Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syön siis 2mg kerrallaan, 3x päivässä (mutta siitä huolimatta iso annos). Ehkä se oli itsestään selvää mutta ajattelin tarkentaa ettei kukaan usko tuon olevan päiväannos. Nyt salilla iski aivan järkky närästys vielä kaveriksi, mulle hyvin epätyypillinen oire.

Ja jotenkin aivan käsittämättömän ihanaa että muistat nimimerkkejä vuosien takaa kyllä nämä ketjut ovat kultaa.
Aivan joo, no siis nyt ymmärrän, mä kyllä jo pyrstölleni meinasin lentää että hitsi mikä annos 😆
Ja mulla on ihan älytön nippelitiedon muisti, tosi hyödyllistä tämmösiäki muistaa jostain melkein 10 vuoden takaa.. 😂

@sara3 ymmärrän kyllä tosi hyvin, miksi on noin lannistunut olo. Näin täysin ulkopuolelta kun lukee tätä sun kertomusta, niin musta kuulostaa että nyt pitäis lääkärin pysähtyä ja pohtia, että mitä tekijöitä tuossa epäonnistumisen ja huonon vasteen taustalla voi olla. Siis niitä kaikkia testattavia asioitahan on vaikka kuinka paljon (ja yksityisellä 💸💸💸), mutta jotenkin nyt kuulostaa että laput silmillä mennään eteenpäin, vaikka siellä voisi olla joku selkeäkin syy miksi ei onnistu... Ootko Ovumiassa nyt samalla lääkärillä koko ajan? Voisko ajatella että vaihtaisi siellä klinikan sisällä lääkäriä? Kun miettii nyt vaikka mitä eri näkemyksiä @Keltainenkukka92 sai HUS:sta, niin todellakin tää on sellainen ala että joku tietää jotain ja toinen tietää toista... Kuulostais siltä että joku second opinion vois olla paikallaan. Mut sit toisaalta se vaihtaminenkin on rasittavaa, sekin tiedetään.
Jotenkin ajattelisi silti, että ei sun tapauksessa varmastikaan toivo ole missään nimessä menetetty, vaan nyt ihan todella vaan pitäis pysähtyä ja kääntää vähän lisää kiviä!

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Todellakin lääkäreiden mielipiteet (ja varmaan osaaminen - ihmisiä hekin) aivan laidasta laitaan.

Laitoin viestiä nettiportaalin kautta sivuoireista. Vatsa törkeän kipeä ja vesiripuli. Töissä mukavaa kun suurimmaksi osaksi olen asiakkaiden luona/autossa. Njoo, too much information. Onneksi hedari ja närästys jäänyt. Kysyin siis vaikuttaako suolisto-oireet lääkkeen imemiseen ja samalla onko tietoa ensi viikon ruuhkasta. Kestän mitä tahansa sivuoireita jos ns hyvästä syystä mutta tällaisesta vatsakivusta en mielelläni kärsi kokonaista viikkoa jos maanantaina sanovatkin että sorry, ei mahdu mutta voit aloittaa progynovan uudestaan 2,5 viikon päästä 🤯 Toivottavasti saan siis tietää jo huomenna(?) millainen ruuhka siellä on.

Kiitos viestistä <3.
Meillä ei nyt ole tuollaisia summia laittaa, joten ilmoittauduttava varmaan siihen julkisen ikuisuusjonoon... Tosi raskasta... Varsinkin kun aiempien takia oletin jo silloin 2022 plussaa

Pakkohan se oli mennä ihan hinnastoa katsomaan mutta siis sperma-analyysinhän voi teettää ihan ilman mitään käyntejäkään ja maksaa Kela-korvauksen jälkeen Felicitaksella 40 €. Sitten jos haluaa mennä niin varsinainen ensikäynti klinikalle (ultran kanssa) nykyisten Kela-korvauksen aikaan 203 €, sieltähän voi pyytää labralähetteet ja käydä sitten julkisella labroissa, peruslabrat ei kovin montaa kymppiä siellä maksa. Aukiolotutkimus lisäksi kuuluu alkututkimuksiin mutta eihän sitä välttämättä tarvitse tehdä heti.

