Koko perhe saunassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaRLaSingeR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en mennyt murkkuikäisenä enää edes äitini kanssa saunaan. Saatikka vielä toisen sukupuolen kanssa. Ei kiitos.

Muokkaan, että nykyään vanhemmalla iällä, äitini ja siskoni kanssa saunon. Mutta silloin murkkuna en! <br><br>

meillä päin oli ihan normaalia, mutt täällä "etelä-suomes"tuntuu olevan harvinaisempaa.. ja ihan puhtaasti tottumuskysymys.... ite olen kans aikoinani ollu sekasaunassa ja opettanu muitaki siihen.. eihän siinä mitään pahaa ole...

Meillä ihan normaalia kun kotona asuttiin,ja voisin vieläkin mennä veljeni kanssa samaan aikaan saunaan,olen 28 ja veljeni 24,herran jumala,nehän on mun omia verisukulaisia mikä siin on outoa,taitaa olla omat mielenne kieroontuneita jos tollasia ajattelee.

miehen sisko (täyttää 20v) käy äitinsä ja isänsä kanssa saunasa ja joskus myös veljensä, yli 30v (vanhemmat+veli)... MÄ en vois ikinä!!!!!!!! must tollanen yhdistelmä, et käydää vanhempien kans saunas on sangen hämmentävää... kyl sitä nyt 14v. asti voi käydä, mut et viel yli 18v. ei ymmärrä ei ymmärrä...<br><br>

Mun mielestä hyvinkin kummallista toimintaa etenkin nykyaikaina.. :whistle: :x Että ei luonnistuisi meikäläiseltä. Mun mielestä olisi ollut jo ala-aste ikäisenä kiusallista olla vastakkaisen sukupuolen kanssa saunassa..<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:01 Udenforstående kirjoitti:
miehen sisko (täyttää marrask. 20v) käy äitinsä ja isänsä kanssa saunasa ja joskus myös veljensä, yli 30v (vanhemmat+veli)... MÄ en vois ikinä!!!!!!!! must tollanen yhdistelmä, et käydää vanhempien kans saunas on sangen hämmentävää... kyl sitä nyt 14v. asti voi käydä, mut et viel yli 18v. ei ymmärrä ei ymmärrä...

No eihän se oo sen ihmeellisempää käydä oman äidin kanssa saunassa kun anopinkaan,siis täh,ootko oikeesti tosissas että et voi mennä naisten saunaan äitisi kanssa????

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:04 Serendipity kirjoitti:
isän kanssa en saunonu enää ala-asteen jälkeen muistaakseni, mut kyllä mie äitin kanssa saunon vieläkin. mikä siinä on niin :x ?

En mäkään tajua,me käydään koko perheen voimin uimahallissakin,käydään sielläkin saunassa,siis minä,lapset ja lasten mummo eli mun äitini.

Lappalaisilla on ainakin tapana saunoa ikänsä yhdessä koko perhe, jopa koko suku.
Seurustelin aikoinaan pojan kanssa, hän oli 19v. ja saunoi isin ja äidin mukana.
Kielsin sen siihen paikkaan, tuntui oudolta tavalta. :/

Minä olen käynyt isän ja äitin sekä veljeni ja siskoni kanssa saunassa niin pitkään kun kotona asuin, ja vielä sen jälkeenkin jos samaan aikaan saunaan satuttiin. Miksi ei vois käydä oman isän tai veljen kanssa saunassa???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:03 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:01 Udenforstående kirjoitti:
miehen sisko (täyttää marrask. 20v) käy äitinsä ja isänsä kanssa saunasa ja joskus myös veljensä, yli 30v (vanhemmat+veli)... MÄ en vois ikinä!!!!!!!! must tollanen yhdistelmä, et käydää vanhempien kans saunas on sangen hämmentävää... kyl sitä nyt 14v. asti voi käydä, mut et viel yli 18v. ei ymmärrä ei ymmärrä...

No eihän se oo sen ihmeellisempää käydä oman äidin kanssa saunassa kun anopinkaan,siis täh,ootko oikeesti tosissas että et voi mennä naisten saunaan äitisi kanssa????

pointtina et tyttö käy äidin, isän ja veljen kans saunassa ja täyttää 20v!!! mulle toi on täysin outo asia, mutta heille varmaan ihan normaalia. mut kun ite en käy saunas juuri lainkaan ja kyl mäkin äitini kans menen. mut jos pitäis ns. koko suvun kans mennä mä pidän tota outona!! mut heille se on varmaan ihan ok!!! en mä esim. anopin kans menis never saunaan!!! käyn kyllä yleisissä saunoissa, jos menen esim. uimahalliin tms.

