Lokakuiset 2025 🍁

vierailija
Heidihuu, missä voisin laittaa sulle kuvaa? 😂😊 Alkoi kiinnostamaan tämä 😂

Hopeanopea, 6 päivää menee varmasti nopeasti. Pidän peukkuja, että kaikki on kunnossa 🥰❤ useimmiten kaikki on kuitenkin hyvin!

-aa

vierailija
Okei tulokset tuli. Tuo pappahomma on taas aivan omissa sfääreissään jos oikein tulkitsin ja se oli 7287.7 mu/L?

Sit tuo hcg 112.3 ug/L. Kävin siis tuolla muistaakseni 11+0 tai 11+1. Onks nää nyt huonot, eikö toi hcg pitäs olla isompi?

-Tikkunekku

Okei tulokset tuli. Tuo pappahomma on taas aivan omissa sfääreissään jos oikein tulkitsin ja se oli 7287.7 mu/L?

Sit tuo hcg 112.3 ug/L. Kävin siis tuolla muistaakseni 11+0 tai 11+1. Onks nää nyt huonot, eikö toi hcg pitäs olla isompi?

-Tikkunekku
Mulla edellisessä raskaudessa arvot oli hcg 30 ja pappa 1243,8 ja kävin verikokeessa 11+ viikolla. Tästä näkee et ei näis oo mitää logiikkaa 😅

Niskaturvotus oli 1,21 ja riskit down 1:83147, tri18 1:100000 ja ikäriski 1:1342

vierailija
Mulla edellisessä raskaudessa arvot oli hcg 30 ja pappa 1243,8 ja kävin verikokeessa 11+ viikolla. Tästä näkee et ei näis oo mitää logiikkaa

Niskaturvotus oli 1,21 ja riskit down 1:83147, tri18 1:100000 ja ikäriski 1:1342
Mulla toi pappa on kyllä taas järkky korkee mut nii oli viimeksikin 😅. Noh ens viikolla sitten näkee mikä tilanne ja tuo hcg sinänsä mietityttää kun raskauden kesto on tarkistettu jo ja en oo esim.viikkoa pidemmällä mikä vois selittää. Pitää miettiä sitä niptiä sit ens viikon jälkeen jos sikiöllä muuten kaikki ok.

-Tikkunekku

vierailija
Laita vaan heidihuu numero, kun en osaa tommosia käyttää 🤣 Voisin laittaa kuvaa sitten kun pääsen töistä.

Tikkunekku mulla oli hcg 14 eli älyttömän pieni verrattuna sun. Ja mulla se kätilö sano, että osuu ihan ok:sti viikkoihin 12+ ja eteenpäin.

-aa

vierailija
Musta noi kuulostaa hyviltä arvoilta !

Mulla ei vieläkään tuloksia 🥲
Mulla tuli nyt aamulla, jospa sullakin tänään? Mun nähdäkseni tuo pappa on varmaa 10 kertainen ja hcg vain puolet siitä mitä pitäisi olla 🤔. Vai oonko nyt muuttanu nää arvot jotenki väärin? Ihan tosi sekavaa kun on eri yksiköitä eri taulukoissa ja oon totaalisen surkea tämmöisissä! No ens viikolla sit näkee 😅

Aa, saitko jo riskiluvut? Meinaatko teettää niptin? Mä siis mietin tota hcg kun mä ymmärsin et sulla ois ollut just isompi jos ton mun muuttaa oikeeks yksiköks, toki voi mennä pieleen mulla tää muuntelu…

-Tikkunekku

Mulla tuli nyt aamulla, jospa sullakin tänään? Mun nähdäkseni tuo pappa on varmaa 10 kertainen ja hcg vain puolet siitä mitä pitäisi olla . Vai oonko nyt muuttanu nää arvot jotenki väärin? Ihan tosi sekavaa kun on eri yksiköitä eri taulukoissa ja oon totaalisen surkea tämmöisissä! No ens viikolla sit näkee

Aa, saitko jo riskiluvut? Meinaatko teettää niptin? Mä siis mietin tota hcg kun mä ymmärsin et sulla ois ollut just isompi jos ton mun muuttaa oikeeks yksiköks, toki voi mennä pieleen mulla tää muuntelu…

-Tikkunekku
Olitko käyny jo ultrassa siis varhaisultrassa? Mä vähän googlailin noita arvojakin ja siis tuo korkea pappa ei kaiketi ainakaan kerro nyt mitään koska esim trisomia18 se olisi matala eikä korkea. Ja korkea hcg-bv taas istukan toimintaan liittyvä mutta senkin pitäisi kaiketi olla ihan tosi korkea. Tuohon tarvis vielä ne Mom arvot, uskon että kaikki on hyvin. Etenkin jos sulla aiemmassakin raskaudessa olleet korkeita arvoja. Molemmat erittyy istukasta ja ilmeisesti se on yksilöllistä miten paljon kyseistä mitattavaa erittyy äidin verenkiertoon. Mut yks selittävä tekijä korkeille arvoille oli monisikiöraskaus

