Haaveena vauva 2025

vierailija
Endosta sen verran että täälläkin oma epäilys että se itselle olisi puhjennut, kamalat menkka krampit, kovaa kipulääkettä menee aamuin illoin parit pahimmat päivät. Kipu tuntuu välillä peräpäässä asti 😥 Ensi kuussa aika julkisen puolen gynelle ja toivon että sieltä saisi lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.Vuosi sitten muistaakseni viimeksi ultrattu, ei merkkiä endosta. Toki tiedän ettei välttämättä näy ultralla.
Ikää +40 ja kivut vaan pahentuneet vuoden sisällä, liekö jo esivaihdevuosiin liittyvää 😥 On yöhikoilua ennen menkkoja ja limakalvot kuivaa.. Toive vielä vauvasta niin ei ole ehkäisyä minkäänlaista.Varmasti tullaan ehdottamaan kipujen hoitoon kierukkaa yms.. 😔
 
Kuulostaa ikäviltä tollaset menkkakivut ja jomottelu. Täällä tuntemukset on enemmän selän puolella ja lievänä. Joissakin kierroissa menkkojen ekana päivänä on ollut vatsakipua, mutta aina ilman särkylääkettä on pärjännyt. Itellä pahimmat oireet aiheuttaa päänsärky, josta kärsin joissakin kierroissa. Todennäköisesti kärsin hormonaalisesta migreenistä. Oliko se niin, että panadolia uskaltaisi syödä lähellä ovista?
 
Täällä menkat loistaa poissaolollaan. Gynellä kävin pari vk sitte jolloin ei myöskään munasarjoissa näkynyt johtofollia tai keltarauhasta. Kohdun limakalvo oli tasaisen tiivistynyt ihan kuin olisi ollut ovis mutta merkkiä siitä ei siis löytynyt. Gyne uusi terolutin reseptin ja kirjotti myös letrot. Niitä voin halutessani kokeilla seuraavasta kierrosta kp 4-8 ja kp10-13 pitää käydä seurantaultrassa. Metformiini vaihdettiin myös depot valmisteeseen joka on ollut hellempi mahalle. Tänään kävin monen vuoden jälkeen kuntosalilla ja kylläpä tuntui hyvälle 😄 mietin vielä aloitanko terot vai odotanko että vuoto tulisi itsestään..
 
vierailija
Mistähän johtuu, että clearbluen digit avattuna näyttävät kovin haaleeta? Kyseinen testi eilen tehty ja tulos "Raskaana 3+". Tässä raskaudessa tehnyt digit myös tuloksilla 2-3 ja 1-2, niissä viivat olivat myös lähinnä sotkuiset ja hailakat. Tavallinen liuskatesti antaa kyllä jo tasavahvaa viivaa enkä varsinaisesti tästä stressaa, ihmetyttää vaan.

 
Mistähän johtuu, että clearbluen digit avattuna näyttävät kovin haaleeta? Kyseinen testi eilen tehty ja tulos "Raskaana 3+". Tässä raskaudessa tehnyt digit myös tuloksilla 2-3 ja 1-2, niissä viivat olivat myös lähinnä sotkuiset ja hailakat. Tavallinen liuskatesti antaa kyllä jo tasavahvaa viivaa enkä varsinaisesti tästä stressaa, ihmetyttää vaan.

On varmaan ihan syynsä, miksi niitä ei pitäisi availla..? Kaikesta päätellen olet kuitenkin raskaana ja hormoonimäärä on nousussa. Onnea! :)
 
vierailija
Miks kirjautumisesta on tehty nuin hankalaa, ei muka tunnista sähköpostiosoitetta 🙄
Oon vaan taustaillut täällä kun en pääse kirjautumaan eikä ole ollut raportoitavaa.
Kp2. Vaihteeksi. Yrityskierroissa mennyt laskut sekaisin jo ajat sitten.
Tähän kiertoon ajattelin laittaa gelee royalen tilaukseen heti tänään, pakko nyt kokeilla edes jotain vippaskonstia kun tuntuu että eipä tässä muutakaan voi.

