Oliko Baltimoren siltaonnettomuus tahallinen teko?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Luonnollisesti siellä pantiin enemmän kierroksia kun sähköt palasivat ja yritettiin korjata tilanne. Normaali nopeus satamasta poistuessa on varmasti ihan pintakaasulla kun on se siltakin alitettavana. Mutta sähköthän menivät sitten taas uudestaan ja kontrolli hävisi. Jos siinä vaiheessa oli saatu perä liikkeeseen sivusuunnassa, niin sehän jatkaa sitä liikettä edelleen ja laiva jatkaa kääntymistä.
Täh: liikkeeseen sivusuunnassa?
 
vierailija
Oli tahallinen teko. Ei itseään länsimaana pitävässä maassa voi yksinkertaisesti siltoja rakentaa noin, täysin kehitysmaatouhua.

Katsokaapa joskus Euroopassa, miten sillat tehdään. Siellä on kantavien pilareiden turvana sen verran reilusti betonia saarekkeen muodossa, että laiva pysähtyy viimeistään siihen ja silta pysyy kasassa.

Itseasiassa noin on Suomessakin sisävesillä, vaikka laivat tottakai paljon pienempiä. Niin on tosin sillatkin.
Onko ne määräykset kovin erilaisia?
 
vierailija
Luonnollisesti siellä pantiin enemmän kierroksia kun sähköt palasivat ja yritettiin korjata tilanne. Normaali nopeus satamasta poistuessa on varmasti ihan pintakaasulla kun on se siltakin alitettavana. Mutta sähköthän menivät sitten taas uudestaan ja kontrolli hävisi. Jos siinä vaiheessa oli saatu perä liikkeeseen sivusuunnassa, niin sehän jatkaa sitä liikettä edelleen ja laiva jatkaa kääntymistä.
Ahaa
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailijä post: 34544502:
Kuvakulma hämää. Ei tuossa ole mitään omituista pl. sähkökatkokset. Savun määräkin on ihan normaali. Ei noissa laivoissa ole katalysaattoreita.
Nuo kaikki pitäs älytä ihan ite?
 

Yhteistyössä