Tyttären poikaystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiina"

Vieras
Mun tytär, 15v, seukkaa muslimipojan (17v) kanssa. En oo millään tavalla rasisti enkämuutenkan, poika on mukava ja kaikki sillai ok. On töissä ja hoitanut omat asiat hyvin jne. Oma tytär ylä-asteen lopulla, jatkaa johonkin kouluun kyl.

Mietityttää vaan että pitääkö olla jostain huolissaan, tai tuleeko jotain ongelmia esim. juhlien suhteen. Meillä esim. käytetään alkoholia ihan juhlissa ja näin ja muutenkin onko noilla kauheen erilaiset nuo Joulut sun muut ?

Naimisiin aikovat, mutta vasta kun laki sallii. Ja se hyvä tossa muslimipojassa on ettei tartte pelätä että sekstailee. Poika kuitenkin ottaa uskonsa enempi tosissaan kuin tavalliset suomalaiset omansa. Oma tyttö on ihan kristitty niinkuin me vanhemmatkin, mut ei mitään hihhuleita. Juodaan alkoholia, katotaan telkkua ja tupakkaa ei oo kielletty tytöltä. No sitä se poikaki polttaa..

No jos ne on teidän juhlat, niin miksi ne pitäisi järjestää tytön poikaystävän mukaan?
Mikäli heidän uskonto kieltää alkoholin, niin eihän pojan sitä tarvitse juoda. Ja varsinkaan alaikäisenä :-)
Eihän siitä teille mitään ongelmia pitäisi tulla, te olette kristittyjä, elätte oman uskontonne mukaan.

Mä oon ollut ihan kohta 9 v naimisissa muslimimiehen kanssa, enkä oo vieläkään alkanut kulkemaan rätti päässä, tai alkanut absolutistiksi, jne. Enkä ala. Ei oo mies koskaan puolella sanallakaan sanonut mitään sen suuntaista, että pitäisikään alkaa.

Ei oo ollut ongelmaa myöskään juhlien suhteen. Mun suku juhlii tavallaan, miehen suku omallaan, ja me molemmilla tavoilla (saataisiin kyllä mun puolesta juhlia enemmän niitä muslimijuttujakin, mutta mies on sen suhteen hiukan saamaton).

Sitä, miten juuri sun tyttärelläsi ja tällä poikaystävällä tulee asiat menemään, ei voi kukaan tietää. Jos mies on kovin uskonnollinen niin kyllä hän varmaan olettaa että vaimostakin tulee muslimi, ja lapsista myös. Jos tyttösi itse haluaa muslimiksi alkaa, niin älä ala siitä natisemaan, se on vaan varma keino katkaista välit sekä tyttöön että tuleviin lapsenlapsiin. Uskontoasiat pitää jokaisen saada päättää itse.

[QUOTE="ap";23599374]Niin miten noi jutut menee. Eikä tosiaan halua mun tyttö musloimiks ruveta eikä rupee.[/QUOTE]

muslimi voi mennä naimisiin ainoastaan muslimin kanssa

Ongelmia tulee. No onneksi älykkäät ihmiset pysyy erossa uskonnoista. En tunne yhtään älykästä uskovaista, muutaman puolijärkevän puolikristityn jokka ei uskostaan piittaa yhtään.

Kertoo kyllä sosiaalisesti asemasta aika paljon tuo jos 15v tyttö polttaa tupakkaa avoimesti vanhempiensa tietäen. En tunne yhtään sosioekonomisesti edes keskikastiin kuuluvaa nuorta, joka polttaisi avoimesti vanhempien tietäen. Kokeilut ja salapoltto sitten on vähän eri.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23599433:
Siis voi vai ei ? :D

Ei voi mennä naimisiin ainoastaan muslimin kanssa :D

Eli muslimimies voi uskontonsa mukaan (huom, uskontonsa mukaan; se, ketkä tätä oikeasti noudattavat, on jo toinen juttu) avioitua myös kristityn naisen kanssa, koska islam periytyy isän puolelta lapsille tai jotain tuollaista.

Suomessa avioliitto on juridinen sopimus kahden eri sukupuolta olevan täysi-ikäisen ihmisen kesken, eikä siihen vaikuta uskonto muuten kuin että valtiollisen kirkkomme edustajilla on oikeus suorittaa vihkiminen.

Suomessa siis voi mennä naimisiin kenen kanssa vaan, kunhan esteidentutkinta on suoritettu ja avioliitto esteettömäksi todettu. Mitään uskontovaatimuksia ei ole.

Sen sijaan eri perheillä ja suvuilla on erilaiset kulttuuriset ja uskonnolliset näkökannat. Niistä voi aiheutua todella pahoja ristiriitoja. Tai sitten kaikki voi mennä ihan ok.

Muistahan että sun tyttö on kuitenkin VASTA 15, eli siihen naimisiinmenoikäänkin on vielä hetki aikaa, ja varsinkin tossa iässä kaikki on mahdollista :P Tuskin sun vielä kannattaa huolehtia tommosista asioista :)

"Ja se hyvä tossa muslimipojassa on ettei tartte pelätä että sekstailee".

Kerros mistä sä tän tiedät?
Aikas kovia häntäheikkejähän noi ovat. Keskenään kehuskelevat että kuka on useamman kaatanut, suomalaisen tytön.
sun kannattas kysellä pojalta uskonnosta ja naimisiinmenosta ja mahdollisesta erosta ym..... Valitettavasti ovat usein mustasukkaisia ja äkkipikaisia ja silloin ei suomalaisen tytön henki paljoa paina.
Eipä tuosta Lauran surmaamisestakaan kauaa ole.
Vaikken ole itsekkään rasisti, niin silti en omien lasteni seukkavan muslimien kanssa. Ja tiedän mistä puhun, sillä työskentelen mamujen kanssa ja niitä ollut tarhassa ja koulussa lasteni kanssa.

Yhteistyössä