vierailija
Olitko käyny jo ultrassa siis varhaisultrassa? Mä vähän googlailin noita arvojakin ja siis tuo korkea pappa ei kaiketi ainakaan kerro nyt mitään koska esim trisomia18 se olisi matala eikä korkea. Ja korkea hcg-bv taas istukan toimintaan liittyvä mutta senkin pitäisi kaiketi olla ihan tosi korkea. Tuohon tarvis vielä ne Mom arvot, uskon että kaikki on hyvin. Etenkin jos sulla aiemmassakin raskaudessa olleet korkeita arvoja. Molemmat erittyy istukasta ja ilmeisesti se on yksilöllistä miten paljon kyseistä mitattavaa erittyy äidin verenkiertoon. Mut yks selittävä tekijä korkeille arvoille oli monisikiöraskaus
Mut siis eiks tää hcg oo matala ei korkee, siis varmaa puolet mitä pitäis 😅. Joo oon käyny varhaisultrassa viimels 9+0 ja yksin oli tyyppi kuten viimeksikin. Vai katonko jotenki väärin tota hcg 😂. Tosiaan 11+ kävin kokeessa.

-Tikkunekkj

vierailija
Tikkunekku, mulla oli ne kaikki kolme niin riskiluku 1: 100000 ja sit ne ikäriskit oli tietty erikseen, mutta siis matala oli kaikkien riski ja kätilö sano, että ne on kunnossa. En tajua noista momenteista mitään :eek:

-aa

Mut siis eiks tää hcg oo matala ei korkee, siis varmaa puolet mitä pitäis . Joo oon käyny varhaisultrassa viimels 9+0 ja yksin oli tyyppi kuten viimeksikin. Vai katonko jotenki väärin tota hcg . Tosiaan 11+ kävin kokeessa.

-Tikkunekkj
Miten sen nyt ajattelee kun mun toi hcg arvo oli toisella kertaa 24 ja toisella 30 niin onhan ne super matalat verrattuna sun arvoon :D mut sit jos suhteuttaa mun pappa arvoon mikää oli sen reilu 1300 niin sit musta suhteessa sulla toi reilu 7000 kai ihan ok

vierailija
Miten sen nyt ajattelee kun mun toi hcg arvo oli toisella kertaa 24 ja toisella 30 niin onhan ne super matalat verrattuna sun arvoon mut sit jos suhteuttaa mun pappa arvoon mikää oli sen reilu 1300 niin sit musta suhteessa sulla toi reilu 7000 kai ihan ok
Siis ku mä tajuisin et mulla toi ois 11.2 jos ois sama miten sulla kun muuttaa ton arvon oikeeseen yksikköön vai 😅? Ähh hankalaa 😂!!! Mitään paniikkia en vedä tuosta pappasta kuten viimeksi, kaksosia ei pitäisi olla ja mitään tietoa tuosta korkeesta arvosta ei

Aa, joo, sit ei varmaan kannata niptiä itse maksaa jos noin hyvät nuo suhdeluvut! Katotaan mitä sanovat ens viikolla tuon ultran mukaan sitten, teetän tuon sit ite jos on huonot riskiluvut mut ei ihan pääse tohon kunnallisella tai jotain…

-Tikkunekku

vierailija
Eikö se nipti oo ihan älyttömän hintanen yksityisellä? Ensi viikolla sitten taas viisaampi onneksi! Eikä paineta paniikkinappulaa

-aa
Maksaa ihan v paljon! Se laajin on helposti tonni. Toki virossa sen sais sit halvemmalla jos siihen jaksaa lähteä. Tietysti se ihan perus on kai vähän halvempi mutta siinä ei näy kuin nuo mitä seulonnassa tutkitaan + sukupuoli. Jos tosi pieni riski noihin trisomiajuttuihin seulonnan mukaan niin en tiedä onko järkeä maksaa ja tehdä vain tuota suppeata eli ei saa mitään lisäarvoa tai uutta tutkimusta. Noissa laajoissa on muitakin yleisimpiä mukana, mutta kahdelle kaverille sattunut semmoset kromosomivirheiset lapset että ei ois niptilläkään selvinnyt se… Noita virheitä kun voi olla mitä vaan!

-Tikkunekku

Siis ku mä tajuisin et mulla toi ois 11.2 jos ois sama miten sulla kun muuttaa ton arvon oikeeseen yksikköön vai ? Ähh hankalaa !!! Mitään paniikkia en vedä tuosta pappasta kuten viimeksi, kaksosia ei pitäisi olla ja mitään tietoa tuosta korkeesta arvosta ei

Aa, joo, sit ei varmaan kannata niptiä itse maksaa jos noin hyvät nuo suhdeluvut! Katotaan mitä sanovat ens viikolla tuon ultran mukaan sitten, teetän tuon sit ite jos on huonot riskiluvut mut ei ihan pääse tohon kunnallisella tai jotain…

