Lokakuiset 2025 🍁

vierailija
Heidihuu, missĂ€ voisin laittaa sulle kuvaa? 😂😊 Alkoi kiinnostamaan tĂ€mĂ€ 😂

Hopeanopea, 6 pĂ€ivÀÀ menee varmasti nopeasti. PidĂ€n peukkuja, ettĂ€ kaikki on kunnossa đŸ„°â€ useimmiten kaikki on kuitenkin hyvin!

-aa

vierailija
Okei tulokset tuli. Tuo pappahomma on taas aivan omissa sfÀÀreissÀÀn jos oikein tulkitsin ja se oli 7287.7 mu/L?

Sit tuo hcg 112.3 ug/L. KÀvin siis tuolla muistaakseni 11+0 tai 11+1. Onks nÀÀ nyt huonot, eikö toi hcg pitÀs olla isompi?

-Tikkunekku

Okei tulokset tuli. Tuo pappahomma on taas aivan omissa sfÀÀreissÀÀn jos oikein tulkitsin ja se oli 7287.7 mu/L?

Sit tuo hcg 112.3 ug/L. KÀvin siis tuolla muistaakseni 11+0 tai 11+1. Onks nÀÀ nyt huonot, eikö toi hcg pitÀs olla isompi?

-Tikkunekku
Mulla edellisessĂ€ raskaudessa arvot oli hcg 30 ja pappa 1243,8 ja kĂ€vin verikokeessa 11+ viikolla. TĂ€stĂ€ nĂ€kee et ei nĂ€is oo mitÀÀ logiikkaa 😅

Niskaturvotus oli 1,21 ja riskit down 1:83147, tri18 1:100000 ja ikÀriski 1:1342

vierailija
Mulla edellisessÀ raskaudessa arvot oli hcg 30 ja pappa 1243,8 ja kÀvin verikokeessa 11+ viikolla. TÀstÀ nÀkee et ei nÀis oo mitÀÀ logiikkaa

Niskaturvotus oli 1,21 ja riskit down 1:83147, tri18 1:100000 ja ikÀriski 1:1342
Mulla toi pappa on kyllĂ€ taas jĂ€rkky korkee mut nii oli viimeksikin 😅. Noh ens viikolla sitten nĂ€kee mikĂ€ tilanne ja tuo hcg sinĂ€nsĂ€ mietityttÀÀ kun raskauden kesto on tarkistettu jo ja en oo esim.viikkoa pidemmĂ€llĂ€ mikĂ€ vois selittÀÀ. PitÀÀ miettiĂ€ sitĂ€ niptiĂ€ sit ens viikon jĂ€lkeen jos sikiöllĂ€ muuten kaikki ok.

-Tikkunekku

vierailija
Laita vaan heidihuu numero, kun en osaa tommosia kĂ€yttÀÀ đŸ€Ł Voisin laittaa kuvaa sitten kun pÀÀsen töistĂ€.

Tikkunekku mulla oli hcg 14 eli ÀlyttömÀn pieni verrattuna sun. Ja mulla se kÀtilö sano, ettÀ osuu ihan ok:sti viikkoihin 12+ ja eteenpÀin.

-aa

-Tikkunekku
Musta noi kuulostaa hyviltÀ arvoilta :)!

Mulla ei vielĂ€kÀÀn tuloksia đŸ„Č

vierailija
Musta noi kuulostaa hyviltÀ arvoilta !

Mulla ei vielĂ€kÀÀn tuloksia đŸ„Č
Mulla tuli nyt aamulla, jospa sullakin tĂ€nÀÀn? Mun nĂ€hdĂ€kseni tuo pappa on varmaa 10 kertainen ja hcg vain puolet siitĂ€ mitĂ€ pitĂ€isi olla đŸ€”. Vai oonko nyt muuttanu nÀÀ arvot jotenki vÀÀrin? Ihan tosi sekavaa kun on eri yksiköitĂ€ eri taulukoissa ja oon totaalisen surkea tĂ€mmöisissĂ€! No ens viikolla sit nĂ€kee 😅

Aa, saitko jo riskiluvut? Meinaatko teettÀÀ niptin? MĂ€ siis mietin tota hcg kun mĂ€ ymmĂ€rsin et sulla ois ollut just isompi jos ton mun muuttaa oikeeks yksiköks, toki voi mennĂ€ pieleen mulla tÀÀ muuntelu

