Hakutulokset

  1. T

    Haaveena vauva 2025

    Ollapa se oireettomuus oire raskaudesta :) @merin meinaatko testata vasta alkuviikosta vai jo viikonloppuna, jollei menkat heti ala?
  2. T

    Haaveena vauva 2025

    DPO 9 ja taas yks valeraskauspäivä :D ...tai voin mä raskaana olla, testi vaan ei vielä näyttänyt sitä (normitesti, ei edes aikainen) Onks muilla näitä, et mieli on vaan niin vahvasti raskausmielentilassa, että sitä rupee suunnittelemaan elämäänsä jo sen mukaan, miettimään milloin jää...
  3. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Sama kokemus, toki en tuntenut yhtään mitään, eli ei vaikuttanut loppupäivään. Ilmeisesti itselläni on aika suora reitti perille, koska inseminaatiostakin oli kirjattu kantaan "helppo inseminaatio". Olin ottanut suositellut kipulääkkeet etukäteen, vaikka tuskin niitä olisi tarvittukaan.
  4. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Omaa päiväkirjaa: Viikko inseminaatiosta, ja täydellisen normaali olo, ja hyvin rauhallinen mieli :D (täysin oireeton oli myös edellinen kiertoni...) Pohdin jopa tuossa, että ovuloinkohan lopulta ollenkaan, kun katsoin ouran maanisia lämpöjä (just ja just 0,1 tai 0,2 plussalla), mutta kun syötin...
  5. T

    Haaveena vauva 2025

    No niinpä! Suorastaan ihme tuo, niin kuin kaikki raskaudet 🤗 Onko tämä ensimmäinen vai onko teillä jo ennestään lapsia? Nyt pääset syventymään itsestäsi huolehtimiseen, eikä tartte mietiskellä kierron vaiheita :) tuota odotan niin paljon itse 😄
  6. T

    Haaveena vauva 2025

    Hirmuisen paljon onnea! 😍 Saittepa ihanasti positiivisen testin ennen miehen reissailuja. Ja ihana tietää, että flunssassakin voi onnistua 😄
  7. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Nyt sitten jännitetään ja toivotaan onnistumisia 😍
  8. T

    Haaveena vauva 2025

    Oho, missasin sen viestin 🙈 Oviksen piinailua sitten 😅
  9. T

    Haaveena vauva 2025

    @RLiisukka ja @Keltainenkukka92 tsemppiä piinailuun! Luulen että mulla sama edessä ens viikolla, koska en ole ihan varma, mikä päivä ovis oli. Yhtä odottamista tämä kyllä, että pääsis varsinaisesti odottamaan...
  10. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Tosi hyvä, että yksityisellä pääsee kuitenkin noinkin nopeasti taas yrittämään 😊 Monennellako inssillä onnistuitte viimeksi? Meillä on aika samanlainen tilanne: säännölliset kuukautiset, ovistestin plussa, lääkäri meinasi että luonnollinen raskaus alkaisi jossain vaiheessa. Toivottavasti...
  11. T

    Haaveena vauva 2025

    Katsoin kans samaa että onhan tokassa kans notkahdus! Mulla on ihan sama, ouran lämmöt ihan sekaisin: 8 päivää liikkunut -0.2 ja +0.2 välillä. Positiivinen ovistesti oli sunnuntaina, mut lämpö nousi plussalle vasta keskiviikkona. En mä tiedä voiko tää kertoa muusta kuin hormonien...
  12. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Tsemppiä toiselle matkalle, toivottavasti jää lyhyeksi nopean onnistumisen myötä 😊 Onko teillä jokin todettu syy, ettei ilman hoitoja voi saada lasta, vai onko ylipäätään nopeampaa päästä toisella kerralla hoitoon, jos ekasta kerrasta tuli onnistuminen (eli ei taas vaadita vuoden yritystä)?
  13. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Kiitos 😊 Testasin itse: kp 8 piti aloittaa ja eilen kp 13 se vihdoin tuli. Jos olis tullut päivän tai kaksi aiemmin, olisi jäänyt tämä kierto viikonlopun takia käyttämättä. Kuulemma jos toistuvasti meinaa mennä viikonlopulle ovulaatio, voidaan ultrata ennen viikonloppua ja käyttää...
  14. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Tänään oli eka inseminaatio. Oli kiva, että huone oli sama tuttu, ja operaatio kasuaali, nopea ja kivuton, jopa ultraamistakin vähäeleisempi. Mietin jopa että voittaa sen jyystövaiheen, mikä tällä kertaa jätettiin välistä 🤣 Testipäivä on vasta 16 päivän päästä, joten menkatkin tulee kyllä sitä...
  15. T

    Haaveena vauva 2025

    Hyvä kun @Tyyn3 selitit asian auki 😊 Mä en kyllä tiedä, että mitä meinaa jos noin paljon heittelee. Et voisko olla että ovulaatio ei olekaan silloin kun luulet? Ovulaatiohan ei välttämättä ole ovisplussasta seuraavana päivänä, vaan voi olla pari (kolmekin?) päivää myöhemmin (vaikka yleensä...
  16. T

    Haaveena vauva 2025

    Kuinka pitkä luteaalivaihe sulla yleensä on? Sen pituus pysyy usein samana (+-1 päivä), follikulaarivaiheen pituus saattaa vaihdella. Eli jos ovis on tavallista myöhemmin, saattaa aatella et menkat on myöhässä, vaikkei ne oikeasti ole :)
  17. T

    Haaveena vauva 2025

    Endo ei aina näy ultrassa. Jos se on vatsalaukussa, se kai ilmenee vain vatsalaukun tähystyksessä tai leikkauksessa. Mutta en tiedä sen toimintamekanismista, että miten sekin silti voi haitata lisääntymistä. Monta kokemusta olen myös kuullut, että on joutunut kovien kipujen kanssa taistelemaan...
  18. T

    Haaveena vauva 2025

    Näin oon ymmärtänyt kuitenkin, että munarakkulan kasvu, munasolun irtoaminen ja kiinnittyminen on kuitenkin niin "isoja" tapahtumia, että hyvin voivat tuntua kipuna. Samoin sitten kohdun kasvu myöhemmin. Että sikäli kipu ei autoomaattisesti kerro, että jotain on vialla. Ja oman haasteensa näiden...
  19. T

    Haaveena vauva 2025

    Mulla on kans tuota luteaalivaiheen jomotusta alkanut tulla yrityksen aikana, mut välillä sitä on tyyliin joka päivä, välillä alkaa tolleen vasta viikko ovulaatiosta, välillä vasta päivä ennen menkkoja ja viime kierrossa ei jomottanut yhtään. Pelkään et se olis piilevän endometrioosin syytä...
  20. T

    Haaveena vauva 2025

    Tämä viesti oli jotenkin aivan ihanan lohduttava ❤️ Yli 4v ikäero tulee täällä, jos toinen joskus onnistuu. 3 vuoden eroa toivottiin. Ihastelen aina, jos bongaan 4 tai 5 tai jopa 6 vuoden ikäeroja. Isoilla ikäeroilla saa nauttia kunkin lapsen seurasta pitkään, eikä kaikki vaiheet tapahdu...

Yhteistyössä