En minä ainakaan tuossa iässä... olinkohan 12 vuotias kun viimeksi olin koko perheen kanssa saunassa, ei oikein tehnyt mieli sitten myöhemmin. Minustakin vähän kummallista jos jossain 17 ja 15 vuotiaat käy vielä saunassa vanhempien kanssa... Vaikka normaaliahan sekin on varmaan kaksplussalaisten mielestä kuten kaikki muukin, on normaalia imettää 15 vuotiasta ja normaalia pyyhkiä 13vuotiaan pyllyä jne.... Mikäpä tällä palstalla olisikaan epänormaalia muutakuin se, että joissain perheissä elämä on normaalia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 11:57 MaRLaSingeR kirjoitti:
samaan aikaan. Perheen vanhempi tyttö 17v ja nuorempi poika about 15v?
Mun mielestä hyvin hämmentävää. Ajattelin vaan että onko tää monissakin perheissä ihan normi käytäntö? :x

Eli tarkoitat selvästi meidän perhettä? ;)

Meillä ainakin ihan täysin normaalia, saunon ihan luontevasti sekä äitini, isäni että veljeni kanssa enkä todellakaan häpeä sitä! Mun mielestä se on ihan luonnollista, onhan ne mun perhe...koittakaa nyt uskoa, että eri perheillä on eri tavat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:10 Hihhii kirjoitti:
En minä ainakaan tuossa iässä... olinkohan 12 vuotias kun viimeksi olin koko perheen kanssa saunassa, ei oikein tehnyt mieli sitten myöhemmin. Minustakin vähän kummallista jos jossain 17 ja 15 vuotiaat käy vielä saunassa vanhempien kanssa... Vaikka normaaliahan sekin on varmaan kaksplussalaisten mielestä kuten kaikki muukin, on normaalia imettää 15 vuotiasta ja normaalia pyyhkiä 13vuotiaan pyllyä jne.... Mikäpä tällä palstalla olisikaan epänormaalia muutakuin se, että joissain perheissä elämä on normaalia.

Äläs nyt, minä olen vasta tältä palstalta oppinut että jonkun mielestä siinä on jotain kummallista jos koko perhe saunoo yhdessä ihan aikuisiälläkin. Mulla kaikki työkaverit, sukulaiset ja kumminkaimat pitää sitä ihan normaalina, vasta täällä olen kuullut että joidenkin mielestä siinä on jotain hämmentävää tai kiero atai perverssiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:13 merenneitonen kirjoitti:
Täällä varmaan seksiäkin harrastetaan vain pimeässä ja peiton alla hipihiljaa ja mahdollisimman vähän liikkuen... :D

Aika kiero kommentti yhdistettynä perheen saunomiseen.. :whistle:

Itse en teininä suostunut saunaan kuin äitini kanssa tai muussa naisseurassa, jos ollenkaan. Parhaan ystäväni perheessä kaikki ovat saunoneet yhdessä aina ja niin myös nykyään. Perheen nyt siis aikuisilla lapsilla on ollut hyvin terve ja VIATON suhtautuminen alastomuuteen, eikä sitä ole osattu pitää outona, kun ovat siihen lapsesta asti tottuneet. Itsekin olen saunonut koko tämän perheen kanssa (isä, äiti, paras ystäväni ja tämän veli).

Itsellä suhtautuminen omaan kehoon ja alastomuuteen on aikuistumisen myötä palannut "normaaliksi" eli saunominen ei ole mitään eroottista hommaa, vaan suomalainen perinne, jota tejdään yhdessä perheenä tai hyvien ystävien kanssa ilman ahdistuksia ja mitään seksuaalisuutta.

Vielä lisäys: jos nuori kokee tilanteen jotenkin oudoksi tai häiritseväksi, niin tietenkään ei pidä olla pakko saunoa yhdessä koko perheen kanssa. mutta jos vapaaehtoista, niin mikäs siinä.<br><br>

Yhteistyössä