-Tikkunekku

Mulla tuli nyt aamulla, jospa sullakin tÀnÀÀn? Mun nÀhdÀkseni tuo pappa on varmaa 10 kertainen ja hcg vain puolet siitÀ mitÀ pitÀisi olla . Vai oonko nyt muuttanu nÀÀ arvot jotenki vÀÀrin? Ihan tosi sekavaa kun on eri yksiköitÀ eri taulukoissa ja oon totaalisen surkea tÀmmöisissÀ! No ens viikolla sit nÀkee

Aa, saitko jo riskiluvut? Meinaatko teettÀÀ niptin? MĂ€ siis mietin tota hcg kun mĂ€ ymmĂ€rsin et sulla ois ollut just isompi jos ton mun muuttaa oikeeks yksiköks, toki voi mennĂ€ pieleen mulla tÀÀ muuntelu

-Tikkunekku
Olitko kÀyny jo ultrassa siis varhaisultrassa? MÀ vÀhÀn googlailin noita arvojakin ja siis tuo korkea pappa ei kaiketi ainakaan kerro nyt mitÀÀn koska esim trisomia18 se olisi matala eikÀ korkea. Ja korkea hcg-bv taas istukan toimintaan liittyvÀ mutta senkin pitÀisi kaiketi olla ihan tosi korkea. Tuohon tarvis vielÀ ne Mom arvot, uskon ettÀ kaikki on hyvin. Etenkin jos sulla aiemmassakin raskaudessa olleet korkeita arvoja. Molemmat erittyy istukasta ja ilmeisesti se on yksilöllistÀ miten paljon kyseistÀ mitattavaa erittyy Àidin verenkiertoon. Mut yks selittÀvÀ tekijÀ korkeille arvoille oli monisikiöraskaus

vierailija
Olitko kÀyny jo ultrassa siis varhaisultrassa? MÀ vÀhÀn googlailin noita arvojakin ja siis tuo korkea pappa ei kaiketi ainakaan kerro nyt mitÀÀn koska esim trisomia18 se olisi matala eikÀ korkea. Ja korkea hcg-bv taas istukan toimintaan liittyvÀ mutta senkin pitÀisi kaiketi olla ihan tosi korkea. Tuohon tarvis vielÀ ne Mom arvot, uskon ettÀ kaikki on hyvin. Etenkin jos sulla aiemmassakin raskaudessa olleet korkeita arvoja. Molemmat erittyy istukasta ja ilmeisesti se on yksilöllistÀ miten paljon kyseistÀ mitattavaa erittyy Àidin verenkiertoon. Mut yks selittÀvÀ tekijÀ korkeille arvoille oli monisikiöraskaus
Mut siis eiks tÀÀ hcg oo matala ei korkee, siis varmaa puolet mitĂ€ pitĂ€is 😅. Joo oon kĂ€yny varhaisultrassa viimels 9+0 ja yksin oli tyyppi kuten viimeksikin. Vai katonko jotenki vÀÀrin tota hcg 😂. Tosiaan 11+ kĂ€vin kokeessa.

-Tikkunekkj

vierailija
Tikkunekku, mulla oli ne kaikki kolme niin riskiluku 1: 100000 ja sit ne ikÀriskit oli tietty erikseen, mutta siis matala oli kaikkien riski ja kÀtilö sano, ettÀ ne on kunnossa. En tajua noista momenteista mitÀÀn :eek:

-aa

Mut siis eiks tÀÀ hcg oo matala ei korkee, siis varmaa puolet mitÀ pitÀis . Joo oon kÀyny varhaisultrassa viimels 9+0 ja yksin oli tyyppi kuten viimeksikin. Vai katonko jotenki vÀÀrin tota hcg . Tosiaan 11+ kÀvin kokeessa.

-Tikkunekkj
Miten sen nyt ajattelee kun mun toi hcg arvo oli toisella kertaa 24 ja toisella 30 niin onhan ne super matalat verrattuna sun arvoon :D mut sit jos suhteuttaa mun pappa arvoon mikÀÀ oli sen reilu 1300 niin sit musta suhteessa sulla toi reilu 7000 kai ihan ok

vierailija
Niin ja en saanut sitÀ niptiÀ, kun ei oo kuulemma mitÀÀn aihetta jatkotutkimukselle. Ja sit se ei taas nÀytÀ mitÀÀn noita triploidioita jne, mikÀ mulla oli viimeksi keskeytymisen syy.

