Oliko Baltimoren siltaonnettomuus tahallinen teko?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oli tahallinen teko. Ei itseään länsimaana pitävässä maassa voi yksinkertaisesti siltoja rakentaa noin, täysin kehitysmaatouhua.

Katsokaapa joskus Euroopassa, miten sillat tehdään. Siellä on kantavien pilareiden turvana sen verran reilusti betonia saarekkeen muodossa, että laiva pysähtyy viimeistään siihen ja silta pysyy kasassa.

Itseasiassa noin on Suomessakin sisävesillä, vaikka laivat tottakai paljon pienempiä. Niin on tosin sillatkin.
"Venetsian kaupunki kärsii yhä useammin tuhoisista tulvista, jotka johtuvat mm. ilmastonmuutoksesta ja lisääntyneestä laivaliikenteestä. Voidaanko Venetsia vielä pelastaa ja mitä keinoja tiedemiehillä ja insinööreillä on käytettävissä?
Tuotanto: Lion TV/PBS/Arte, Iso-Britannia 2022"👀
 
"Venetsian kaupunki kärsii yhä useammin tuhoisista tulvista, jotka johtuvat mm. ilmastonmuutoksesta ja lisääntyneestä laivaliikenteestä. Voidaanko Venetsia vielä pelastaa ja mitä keinoja tiedemiehillä ja insinööreillä on käytettävissä?
Tuotanto: Lion TV/PBS/Arte, Iso-Britannia 2022"👀
Alunperin tuhoontuomittu koko Venetsia. Taideaarteet Italiaan ja antaa upota.
 
M/S Silja Europa ajoi karille Furusundissa 13.1.1995. Viking Line Amorella ajoi karille Ahvenanmaan saaristossa 20.9.2020. Viking Grace ajoi karille lähellä Maarianhaminan satamaa 21.11.2020.
 
Luonnollisesti siellä pantiin enemmän kierroksia kun sähköt palasivat ja yritettiin korjata tilanne. Normaali nopeus satamasta poistuessa on varmasti ihan pintakaasulla kun on se siltakin alitettavana. Mutta sähköthän menivät sitten taas uudestaan ja kontrolli hävisi. Jos siinä vaiheessa oli saatu perä liikkeeseen sivusuunnassa, niin sehän jatkaa sitä liikettä edelleen ja laiva jatkaa kääntymistä.
Pätkäsähkö ei siis ole hyvä
 

Yhteistyössä