-Saaga86
 
vierailija
On varmaan ihan syynsä, miksi niitä ei pitäisi availla..? Kaikesta päätellen olet kuitenkin raskaana ja hormoonimäärä on nousussa. Onnea! :)
Joo ei pitäiskään, mielenkiinnosta vaan kurkkailen 😂 Luotan kyllä siihen testitulokseen mikä näytölle tulee ja tiedän noista viivoista huolimatta olevani raskaana ja että hcg nousee normaalisti. Kunhan pohdin, kun nähnyt paljon kuvia miltä testin pitäis näyttää avattuna!
 
Miks kirjautumisesta on tehty nuin hankalaa, ei muka tunnista sähköpostiosoitetta
Oon vaan taustaillut täällä kun en pääse kirjautumaan eikä ole ollut raportoitavaa.
Kp2. Vaihteeksi. Yrityskierroissa mennyt laskut sekaisin jo ajat sitten.
Tähän kiertoon ajattelin laittaa gelee royalen tilaukseen heti tänään, pakko nyt kokeilla edes jotain vippaskonstia kun tuntuu että eipä tässä muutakaan voi.

-Saaga86
mä tilasin myös geleet. Viimeksi söin niitä plussa kierrossa! Eli odotukset korkealla 😂 en mä tiiä uskonko näihin sen kummemmin.eipä oo haittaakaan. Mutta tuntuu kivalta kun voi jotakin tehä mikä ehkä auttaa..? Ehkä nämä auttaa henkisesti olemaan vähän rennompi kun ”apukeinot” käytössä 🤔😀
 
Kp 2 ja järkyt vuodot 😵💫 pystyykö erittäin runsaista kuukautisista päättelemään mitään? Mä oon aina ollut taipuvainen pitkään kiertoon ja runsaisiin menkkoihin, mutta nyt synnytyksen jälkeen ihan next level😬 eipähän oo ainakaan hiipumisen merkkejä vielä. Kipuja ei onneksi isommin oo, eilen oli ja piti ottaa burana. Jospa tuo yks ei sentään tulevaan ovikseen vaikuttaisi 🤔😄
 
vierailija
Katsoin kalenteria ja menkat oli nyt 9pv, kun ekat kierrot kierukan poiston jälkeen oli 5pv. En muista että koskaan olisi ollut noin pitkiä. Olikohan varhainen keskenmeno.. onko jollain ollut, onko vaikuttanut raskautumiseen? Voiko seuraavasta kierrosta edes raskautua? /kolmattakehiin
 
Selvittiin todellisella säikähdyksellä, vauva on elossa ja terve, ainakin toistaiseksi saatiin huokaista 😭🥹
Minulta löydettiin kohdusta hematooma, joka on kooltaan 6x2.5cm. Se aiheutti (ja aiheuttaa) vuodot ja ison hyytymän.
Keskenmenon riski on, mutta toivotaan nyt parasta.
En palaa plussanneisiin kuitenkaan..En uskalla vielä olla rauhallisin mielin, vuotaa edelleen päivittäin, johon kyllä sain lääkityksen.. Ylimääräinen kontrolliultra on neljän viikon päästä 😖
Huoli on läsnä kokoajan 🥹

Tsemppiä kaikille ❤
 
Selvittiin todellisella säikähdyksellä, vauva on elossa ja terve, ainakin toistaiseksi saatiin huokaista 😭🥹
Minulta löydettiin kohdusta hematooma, joka on kooltaan 6x2.5cm. Se aiheutti (ja aiheuttaa) vuodot ja ison hyytymän.
Keskenmenon riski on, mutta toivotaan nyt parasta.
En palaa plussanneisiin kuitenkaan..En uskalla vielä olla rauhallisin mielin, vuotaa edelleen päivittäin, johon kyllä sain lääkityksen.. Ylimääräinen kontrolliultra on neljän viikon päästä 😖
Huoli on läsnä kokoajan 🥹

Tsemppiä kaikille ❤
Oi tästä tuli niin hyvä mieli 🤩🤩🤩 Jos Iina Hyttisen blogi/insta ei ole tuttu niin käy lukemassa sen 4. lapsesta, hänellä taisi olla sama tilanne (ja onnellinen loppu ❤)

Oma napa, kp 23/25(?) ja dpo 4(-5), huomisesta alan jännittää vessassa käymiset yms kun aina housuja alasvetäessä saa pelätä että menkat ovat alkaneet 🫣🤞 Vaikka kuinka tiedostan että näin myöhäsellä oviksella on minimaalset mahikset.
 