-Tikkunekku
Mun mielestä yksiköt on samat meillä molemmilla, ei tarvii siis muunnella mitää

vierailija
Mun mielestä yksiköt on samat meillä molemmilla, ei tarvii siis muunnella mitää
Ahaa aivan! Ehkä toi munkin on sit ihan jees, riippuu toki sit turvotuksesta yms :)

Missä vaiheessa muut alatte hommata tarvikkeita vauvalle? Mä koitan malttaa sinne rakenneultraan asti. Mietin kuitenkin et jos on kauheen vaivainen jo silloin tai puhumattakaan jos joutuis johonki vuodelepoon ni ois aika vaikeeta. Mut eipä semmonen ihan pieni tarvii oikeen mitään ihan pakolla, mies voi kuitenki kaupasta tarvittaes ostaa vaikka vaatteita jos ne nyt ois jostain syystä hommaamatta.

-Tikkunekku

Meillä ei tosiaan käytännössä hommatavaa kuin lastenhuoneen sisustus. Odotan rakenneultraan ellen sit luota nub tulkitaan jo paljon sukupuolen suhteen 😅.

Tikkunekku, milloin sulla nt ultra? Mulla ens viikon to (laskin aikaisemmin onnessani päivät väärin, kun sanoin, että 6 päivää 🫣).

vierailija
Mun on hommattava kaikki kamat, koska olemassa olevat lapset jo teinejä. En kyllä ala hankkimaan mitään kuin maks sit kesän jälkeen. En ole vielä kertonut lapsilleni raskaudesta ja kohta alkaa kyllä olla peittely vaikeaa kun vatsa alkaa jo näkyä. Mut jos sais vielä venytettyä np-ultran jälkeiseen aikaan, siihen on pari viikkoa.

Kävin tänään pitkästä aikaa pyörälenkillä, enkä tajunnut ottaa mitään evästä mukaan. Kolme neljä kilsaa ennen kotia loppui energia täysin. Ikinä ei oo ollu noin taistelua jaksaa kotiin asti. Kotonakin piti maata hetki lattialla. Pitää jatkossa muistaa eväät.

-Vuokko84

Meillä nyt kaikki vauvan tarvitsema olemassa koska toi kuopus vasta 7,5kk. Yhdeltä tutulta pyysin jos saisin lainata sellasta kokoontaitettavaa hoitopöytää, mä ostin kuopukselle sen ikean jonku lipaston missä se hoitotaso silleen saa taitettua (olipas sekavasti selitetty) mut siis et voi käyttää ihan vaan lipastona. Mut ei oo kyl kertaakaan siinä vaihdettu vaippaa :D aina lattialla, sängyssä, sohvalla missä milloinkin. Niin ajattelin et sellane minkä saa kylppäriin ja sit pois tieltä olis kätevä mut en viiti meille uutena sellasta ostaa niin onneks tää tuttu suostuu lainaa :)

Todennäköisesti ostan myös uuden rintapumpun. Ja sit jos nyt kävis tuuri ja olis tyttö niin varmasti jotain tyttömäistä vaatetta tulee kuitenkin hommattua.

Täälläkin nyt käyty labrassa, alkaa siis odotus ja jännitys. Luojan kiitos en ymmärrä noista arvoista mitään, en edes teidän kirjoitusten perusteella 😂

NT-ultra on 9.4. Kovasti odottelen, että saatais veikkaus sukupuolesta 😍 Sukupuolella ei ole mulle mitään väliä, mutta olis ihana päästä ostelemaan tyttö tai poikajuttuja. Nyt oon ostellut pikkuvauvan vaatteita valkoisena ja beigenä, mut jatkuvasti käyn kirppiksillä ja selaan toria fiilistellen vauvajuttuja 🥰

Pelko keskenmenosta on aika pitkälti poistunut ja uskallan (oon päättänyt uskaltaa) fiilistellä tulevaa. Mieli on hyvä, mut kova väsymys vaivaa ajoittain ja vähän liikunnan tuomaa liitoskipuiluakin on. Se harmittaa, mut toivottavasti tilanne vähän tasaantuu.

Masukuvia olis kiva nähdä, koska tuntuu et oma maha on ihan kauhean iso jo 🙈 ja kuitenkin vasta esikoinen tuloillaan!

vierailija
Meillä ei tosiaan käytännössä hommatavaa kuin lastenhuoneen sisustus. Odotan rakenneultraan ellen sit luota nub tulkitaan jo paljon sukupuolen suhteen .

Tikkunekku, milloin sulla nt ultra? Mulla ens viikon to (laskin aikaisemmin onnessani päivät väärin, kun sanoin, että 6 päivää 🫣).
Torstaina mullakin!

Tää pahoinvointi on taas muuttanut muotoaan… Päivät menee onneksi aika ok, mutta iltaisin tuntuu taas et oksentaa pitäs ja eilen lensi ihan kunnolla. Ei millään meinaa pystyy pesee hampaita. Menis jo ohi!!! Panadolia tulee otettua useasti viikossa päänsärkyyn, onneks huomenna on akupunktio.

-Tikkunekku

Yhteistyössä