tarjottavana oli piirakoita+munavoi, kinkkuvoileipäkakku, juustokakku, 2xtäytekakku (oli kyllä tarkotus olla vaan yksi mut tulikin vanhingossa kaksi.. ja sitä jäikin todella paljon...
  17. P

    Itse tekemät ruuat vauvalle

    Minkälaisia ruokia olette itse tehneet 7kk vauvoille? Reseptejä otetaan vastaan! :)

Yhteistyössä