-aa

vierailija
Miten sen nyt ajattelee kun mun toi hcg arvo oli toisella kertaa 24 ja toisella 30 niin onhan ne super matalat verrattuna sun arvoon mut sit jos suhteuttaa mun pappa arvoon mikÀÀ oli sen reilu 1300 niin sit musta suhteessa sulla toi reilu 7000 kai ihan ok
Siis ku mĂ€ tajuisin et mulla toi ois 11.2 jos ois sama miten sulla kun muuttaa ton arvon oikeeseen yksikköön vai 😅? Ähh hankalaa 😂!!! MitÀÀn paniikkia en vedĂ€ tuosta pappasta kuten viimeksi, kaksosia ei pitĂ€isi olla ja mitÀÀn tietoa tuosta korkeesta arvosta ei

Aa, joo, sit ei varmaan kannata niptiĂ€ itse maksaa jos noin hyvĂ€t nuo suhdeluvut! Katotaan mitĂ€ sanovat ens viikolla tuon ultran mukaan sitten, teetĂ€n tuon sit ite jos on huonot riskiluvut mut ei ihan pÀÀse tohon kunnallisella tai jotain

-Tikkunekku

vierailija
Eikö se nipti oo ihan ÀlyttömÀn hintanen yksityisellÀ? Ensi viikolla sitten taas viisaampi onneksi! EikÀ paineta paniikkinappulaa

-aa
Maksaa ihan v paljon! Se laajin on helposti tonni. Toki virossa sen sais sit halvemmalla jos siihen jaksaa lĂ€hteĂ€. Tietysti se ihan perus on kai vĂ€hĂ€n halvempi mutta siinĂ€ ei nĂ€y kuin nuo mitĂ€ seulonnassa tutkitaan + sukupuoli. Jos tosi pieni riski noihin trisomiajuttuihin seulonnan mukaan niin en tiedĂ€ onko jĂ€rkeĂ€ maksaa ja tehdĂ€ vain tuota suppeata eli ei saa mitÀÀn lisĂ€arvoa tai uutta tutkimusta. Noissa laajoissa on muitakin yleisimpiĂ€ mukana, mutta kahdelle kaverille sattunut semmoset kromosomivirheiset lapset ettĂ€ ei ois niptillĂ€kÀÀn selvinnyt se
 Noita virheitĂ€ kun voi olla mitĂ€ vaan!

-Tikkunekku

Siis ku mĂ€ tajuisin et mulla toi ois 11.2 jos ois sama miten sulla kun muuttaa ton arvon oikeeseen yksikköön vai ? Ähh hankalaa !!! MitÀÀn paniikkia en vedĂ€ tuosta pappasta kuten viimeksi, kaksosia ei pitĂ€isi olla ja mitÀÀn tietoa tuosta korkeesta arvosta ei

Aa, joo, sit ei varmaan kannata niptiĂ€ itse maksaa jos noin hyvĂ€t nuo suhdeluvut! Katotaan mitĂ€ sanovat ens viikolla tuon ultran mukaan sitten, teetĂ€n tuon sit ite jos on huonot riskiluvut mut ei ihan pÀÀse tohon kunnallisella tai jotain

-Tikkunekku
Mun mielestÀ yksiköt on samat meillÀ molemmilla, ei tarvii siis muunnella mitÀÀ

vierailija
Mun mielestÀ yksiköt on samat meillÀ molemmilla, ei tarvii siis muunnella mitÀÀ
Ahaa aivan! EhkÀ toi munkin on sit ihan jees, riippuu toki sit turvotuksesta yms :)

MissÀ vaiheessa muut alatte hommata tarvikkeita vauvalle? MÀ koitan malttaa sinne rakenneultraan asti. Mietin kuitenkin et jos on kauheen vaivainen jo silloin tai puhumattakaan jos joutuis johonki vuodelepoon ni ois aika vaikeeta. Mut eipÀ semmonen ihan pieni tarvii oikeen mitÀÀn ihan pakolla, mies voi kuitenki kaupasta tarvittaes ostaa vaikka vaatteita jos ne nyt ois jostain syystÀ hommaamatta.

-Tikkunekku

MeillĂ€ ei tosiaan kĂ€ytĂ€nnössĂ€ hommatavaa kuin lastenhuoneen sisustus. Odotan rakenneultraan ellen sit luota nub tulkitaan jo paljon sukupuolen suhteen 😅.

