Kasvissyöjät/vegaanit, miten saatte kaikki tarvittavat vitamiinit ja kivennäisaineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ABD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiesit kai et yliannostusoire on sydänpysähdys? Moni ei sitä ehdi lukea mistään, vaikka pakkausselosteessakin lukee niin.
Tiedätkö että osa D-vitamiinista tehdään lanoliinista, villarasvasta?

Tämän tarkoitus oli ilmeisesti kauhistuttaa. No odotas:

Hui hirveä! En aikaisemmin tiennyt mistä D-vitamiini tulee. Kiitos kun avasit silmäni. Ihan kuvottaa. En enää koskaan syö D-vitamiinia.

Ei ole tarkoitus kauhistuttaa, vaan tiedottaa asiasta, jota ei ole suomalaisille kerrottu. Kovin vähän löytyy asiasta suomeksi. Mun mielestä se on hälyyttävää. En ole 20 vuoteen käyttänyt d-vitaminoituja valisteita, kun ei maha niitä siedä. Terveenä olen ollut ilmankin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Korjasin.

Maissia ei kannata syödä missään muodossa kenenkään:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.229110
"Kaksi suomalaista kuoli viime vuonna listeriabakteerin aiheuttamaan listerioosiin. Lisäksi bakteeri on sairastuttanut 14 ihmistä, joista 12 sai taudin viime vuonna, raportoi ECDC (European Centre for Disease Prevention and Control)

Suomen lisäksi listeriatapauksia on todettu Ruotsissa, Tanskassa. Itävallassa ja Britanniassa Kaikkiaan tapauksia on 32 ja kuolleita kuusi.

---Listeriaa esiintyy ympäristössä yleisesti. Sitä voi vihannesten maidon lisäksi olla pastöroimattomassa maidossa, lihassa ja kalassa sekä niistä valmistetuissa tuotteissa, kertoo Elintarviketurvallisuusvirasto Evira.

Lisää tietoa listerioosista ja listeriasta THL:nja Eviran verkkosivuilla."

Kasviöljyt on oltava aina luomua, koska muita ei kukaan valvo - seassa silti saa olla muutakin tietty määrä, joka voi pilata koko erän. Sitä ei selvitä kukaan.

Ei ole tarkoitus kauhistuttaa, vaan tiedottaa asiasta, jota ei ole suomalaisille kerrottu. Kovin vähän löytyy asiasta suomeksi. Mun mielestä se on hälyyttävää. En ole 20 vuoteen käyttänyt d-vitaminoituja valmisteita, kun ei maha niitä siedä. Terveenä olen ollut ilman niitä.
Korjasin vähän.
Yliannostusoire on yhä sydänpysähdys. Mihin se olisi vuosien varrella kadonnut?

Ei siis ole mikään tekniikka vaan huijaus rehuteollisuuden hyväksi - kuten kaikki muukin näyttää olleen.

---pääsit viimein nukkumaan sinäkin, et jaksat taas iltayöstä puuhastella täällä
Kiinnostuin että miten se dioksiidi poistetaan silakoista, mutta en löytänyt…

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kananmuna olis kyllä hyvä ravininlähde, ei menis munakkaat? Itse syön kahden munan munakkaan vaihtelevilla täytteillä yleensä lounaaksi kasvislisukkeilla
Meillä aamukahvin jälkeen se, ollut jo 15 vuotta rutiinia. Persiljaa ja valkosipulia sekaan, levätöntä luomukermaa myös, mutta ei suolaa

Yhteistyössä