Jos uusi mies siis kyseessä niin varmasti se sperman testaaminen olisi ensisijaista ja se ei tosiaan paljon maksa. Ei meillä aikanaan montaa sataa maksanut ne alkutestit, aukiolotutkimuksen olin teettänyt normigynellä jo luomuyritysaikana niin ei sitä tarvittu että tehtiin vaan sperma-analyysi (se hiukan kalliimpi versio missä se MIOXYX, nykyään näköjään 130 €), mulle ultra ja lisäksi labroissa sukupuolitautitestit, FSH, LH, AMH, kilppariarvot ja ferritiini ja siinäpä ne ja ne on tosiaan hyvin halpoja labroja julkisella, ehkä 50 tms € yhteensä.

Joo, mulle tehtiin tosiaan sellainen kierronkartoitus myös alkututkimuksena, siinä ihan siis vaan ultralla varmistettiin että ovuloin, ja siitä tuli aika paljon lisää hintaa koska ne ultrat maksaa niin hirveästi. Se vaikutti siis tuohon mun edellisellä sivulla olleeseen hinta-arvioon. Lähes saman hyödyn saa varmaan tekemällä kotona ovulaatiotestejä. Mutta joo paljon saa hinnasta tosiaan pois jos käy verikokeet huslabilla. Ja meillä (vuoden -20 meillä) kun miehestä löytyi isoa vikaa joka vaati hinnakkaita jatkotutkimuksia niin mun aukiolotutkimus taas jätettiin väliin, koska oli selvää että tarvitaan hoitoja joissa aukiololla ei ole väliä.

Joo, mulle tehtiin tosiaan sellainen kierronkartoitus myös alkututkimuksena, siinä ihan siis vaan ultralla varmistettiin että ovuloin, ja siitä tuli aika paljon lisää hintaa koska ne ultrat maksaa niin hirveästi. Se vaikutti siis tuohon mun edellisellä sivulla olleeseen hinta-arvioon. Lähes saman hyödyn saa varmaan tekemällä kotona ovulaatiotestejä. Mutta joo paljon saa hinnasta tosiaan pois jos käy verikokeet huslabilla. Ja meillä (vuoden -20 meillä) kun miehestä löytyi isoa vikaa joka vaati hinnakkaita jatkotutkimuksia niin mun aukiolotutkimus taas jätettiin väliin, koska oli selvää että tarvitaan hoitoja joissa aukiololla ei ole väliä.

Joo ultrathan on sikahintaisia mutta pariskunnat saa toisaalta niistä nykyään melko hyvät korvaukset niin tuntuvat jo ”melko edullisilta”. Ai sulla ollu ihan tollanen kierron kartoitus🤷‍♀️ Ovulaationhan kai pystyy kuitenkin todentamaan myös progesteroniverikokeellakin joka sit julkisella tosi halpa👍 Muistan että oot kertonu että sillä ex-miehellä oli spermassa vikaa mutta en tiennyt että olitte tutkimuksissa käyneet, miksi ette sitten hoitoihin lähteneet?

Oih, onpa täällä paljon keskusteltu! Me ollaan hieman vielä lomailtu tämä viikko, nyt vielä hieman rennommin kun ainakin on tieto ettei mitään vakavampaa muutosta löytynyt. Tai olen ainakin päättänyt luottaa tämän viimeisimmän lääkärin arvioon, kun kaikki muut puhuivat hänestä oikein ultraajaspesialistina. Sama fiilis julkisella hoidoista mitä täällä muutamia kertoja mainittiin; kaikilla omat arvaukset ja aika vähän kokemusta.

Viimeinen inssi luultavasti syyskuussa. Tässä kuussa luomuilutkin ei oikein onnistunut kun reissussa ollaan ja muiden seurassa kokoaika. Oon yrittänyt jo miehelle puhua vähän IVF:stä, mutta hän ei jotenkin halua siitä vielä keskustella. Iski pieni pelko, että mitä jos hän päättääkin, että tämä on vaan liian vaikeaa ja ei vaikka haluakkaan lopulta jatkaa toisiin hoitomuotoihin? 🥲 Välillä tuntuu että tää lapsettomuus ei ole meidän ongelma, vaan ja ainoastaan mun ongelma.. 😔

Noh joo. Katsotaan kuinka meidän käy. ❤️🤞

Tervetuloa mukaan @sara3 !

Ja mitä tapaamiseen tulee, niin teoriassa voisin olla joskus myöhemmin kiinnostunut, mutta jotenkin tuntuu että en ole ihan vielä valmis käsittelemään näitä asioita kasvokkain. Katsotaan miten tämä meidän polku etenee ❤️

Hitsi täällä on paljon tullut viestejä! Ja haha hyvä pointti @haaveillen , vähä niinku vankisellissä olevat toivottaa uuden sellikaverin tervetulleeksi: "Moro! Minkäs pituinen kakku sulla on? Mulla elinkautinen, kyllä tähänkin tottuu ehhehhee..."