Tikkunekku, milloin sulla nt ultra? Mulla ens viikon to (laskin aikaisemmin onnessani pĂ€ivĂ€t vÀÀrin, kun sanoin, ettĂ€ 6 pĂ€ivÀÀ đŸ«Ł).

vierailija
Mun on hommattava kaikki kamat, koska olemassa olevat lapset jo teinejÀ. En kyllÀ ala hankkimaan mitÀÀn kuin maks sit kesÀn jÀlkeen. En ole vielÀ kertonut lapsilleni raskaudesta ja kohta alkaa kyllÀ olla peittely vaikeaa kun vatsa alkaa jo nÀkyÀ. Mut jos sais vielÀ venytettyÀ np-ultran jÀlkeiseen aikaan, siihen on pari viikkoa.

KÀvin tÀnÀÀn pitkÀstÀ aikaa pyörÀlenkillÀ, enkÀ tajunnut ottaa mitÀÀn evÀstÀ mukaan. Kolme neljÀ kilsaa ennen kotia loppui energia tÀysin. IkinÀ ei oo ollu noin taistelua jaksaa kotiin asti. Kotonakin piti maata hetki lattialla. PitÀÀ jatkossa muistaa evÀÀt.

-Vuokko84

MeillÀ nyt kaikki vauvan tarvitsema olemassa koska toi kuopus vasta 7,5kk. YhdeltÀ tutulta pyysin jos saisin lainata sellasta kokoontaitettavaa hoitopöytÀÀ, mÀ ostin kuopukselle sen ikean jonku lipaston missÀ se hoitotaso silleen saa taitettua (olipas sekavasti selitetty) mut siis et voi kÀyttÀÀ ihan vaan lipastona. Mut ei oo kyl kertaakaan siinÀ vaihdettu vaippaa :D aina lattialla, sÀngyssÀ, sohvalla missÀ milloinkin. Niin ajattelin et sellane minkÀ saa kylppÀriin ja sit pois tieltÀ olis kÀtevÀ mut en viiti meille uutena sellasta ostaa niin onneks tÀÀ tuttu suostuu lainaa :)

TodennÀköisesti ostan myös uuden rintapumpun. Ja sit jos nyt kÀvis tuuri ja olis tyttö niin varmasti jotain tyttömÀistÀ vaatetta tulee kuitenkin hommattua.

TÀÀllĂ€kin nyt kĂ€yty labrassa, alkaa siis odotus ja jĂ€nnitys. Luojan kiitos en ymmĂ€rrĂ€ noista arvoista mitÀÀn, en edes teidĂ€n kirjoitusten perusteella 😂

NT-ultra on 9.4. Kovasti odottelen, ettĂ€ saatais veikkaus sukupuolesta 😍 Sukupuolella ei ole mulle mitÀÀn vĂ€liĂ€, mutta olis ihana pÀÀstĂ€ ostelemaan tyttö tai poikajuttuja. Nyt oon ostellut pikkuvauvan vaatteita valkoisena ja beigenĂ€, mut jatkuvasti kĂ€yn kirppiksillĂ€ ja selaan toria fiilistellen vauvajuttuja đŸ„°

Pelko keskenmenosta on aika pitkÀlti poistunut ja uskallan (oon pÀÀttÀnyt uskaltaa) fiilistellÀ tulevaa. Mieli on hyvÀ, mut kova vÀsymys vaivaa ajoittain ja vÀhÀn liikunnan tuomaa liitoskipuiluakin on. Se harmittaa, mut toivottavasti tilanne vÀhÀn tasaantuu.

Masukuvia olis kiva nĂ€hdĂ€, koska tuntuu et oma maha on ihan kauhean iso jo 🙈 ja kuitenkin vasta esikoinen tuloillaan!

vierailija
MeillÀ ei tosiaan kÀytÀnnössÀ hommatavaa kuin lastenhuoneen sisustus. Odotan rakenneultraan ellen sit luota nub tulkitaan jo paljon sukupuolen suhteen .

Tikkunekku, milloin sulla nt ultra? Mulla ens viikon to (laskin aikaisemmin onnessani pĂ€ivĂ€t vÀÀrin, kun sanoin, ettĂ€ 6 pĂ€ivÀÀ đŸ«Ł).
Torstaina mullakin!

TÀÀ pahoinvointi on taas muuttanut muotoaan
 PĂ€ivĂ€t menee onneksi aika ok, mutta iltaisin tuntuu taas et oksentaa pitĂ€s ja eilen lensi ihan kunnolla. Ei millÀÀn meinaa pystyy pesee hampaita. Menis jo ohi!!! Panadolia tulee otettua useasti viikossa pÀÀnsĂ€rkyyn, onneks huomenna on akupunktio.

-Tikkunekku

YhteistyössÀ