noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
on ihan oikeutettua valittaa lahjoista jotka on niin tökeröitä että ilmankin olisi pärjätty.. mä itse pyrin antamaan lahjan aina niin että se miellyttää lahjan saajaa, jotain mitä kyseinen henkilö haluaa/tarvitsee.. itse olen kuitenkin siinä asemassa että voin lahjoja ostaa tärkeille ihmisille.. ja ei lahjan tarvitse paljoa maksaa.. esim, olen siskon tytöille ostanut monta vaate lahjaa, super söpön bodyn kun saa 7? niin ei siinä edes vararikko uhkaa, mutta siskolle se on mieleinen.. jos en tiedä mitä lahjaksi hankkisin niin kysyn silloin onko jotain toivomuksia.. jos lasta odottava haluaisi käytännöllisiä vaatteita niin silloin niitä ostaisin, jos taas hoitoalustan niin silloin sen.. mutta jos haluaisi vauvan vaatteita niin en varmasti silloin ostaisi lastenkasvatus opasta.. pikasen järkeä voisi noihin mukaan ottaa..
ja jos ei tiedä lapsen vaatekokoa niin eikös sitä voi soittaa ja kysyä...
oletko varma että on mieleninen 7euron body, vain vastaako hän tähän viestiin ja nauraa sun bodylles... :whistle:

musta on kanssa tosi noloa valittaa lahjoista, laittaa vaikka kaapin perälle tai mitä, mutta en ikinä ääneen arvostelis :headwall:

 
noh
kyllä mä tiedän että tykkää kun tiedän minkälaisista vaatteista tykkää.. olen sis kiinnittänyt huomiota minkä tyylisiä vaatteita tytöillään pitää.. ja yleensä vielä meillä on tapana että kerrotaan lahja toive niin osuu varmasti oikeaan.. :) en minäkään suoraan lahjan antajalle valita mutta seuraavalla kerralla vihjaan ajoissa mitä voisi hankkia.. :) mulla on "kaapin perällä" niin paljon tavaraa että ei mahdu enää.. ja krääsää sitäkin enemmän.. eli en siis ihan aikuisten oikeasti tarvitse turhaa roinaa enempää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
No ei nyt vauvalle, mut isäni toi pojallemme 1-vuotislahjaksi Batman-juomapullon :whistle:
Mä en nyt oikeen käsitä, et mitä noloa/outoa tuossa on??

Se Batman-logo vai mikä?

Meillä ainakin 1veellä oli aina kesäisin ulkona mukana juomapullo (siis sellainen ureheilupullo), kuvana tosin oli Nalle Puh :)
meidän neidillä kans ollut keväästä asti urheilujuomapullo mukana kassissa. siittä on helppo tarjota huikka vettä kesken leikkien. neiti ei tykkää juoda vettä pullosta ja kupista niin mielellään. mut tästä urheilupullosta kyllä kun on nähnyt et äitikin on sellaisesta juonnut.
ihan käypiä lahjoja kaikki. onhan se kieltämättä hämmentävää saada jotain ihmeen koiranruokamainos kamaa... mut idea on tärkein, eikä lahjaa voi valita itse. Lahja on lahja. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja 2äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
kummit toi pojalle soittorasian/korurasian(vauvoille tarkotettu,mut mun mielest hiuka tyttömäinen)ristiäislahjax =( ja samaiset kummit 1v lahjax 3 muoviukkelii =(
Meidänkin poika sai ristiäislahjaksi tuollaisen soittorasialaatikon, mutta en mä tajunnut sen olevan juuri korurasia. Tyytyväinen olen ollut lahjoihin (ainakin vielä ). Poika on vasta 10 1/2kk.

Onko se sellainen pyörivä mihin saa kuvia kaikille sivuille tai ainakin parille sivulle? Mekin ostettiin kummipojalle sellainen, enkä todellakaan tajunnut sen olevan korurasia, ei siitä ollut puhetta liikkeessäkään, ja siellä kuitenkin kaiverrutettiin pojan nimi siihen. Kummipoika tykkäsi soittorasioista muutenkin, ja kirjoitin ristiäiskorttiinkin et voi laittaa sisälle omia aarteitaan isompana.

Pidetäänköhän muakin ihan nolona kummina
:kieh:
me saatiin kanssa muunmuassa tällainen. minusta tosi kiva. ja sopii molemmille lapsille lahjaksi.
hei haloo! valitaanko kummit nykyään varakkuuden ja trendikkyyden perusteella? mihin kaikki oikeat arvot ovat kadonneet ja niiden arvostus?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni oli anopilta noloa antaa meille esikoisen synnyttyä lahjaksi yksi posliinikenkä, sellainen halpa koriste. Ei mitään muuta ennen eikä jälkeen. Kuulemma kukkia ei voi viedä sairaalaan. Olisi se ollut kiva jos olisi kukkia ollut kotona odottamassa. anoppi on pihi.

Mitä olisitte pitäneet tuollaisesta lahjasta ensimmäisen lapsenne johdosta lapsenne isän äidiltä, eli lapsen mummolta?