Näillä saatesanoilla tervetuloa @sara3 ja ihanaa, että sait sydäntäsi kevennettyä ja kerrottua ainakin meille tänne 💖 Täällä on niin ihana tsemppi aina. Mua kans jäi nyt ensimmäisenä jotenkin mietityttämään, että onko sulle todella mietitty, että mikähän hoitomuoto parhaiten sopisi sun tilanteeseen. Inssissähän (kuten varmasti tiedät) on todennäköisyydet hoitokierrosta kohden merkittäväsi pienemmät kuin ivf:ssä, toki protokollakin sitten huomattavasti kevyempi ja halvempi ja helpompi tehdä peräkkäin jne. Mitä metformiinin kanssa aiotaan, tarkistetaanko sen mahdollista myönteistä vaikutusta jollain tapaa, ja kauanko oot niitä nyt käyttänyt? Mulla on siis myös PCOS mutta ei sokeri-aineenvaihdunnan häiriötä, joten ei ole koskaan metuja ehdotettukaan.

@Keltainenkukka92 siis todellakin voi johtua suolisto-oireet Progynovasta. Toihan on siis aika todella suuri annos mitä otat progynovaa, että en yhtään ihmettele että on maha sekaisin, varsinkin alkuvaiheessa... Mulla oli ihan jäätävät suolisto-oireet kans kun zumenon alkoi (ei ihan samaa mutta melkein, kuin Progynova), toki se rautakin vaikuttaa ja jos nyt oot sen juuri aloittanut, onko tuttu rautavalmiste vai uusi?

Vielä piti jo aiemmin @Karhurouvanen sulle sanoa, että siis tilastollisestihan sä koko ajan lähestyt onnistumista, eikä suinkaan nyt tilastollisesti olisi negan vuoro 🙂 kumulatiivinen onnistumisprosentti kasvaa koko ajan, ja oman kokemuksenkin perusteella se voi vaan olla että just sitten se viides siirto, vaikkakin samalla tavalla, voi vaan olla se sulle tähtiin kirjoitettu. Muistan vanhasta vuosien takaisesta hoitoketjusta, että nimimerkillä Domi epäonnistui aina vaan, joka helkkarin kerta, kokeiltiin kaikki maailman kikat ja temput, alkioliimat, endo scraching ja suurinpiirtein suitsukkeetkin, sitten 8. siirto toi vauvan. Never give up ♥️

Kiitos paljon @MyMa ilahduin tosi paljon tosta sun kommentista!!! Tuntuu rohkaisevalta kuulla ettei joku pidä mua ihan toivottomana tapauksena! Ja tietty noita muiden kokemuksia on kiva kuulla, muistan Domin hyvin (ja hänen synnytystarinan), oltiin muistaakseni samaan aikaan raskaana mutta Domi about 20 viikkoa edellä ja en ollu tienny noita taustoja kun liityin varmaan palstalle vasta siinä vaiheessa kun heillä ehkä jo plussa👍

Mietin edelleen kovasti paljon sitä omasoluyritystä, tekis mieli niin vaan sanoo ma Felicitaksessa että haluun sen asap mutta en kai voi nyt vaan kokeilen sen yhen Viron alkion mikä siellä on jäljellä ja sit mietin mitä teen. Kun nyt ensin pääsis tästä keskenmenosta, ihan sellasta hyvän tahdon haamua enää testi näyttää mikä on tietty hyvä mutta runsahko ”liian kirkas punanen” vuoto vaan jatkuu, soitin eilen Naistenklinikalle ja sanoivat että jos ma vielä jatkuu niin varataan sit ultra. Olisivat varmaan ottaneet jo nyt mutta sanoin itse etten haluaisi niitä toimenpiteitä vaan toivoisin niin että menisi itsestään. Blaah.

Musta tää on niin ärsyttävää, jos olisin pariskunta saisin korvaukset suoraan ja voisin nyt mennä omasoluhoitoon mutta kun olen itsellinen niin en saa suorakorvauksia (sikäli ymmärrän sen miksei saa mutta toisaalta kun olen ennenkin saanut, siis Kela itse on todennut että olen oikeutettu korvauksiin kun hoitoihin on sairausperuste niin miksei nyt voisi saada suorakorvauksena tai miksei Kela voi antaa ennakkopäätöksiä näistä, onhan se nyt ihan eri asia tarviiko hoitoihin 3000 € vai 6500 €, varsinkin näin hoitovapaalla ollessa ja varsinkin kun rahaa pitäisi varata vielä mahdollisiin lahjasoluhoitoihin. Saattaa olla että laitoin tästä eduskunnan oikeusasiamiehelle kirjelmän, tuskinpa muutosta tulee eikä nyt varsinkaan kovin pian mutta silti.