Selvittiin todellisella säikähdyksellä, vauva on elossa ja terve, ainakin toistaiseksi saatiin huokaista 🥹
Minulta löydettiin kohdusta hematooma, joka on kooltaan 6x2.5cm. Se aiheutti (ja aiheuttaa) vuodot ja ison hyytymän.
Keskenmenon riski on, mutta toivotaan nyt parasta.
En palaa plussanneisiin kuitenkaan..En uskalla vielä olla rauhallisin mielin, vuotaa edelleen päivittäin, johon kyllä sain lääkityksen.. Ylimääräinen kontrolliultra on neljän viikon päästä
Huoli on läsnä kokoajan 🥹

Tsemppiä kaikille

Onpa ihana kuulla, että vauvalla kaikki hyvin! Rauhallista mieltä sinne kaikesta huolimatta! Aika pitkältä tuntuu varmasti tuo neljän viikon odotus, tsemppiä siihen ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Olen niin iloinen Cara-mel, että vauvalla on kaikki hyvin. ♥ Ihan hillitön lisähuoli tuollaisesta hematoomasta, mutta onneksi onnellisia loppuja taitaa noissa olla enimmäkseen.

Keltainenkukka, mikä kp sulla oli ovis? Vähän huolettaa tämä omakin pitkälle lipsuva ovis, mutta gyne ei ollut viimeksi yhtään huolissaan.

Oma napa Kp25 ja ei ovisplussaa, ei millään, testiviiva tummuu, mutta ei se plussa ole. Toki aloitin testaamaan vasta kp19. Oireita voisi olla ihan pitkät listat, mutta en oikein tiedä. Mutta flunssa on myös sen verran sitkeä, että ei tässä tarvitse hirveitä toivoa. Seuraavaan kiertoon otan terolutit kp14, koska mies ei ole kotona anyway, jos saisi kiertoa vähän lyhyemmäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Olen niin iloinen Cara-mel, että vauvalla on kaikki hyvin. ♥ Ihan hillitön lisähuoli tuollaisesta hematoomasta, mutta onneksi onnellisia loppuja taitaa noissa olla enimmäkseen.

Keltainenkukka, mikä kp sulla oli ovis? Vähän huolettaa tämä omakin pitkälle lipsuva ovis, mutta gyne ei ollut viimeksi yhtään huolissaan.

Oma napa Kp25 ja ei ovisplussaa, ei millään, testiviiva tummuu, mutta ei se plussa ole. Toki aloitin testaamaan vasta kp19. Oireita voisi olla ihan pitkät listat, mutta en oikein tiedä. Mutta flunssa on myös sen verran sitkeä, että ei tässä tarvitse hirveitä toivoa. Seuraavaan kiertoon otan terolutit kp14, koska mies ei ole kotona anyway, jos saisi kiertoa vähän lyhyemmäksi.
Ovistesti positiivinen kp 18 ja 19, ongelmana siis että oma kierto on lyhyt, viimeksi 25 päivää. Eli se tarkoittaisi menkat jo 6-7 DPO.
 
vierailija
Kp 2 ja järkyt vuodot ‍ pystyykö erittäin runsaista kuukautisista päättelemään mitään? Mä oon aina ollut taipuvainen pitkään kiertoon ja runsaisiin menkkoihin, mutta nyt synnytyksen jälkeen ihan next level eipähän oo ainakaan hiipumisen merkkejä vielä. Kipuja ei onneksi isommin oo, eilen oli ja piti ottaa burana. Jospa tuo yks ei sentään tulevaan ovikseen vaikuttaisi
No, mulla myös oli aivan hurja vuoto kp 2 tällä kertaa. Piti lopulta laittaa samantyyppinen jättiläis-Tena, mitä synnytyksen jälkivuotoon voi käyttää. Mutta onneksi vuodon määrä väheni jo kolmantena päivänä.
 