Kun hänen oma tytär sai lapsen, eli kun tämä nainen sai ensimmäisen lapsenlapsen, oli meno aivan toista. Rahaa käytettiin... pihiys koskee vain meitä.

Mä sain myös vaaleanpunaisen posliini kengän kun neiti syntyi... Mitäs noloa siinä oli? Yleensä niihin se kukka laitetaan... mutta jos sairaalaan ei saa tuoda niin... Mä itse teetin siihen kenkään sitten ristiäispäiväks kukka asetelman.
mun täytyy tunnustaa et mua hieman harmitti kun kukaan ei mulle sellaista vaaleanpunaista kenkää tuonnut kun tyttö syntyi.
mä niitä aina pienenä ihailin kirjahyllyssä. mun oikkusisarukset oli sellaisia saannut laitokselle.
 
Kun minut valittiin ensimmäistä kertaa kummiksi ostin innoissani kummitytolle hiuspinnejä. Lapsen äiti vaan naureskeli et voi mennä jonku aikaa et näitä voi käyttää. Olen myos ostanut monia kirjoja ja värityskirjoja jne. En tiedä onko ne sitten teidän mielestänne niitä noloja lahjoja, mutta sydämestäni minä ne ainakin olen laittanut... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Esikko sai ensimmäisenä joulunaan pienen käsipyyhkeen, jossa komeili koiranruokamerkin logo B)
tää on jo vähän nolo :D
Jatkoa seurasi seuraavana jouluna, tosin paketti oli osoitettu mulle ja miehelle ja sieltä paljastui tiskiainepullon kylkiäisenä tullut minikylmälaukku, jonka kyljessä komeili tiskiainemerkin logo

:LOL:
Ei kai vain anopolta?

Ei ihan...


Tää ei nyt oo ihan aloituksen asiaa, mutta mä sain pari vuotta sitten yhdeltä sukulaiselta joululahjaksi hotellista varastetun käsipyyhkeen ja kaksi käytettyä (likaista) patalappua! Ja sit tää sukulainen istui siinä vieressä kun avasin paketin, että onko hyvät? Ja mun veli sai SUKSET, uudet ja hyvät.

Että onneksi muillakin näin.. :D
 
LL
en tiedä, onko noloo, mutta outoo: sisareni toi kolmannelle lapsellemme ei mitään, mutta samalla toi kahdelle vanhemmalle dvd-boxin.. oli kuitenkin laittanut serkullemme kuukautta aikaisemmin n. 150 eurolla vauvanvaatteita noin niinkuin vauvaonnitteluksi.
ei tainnut pitää tätä kolmatta enää oikein ihmeellisenä??
 
Poika sai ristiäislahjaksi aivan ihanan Kinderitin potkupuvun kokoa 52cm. Poika oli ristiäisissään jo lähemmäs 60cm ja puku oli valmiiksi pieni.
Hintalappu oli jääny vaatteeseen kiinni n. 35e. Lahjan antaja lähes sokea ja kauppakuitti hukassa ettei voinut vaihtaa isompaankaan. Vähän harmitti lahjan antajan puolesta. Tää nyt ei silleen nolo juttu mut kuiteskin =)
 
Esikoinen sai mieheni tädiltä 2-vuotis synttärilahjaksi purulelun... :whistle: ei ollut oikein käyttöä... Onneksi tää nuorimmainen oli jo tulossa niin hän sai sen sitten aikanaan. Miehen mummu ostaa yleensä aina aivan liian isoja vaatteita, mutta niihinhän sitten kasvaa.
 
Juulia
Tosi outoa arvostella hienoja lahjoja. Meidän poika sai myös sellaisen soittorasian, eikä me sitä minään korurasiana olla pidetty. Hieno ja arvokas lahja. Poika sai myös sinisen posliinikengän ja olin sellaista vähän salaa toinonutkin (perinteikäs lahja. itselläni on sellainen val.punainen).
 
niimpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hapsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä miehen sisko antoi lahjaksi todella nätin hameen, tyttö oli silloin alle 60cm, niin se hame oli tarkoitettu yli 90-senttisille...
Ei kai toi nyt niin kauheen noloa ole, me ollaan saatu paljonkin liian isoja vaatteita, meneehän ne sit myöhemmin, parempi antaa liian iso ku liian pieni jos ei ole varma koosta...

Meidän lapset ei oo tainneet saada mitään kovin noloa kun ei ole jäänyt mitään mieleen erityisesti. Muutaman kerran ovat saaneet jotain, mitä ei ole voinut antaa lapselle käyttöön (rikottavaksi) tai jotain, jolle ei ole oikeastaan mitään käyttöä.

Muoks. ainiin, tyttö sai 2,5vuotiaana semmoisen 6kk suunnatun soivan paino/vääntöhärvelin, tykkäsi kyllä leikkiä sillä ja puolivuotias pikkuveli tykkäsi vielä enemmän...

kuvittele nyt kauan siinä menee,kun pääsee sitä käyttää?tyttö nyt 9kk ja pituutta n.74cm.Eli aikas kauan vielä menee aikaa kun hame on sopiva=)
justjust..siis nythän puhutaan LAHJOISTA.. noloa mun mielestä on niiden arvostelu! Olisit sanonu sille että haluat ite valita mitä saa tuoda...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Robbyn:
Mun mielestäni on noloa ja mautonta arvostella lahjoja.
Tätä voisin jopa peesata. Mulle ainakin tuli vähän paha mieli joidenkin lahjanantajien puolesta.