Tuo on niin älytöntä ja epäoikeudenmukaista, pistää niin vihaiseksi. Varsinkin jos on kombo itsellinen/naispari JA sairausperuste. Uskon, että tuo vielä muuttuu mutta eihän se tähän hätään auta. 🥺 Kysy ma mitä mieltä lääkäri on? Kuulostaa kuitenkin siltä ettei sulla ole kauheasti väliä onko oma vai lahjamunasolu. ☺️

"Välillä tuntuu että tää lapsettomuus ei ole meidän ongelma, vaan ja ainoastaan mun ongelma.. 😔" Ai että tuli paha mieli tästä. Voi naiset ❤️❤️❤️ Tosiaalta, uskon kyllä että hän lämpenee jos/kun on ajankohtaista. Ja karusti niin hänen osuutensa on ihan sama, sullehan se on isompi juttu (Ja edelleen, minusta ei ole ollut pahaa, ei sitten ollenkaan. Tämä estrogeeni on nyt pahin oireaiheuttaja mitä tässä koko matkassa on ollut. Tai no cyklogest oli myös hanurista limakalvojen kannalta).

Vatsa on onneksi vähän rauhoittunut, enää epämukava olo eikä niinkään kipeä. Sen sijaan olen iso kuin pallo, sellainen hieno rv 15 masu. 🙄

Tämä juuri @Keltainenkukka92 ! Miehen roolihan ei tässä hoitomuodossa muutu mitenkään joten miksi se olisi niin iso asia 🙈 jotenkin hän ajattelee että "mietitään sitten kun on ajankohtaista". Koen, että olen tätä polkua kulkenut jo pitkän matkan, ensin ei tahtonut löytyä puolisoa jonka kanssa suhde olisi edennyt näin pitkälle, nyt ollaan oltu jo neljä vuotta yhdessä, josta kohta 2v vauvan yrittämistä. Kyllä hän varmasti haluaa jatkaa, ehkä koko asia ei vaan tunnu niin konkreettiselta kun käy tyyliin max kerran kuussa viemässä näytteen klinikalle. Mutta silti välillä tuntuu liikaa, että tämä on vain "mun projekti" 🙈

Yh, ja onpa tylsä nuo vatsaoireet, onneksi helpoittaneet 😔

Tuo on niin älytöntä ja epäoikeudenmukaista, pistää niin vihaiseksi. Varsinkin jos on kombo itsellinen/naispari JA sairausperuste. Uskon, että tuo vielä muuttuu mutta eihän se tähän hätään auta. Kysy ma mitä mieltä lääkäri on? Kuulostaa kuitenkin siltä ettei sulla ole kauheasti väliä onko oma vai lahjamunasolu.

"Välillä tuntuu että tää lapsettomuus ei ole meidän ongelma, vaan ja ainoastaan mun ongelma.. " Ai että tuli paha mieli tästä. Voi naiset Tosiaalta, uskon kyllä että hän lämpenee jos/kun on ajankohtaista. Ja karusti niin hänen osuutensa on ihan sama, sullehan se on isompi juttu (Ja edelleen, minusta ei ole ollut pahaa, ei sitten ollenkaan. Tämä estrogeeni on nyt pahin oireaiheuttaja mitä tässä koko matkassa on ollut. Tai no cyklogest oli myös hanurista limakalvojen kannalta).

Vatsa on onneksi vähän rauhoittunut, enää epämukava olo eikä niinkään kipeä. Sen sijaan olen iso kuin pallo, sellainen hieno rv 15 masu.

• Surullinen
Reactions: näännä
Joo ultrathan on sikahintaisia mutta pariskunnat saa toisaalta niistä nykyään melko hyvät korvaukset niin tuntuvat jo ”melko edullisilta”. Ai sulla ollu ihan tollanen kierron kartoitus Ovulaationhan kai pystyy kuitenkin todentamaan myös progesteroniverikokeellakin joka sit julkisella tosi halpa Muistan että oot kertonu että sillä ex-miehellä oli spermassa vikaa mutta en tiennyt että olitte tutkimuksissa käyneet, miksi ette sitten hoitoihin lähteneet?

