Muslimiksi kääntynyt kantasuomalainen apuhoitsunainen ei enää käyttäytynyt maassaan oman maan tavalla 😤

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuntemani musliminaiset hoitavat kyllä miehet ja naiset samalla tavalla
Tässä selitys siihen

AI Overview

Tähän ei ole yhtä, ehdotonta sääntöä, sillä tulkinnat vaihtelevat yksilöittäin. [1]
Islamilaisen perinteen mukaan vastakkaisen sukupuolen, joka ei ole sukua, koskettamista vältetään. Sairaanhoitajan työssä tilanne on kuitenkin seuraavanlainen: [1]
  • Hoitotyön välttämättömyys: Monien tulkintojen mukaan lääketieteellinen hoito ja välttämätön fyysinen kosketus potilasta hoitaessa on sallittua.
  • Yksilölliset erot: Osa muslimeista noudattaa tiukempaa linjaa eikä kättele tai koske vieraita miehiä lainkaan, kun taas toiset toimivat joustavammin, etenkin ammattitehtävissä.
  • Kohtelias käytäntö: Työpaikalla kannattaa odottaa, tarjoaako musliminainen kättä vai tervehtiikö hän muulla tavoin, esimerkiksi viittaamalla kädellä sydämen päälle.
  • Kulttuurinen tausta: Tulkinta riippuu henkilön omasta uskonnollisuudesta ja kulttuuritaustasta. [1, 2, 3, 4]

Ikinä ei hammaslääkärissä hoitaja laita minulle laseja naamalle vaan antaa ne käteen ja laitan itse. En tod. halua, että hoitaja alkaa niitä minun naamallen asetella vaan laitan itse niin, että ovat mukavat.

Yhteistyössä