Kyllä mä myönnän että harmittaa jos joku ostaa tytölle jonkun vaatteen joka on valmiiksi liian pieni, mutta ei se ole noloa vaan nimenomaan harmillista, kun vaate menee siinä mielessä hukkaan.
 
En mäkään tajua kaikkia arvostelemisia, mutta silti lisään omani.
Ei tullut vauvalle, mutta esikoinen sai anopilta kävelysauvat lahjaksi, että voisi niiden kanssa sitten kävellä vaikka kerhoon :LOL: :LOL:
Joululahjaksi hän sai anopilta jumppapallon :D semmoisen aikuisten pilates tms pallon!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Robbyn:
Mun mielestäni on noloa ja mautonta arvostella lahjoja.
Tätä voisin jopa peesata. Mulle ainakin tuli vähän paha mieli joidenkin lahjanantajien puolesta.

Kyllä mä myönnän että harmittaa jos joku ostaa tytölle jonkun vaatteen joka on valmiiksi liian pieni, mutta ei se ole noloa vaan nimenomaan harmillista, kun vaate menee siinä mielessä hukkaan.
Samaa mieltä :)
 
vieras
Joo, täälläkin tietysti nämä, jotka haukkuvat lahjansa arvostelijoita, ovat itse saaneet vauvalle vauvan isovanhemmillta kaiken tarpeellisen.

Kyllä mielestäni osoittaa rakkautta lasta kohtaan että ostaa edes jonkun tarpeellisen jutun lapselle. Jos ainoa lahja on posliinikenkä, ei paljon kyllä lapsi kiinnosta.

 
Salama McQueen
Lahjahevosta ei ole suuhun katsominen! :whistle:

Ei mekään nyt ihan aina olla onnistuneita lahjoja saatu, mutta jokaisesta olen ollut aidosti kiitollinen, on ajateltu ja tuotu se lahja, miksi siitä pitäisi rutista?

Mulla on yksi ystävä, jolla useampi lapsi ja jokaisissa kemuissa arvostelee ääneen jo lähteneen vieraan lahjan ja se jos mikä on todella ikävää. Eipä tee mieli ees viedä siihen perheeseeen lahjoja, kun mikään ei kelpaa. Paitsi raha. :(
 
noista pienistä vaatteita yms niin oletteko se sitten niiden mummien ja kummien kanssa minkäverran yhteydessä ja keskusteletteko aiheesta?
Ja jos vauva saakin 80 - 90 senttistä niin vauvahan kasvaa. ei ne 60 senttiset kauaa mahdu, vai odottatteko seuraavaa vaatevuorta sitten 1 v ja 2 v ja niin edelleen. minusta koko suvun ei ole velvollisuus vauvallisia muistaa (vaan ainaostaaan sellaisten jotka on muutenkin läheisiä eikä heilläkään minkäänmaailman velvollisuutta) ja vauvalle on vaikka se vaippapakettikin tarpeen (vaikka siitä sitten varmaan tulee myös arvostelua että olikos se tarjoustalon tarjousvaippoja vai jotakin uutuus hypersuperimuerittäinistuvaa.
meillä ainakin mummo on kysellyt mitä me halutaan ja tarvitaan ja siinä vaiheessa kun lapsilla alkoi tulla omaa makua, niin pyysinkin sitten vaikka pyjamaa tai sukkia, kun itsekin tarvitsin lapsen makutuomariksi ja sovitukseen kauppaan. Mutta vauva ei välitä siitä onko se potkupuku minkävärinen kunhan se on mukava päälle (ja jotkut hienosteluvaatteet ei välttämättä niin mukavia ole, vaikka ei nuo vauvat valitakaan vaatteista niin paljoa kuin äitinsä!).
kannattaisi miettiä että entäs jos ei olisikaan saanutkaan mitään!!! no tottahan toki jokainen tuore äiti jaksaa jokaisen tavaran lapselleen itse ostaan vai jaksaako??!
jos se joku paita on vääränvärinen niin sen voi aina yöpaitana pitää tai ulkoillessa ulkopuvun alla niin ei kukaan vaunuihin kurkkija näe kuinka makua vailla äitiparka on. ei mutta ihan totta, ei kukaan järki-ihminen lähde toista ihmistä vaatteiden värin yms perusteella arvostelemaan, varsinkaan vauvan vaatteiden
 
Mun 6-vuotias serkkutyttö sai papalta synttärilahjaksi pikkuhousuja. Ihan kiva muuten, mutta ne sepalukset oli vähän huvittavia tyttölapsella. :LOL:

Minusta kaikki lahjajutut on ihan pyllystä, kukaan ei kuitenkaan koskaan anna kenellekään sopivaa lahjaa.
 

Yhteistyössä