Jo kun lyötiin hynttyyt yhteen tiedettiin, että miehessä on vikaa, koska hän oli aiemmin "huvikseen" tai jonkin aavistuksen ohjaamana teettänyt spermatestin, jossa oli täysi 0-tulos. Mentiin niihin selvittelyihin siis vähän sillä ajatuksella, että liekö kivesbiopsiallakaan mahdollista saada vauvaa. Sitten kun häneltä otettiin uusi siemennestenäyte ja siinä olikin muutama siittiö, oltiin tosi helpottuneita ja hänellä kallistui jo muutenkin siinä ja siinä ollut vaakakuppi niin, että ei halua siinä kohtaa hoitoihin vaan "yritettiin luomuna" loppujen lopuksi 5 vuotta kunnes erottiin, vaikka se toinenkin spermanäyte oli luomuyrittämisen kannalta reippaasti liian huono.

Ihanasti se IVF-kierto sieltä viimein pikkuhiljaa lähestyy. Huomenna lääkäri ja pistosopetus, ja pitäisi ne lääkkeetkin jossain vaiheessa ehtiä käydä ostamassa ja samalla kysymässä neuvoa niiden kanssa lentämiseen. Olen vahvasti olettanut, että kp1 olisi maanantai, vaikka ovisplussa oli sunnuntai ja usein kp1 on ollut sitten sama viikonpäivä 2vkoa myöhemmin. Nyt se ovisplussa oli vaan vähän yllättävän aikaisin ultranäkymiin nähden eikä se viivakaan ollut ihan supervahva vaikka diginäyttö hymyilikin. Lisäksi tässä on toiveajattelua koska mulle sopisi aikatauluihin erittäin hyvin että punktio olisi 1.9. mutta pelkään että 29.8. on hieman todennäköisempi, paitsi jos menkat tulisi hieman odotettua myöhemmin, eli ei ainakaan sunnuntaina vielä. Se 29.8. -punktio pitäisi järjestää varmaan joko niin että kerron työnantajalle "kaiken" tai sitten olen "flunssassa".

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Tämä juuri @Keltainenkukka92 ! Miehen roolihan ei tässä hoitomuodossa muutu mitenkään joten miksi se olisi niin iso asia jotenkin hän ajattelee että "mietitään sitten kun on ajankohtaista". Koen, että olen tätä polkua kulkenut jo pitkän matkan, ensin ei tahtonut löytyä puolisoa jonka kanssa suhde olisi edennyt näin pitkälle, nyt ollaan oltu jo neljä vuotta yhdessä, josta kohta 2v vauvan yrittämistä. Kyllä hän varmasti haluaa jatkaa, ehkä koko asia ei vaan tunnu niin konkreettiselta kun käy tyyliin max kerran kuussa viemässä näytteen klinikalle. Mutta silti välillä tuntuu liikaa, että tämä on vain "mun projekti"

Yh, ja onpa tylsä nuo vatsaoireet, onneksi helpoittaneet
Kuten ylempänä olevasta viestistäni voi päätellä, tämä resonoi kyllä mutta en oikein meinaa kehdata vastata näihin miehen ongelmallinen suhtautuminen viesteihin mitään että "joo meilläkin oli ongelmia - sitten erottiin" XD Mutta iso osa hoidoissa olevista pareistahan ei eroa vaikka kuvaamasikaltaiset hankaukset hoitojen aikana on varmaan superyleisiä. Omasta eksästäni kyllä tajusin vasta oikeastaan nyt kun menin lopulta yksin hoitoihin, että osittain hän halusi varmaan kuitenkin myös suojella mua raskailta hoidoilta ja epäröi siksi niihin menoa. Hän siis asuu tuossa naapurissa ja ollaan paljon tekemisissä ja ollaan puhuttu näistä minun hoidoista.

• Rakkaus
Reactions: pienitoiveemme
Täällä on kyllä niin mahtavia eksäsuhteita 😄

Heh, eipäs helpottanut vaan istuin sitten aamuyöllä noin tunnin pöntöllä. Se siitä kun yritin olla positiivinen että kyllä tää tästä 😄Sen seurauksena vatsapallo onneksi hävisi niin ei tarvitse pelätä että joku luulee että olen raskaana. 👀

Nyt siis jänskätään HUSin tilannetta ja vuodon alkamispäivää. Oliko niin @näännä että oletat sun kierron alkavan ~maanantaina?