Ovistesti positiivinen kp 18 ja 19, ongelmana siis että oma kierto on lyhyt, viimeksi 25 päivää. Eli se tarkoittaisi menkat jo 6-7 DPO.
Kuinka pitkä luteaalivaihe sulla yleensä on? Sen pituus pysyy usein samana (+-1 päivä), follikulaarivaiheen pituus saattaa vaihdella. Eli jos ovis on tavallista myöhemmin, saattaa aatella et menkat on myöhässä, vaikkei ne oikeasti ole :)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Kuinka pitkä luteaalivaihe sulla yleensä on? Sen pituus pysyy usein samana (+-1 päivä), follikulaarivaiheen pituus saattaa vaihdella. Eli jos ovis on tavallista myöhemmin, saattaa aatella et menkat on myöhässä, vaikkei ne oikeasti ole
Ääh miksi mä en ymmärrä tätä vaikka yritän 🙈 mutta siis esim mullakin ollut luteaali lyhimmillään 8 päivää ja nyt viimeksi 14 päivää. Vai ajattelenko jotenkin väärin tämän 🤔
 
Ääh miksi mä en ymmärrä tätä vaikka yritän 🙈 mutta siis esim mullakin ollut luteaali lyhimmillään 8 päivää ja nyt viimeksi 14 päivää. Vai ajattelenko jotenkin väärin tämän 🤔
Kuulostaa kyllä oudon suurelta tollanen heitto. Mulla luteaalivaihe aina 12-14 päivää, useimmiten 13.

Perusajatus on, että sinä päivänä, kun ovulaatiotesti näyttää positiivista, niin se on dpo -1, sit itse ovulaatiopäivä on dpo 0, ja sitä seuraava päivä dpo 1 jne. Sitten kun menkat alkaa seuraavan kerran, niin se on kp 1.

Eli sit vaa lasket montako päivää jää väliä ovulaatioon jälkeen ja ennen menkkoja. Esim. tänää olis ovulaatio ja menkat alkaisi kahden viikon päästä (6.9.) niin luteaalivaiheen pituus olisi 13 päivää.

Ovulaatio voi heitellä paljon enemmän ja itse ovulaation ajankohta yleensä määrittää, kuinka pitkä kierrosta tulee. Jos ovulaatio olisi kp 14 ja luteaalivaihe 14 päivää, niin kierron kokonaispituus olisi 28 päivää. Jos ovulaatio olisi kp 19 ja luteaalivaihe 14 päivää, niin kokonaispituus olisi 33 päivää. Jos ovulaatio olisi kp 19 ja luteaalivaihe 12 päivää, niin kokonaispituus olisi 31 päivää.
 
Kuulostaa kyllä oudon suurelta tollanen heitto. Mulla luteaalivaihe aina 12-14 päivää, useimmiten 13.

Perusajatus on, että sinä päivänä, kun ovulaatiotesti näyttää positiivista, niin se on dpo -1, sit itse ovulaatiopäivä on dpo 0, ja sitä seuraava päivä dpo 1 jne. Sitten kun menkat alkaa seuraavan kerran, niin se on kp 1.

Eli sit vaa lasket montako päivää jää väliä ovulaatioon jälkeen ja ennen menkkoja. Esim. tänää olis ovulaatio ja menkat alkaisi kahden viikon päästä (6.9.) niin luteaalivaiheen pituus olisi 13 päivää.

Ovulaatio voi heitellä paljon enemmän ja itse ovulaation ajankohta yleensä määrittää, kuinka pitkä kierrosta tulee. Jos ovulaatio olisi kp 14 ja luteaalivaihe 14 päivää, niin kierron kokonaispituus olisi 28 päivää. Jos ovulaatio olisi kp 19 ja luteaalivaihe 14 päivää, niin kokonaispituus olisi 33 päivää. Jos ovulaatio olisi kp 19 ja luteaalivaihe 12 päivää, niin kokonaispituus olisi 31 päivää.
joo aivan, eli oikein olen laskenut. Ehkä mulla vielä imetys tai edellinen synnytys sotkee? Toki vois jostakin kysyä onko näin isot heitot Ok.
 
joo aivan, eli oikein olen laskenut. Ehkä mulla vielä imetys tai edellinen synnytys sotkee? Toki vois jostakin kysyä onko näin isot heitot Ok.
Hyvä kun @Tyyn3 selitit asian auki 😊 Mä en kyllä tiedä, että mitä meinaa jos noin paljon heittelee. Et voisko olla että ovulaatio ei olekaan silloin kun luulet? Ovulaatiohan ei välttämättä ole ovisplussasta seuraavana päivänä, vaan voi olla pari (kolmekin?) päivää myöhemmin (vaikka yleensä ajatellaan olevan se seuraava päivä, kuten Tyyn3 sanoi). Jos kysyt joltain ammattilaiselta asiasta niin kerro täälläkin 😄
 

Yhteistyössä