Voi harmillista, @Keltainenkukka92 tuollainen aamuyöistunto :(

Joo sunnuntai tai maanantai olisi varmaan ne todennäköisimmät menkkojen alkamisajankohdat. Mutta eihän mulla ole hetkeen ollut luomukiertoa (alkukesän inssikierron jälkeen oli pidennetty koko sydänkesän kestänyt Primolut-kierto) niin voi tulla yllätyksiäkin toki.

Hei kaikki,

Nyt tuli huonoja uutisia. Verinen vuoto alkoi tänään ruokatunnilla, juoksin samantien klinikalle (oon töissä lähellä), ja tutulla lääkärillä oli sattumalta vapaa hetki.

Välittömästi kun lääkäri alkoi ultraamaan niin näin, että iso raskausontelo mustaa täynnä, tässä kohtaa (rv 11+1) pitäisi jo näyttää ihan vauvalta ja täyttää kohtua paljon enemmän. Eikä minkäänlaista liikettä. Muoks. Pieni sikiö sitten näkyi lopulta kuitenkin, mutta aivan liian pieni ja muotokin oli jotenkin outo.

Keskenmeno oli tapahtunut jo 8+4 eli melkein kolme viikkoa sitten. Kkm siis diagnoosina. Nyt saikulle ja katsotaan, lähteekö vuotamaan itsekseen vai pitääkö mennä Taysin polille, sain lähetteen ja soitan sinne anyway huomenna.

Vittu että vituttaa kun puolet kesälomastakin meni sen pahoinvoinnin kanssa taistellessa, turhaan. Ja juuri tulevana viikonloppuna oltiin menossa tapaamaan molempien perheitä ja kertomaan iloiset uutiset. Mä en vaan jotenkin voi uskoa että meille osui nyt tämä arpa käteen.... Olin menossa tänään raskauspilatekseen ja ekaa päivää olin töihin laittanut äitiysfarkut jalkaan 💔 Nyt on mieli ihan sekaisin ja ei ihan vielä uppoa, että ei tullutkaan vauvaa.

Viimeksi muokattu:
Voi ei mitä uutisia täältä joutuu lukemaan 💔 sydän särkyy @MyMa sun puolesta 😔 Ehdit olla jo kuitenkin niin pitkään raskaana, että eipä tätä olisi aavistanut 😣 Ja vielä tuo että olitte ajatelleet juuri kertoa ilouutiset..

Kyllä tätä ryhmää koetellaan 💔

Hei kaikki,

Nyt tuli huonoja uutisia. Verinen vuoto alkoi tänään ruokatunnilla, juoksin samantien klinikalle (oon töissä lähellä), ja tutulla lääkärillä oli sattumalta vapaa hetki.

Välittömästi kun lääkäri alkoi ultraamaan niin näin, että iso raskausontelo mustaa täynnä, tässä kohtaa (rv 11+1) pitäisi jo näyttää ihan vauvalta ja täyttää kohtua paljon enemmän. Eikä minkäänlaista liikettä.

Keskenmeno oli tapahtunut jo 8+4 eli melkein kolme viikkoa sitten. Kkm siis diagnoosina. Nyt saikulle ja katsotaan, lähteekö vuotamaan itsekseen vai pitääkö mennä Taysin polille, sain lähetteen ja soitan sinne anyway huomenna.

Vittu että vituttaa kun puolet kesälomastakin meni sen pahoinvoinnin kanssa taistellessa, turhaan. Ja juuri tulevana viikonloppuna oltiin menossa tapaamaan molempien perheitä ja kertomaan iloiset uutiset. Mä en vaan jotenkin voi uskoa että meille osui nyt tämä arpa käteen.... Olin menossa tänään raskauspilatekseen ja ekaa päivää olin töihin laittanut äitiysfarkut jalkaan 💔 Nyt on mieli ihan sekaisin ja ei ihan vielä uppoa, että ei tullutkaan vauvaa.

Eikä, ihan hirveetä😭😭😭 Todellakin särkyy sydän teiän puolesta😭 Ihan hirveää kun kerkeää olla raskaana jo noin pitkälle, noin lähelle niskaturvotusultraa ja jo alkaa luottamaankin raskauteen kun varhaisultrassa kaikki kunnossa😭

@MyMa Olen todella pahoillani, että joudut keskenmenon kokemaan. Se on rankka kokemus, jota ei kyllä kellekään toivoisi. Elämä on kyllä niin hemmetin epäreilua välillä. Voimia sekä fyysiseen että henkiseen osuuteen

Yhteistyössä