On se aika vuodesta että mies menee mökille taas yksin

vierailija
Saimme viime vuonna sovittua matkasuunnitelman kesälomalle, ja loman miehen kanssa samaan aikaan. Mutta kun kesäloma-aika lähestyi, hän joutuikin aloittamaan loman pari viikkoa ennen minun lomaani, joten vaan 2 viikkoa olimme samaan aikaan kesälomalla. Lentoloma ei enää kiinnostanut ja mies mietti menevänsä yksin mökille lomansa alkupäässä sekä menevänsä konserttiin joka lähellä mökkikuntaa, silloin kun minä olen vielä töissä ja halusi olla yksin mökillä pari viikkoa. Lähti mökille hirveällä hopulla ja otti mukaan viintä ja kitaran. Sain myöhemmin selville että oli yöpynyt myös hotellissa.
Nyt eletään taas syysloma-aikaa ja viimevuotinen mökkireissu tuli mieleeni, kun mies ilmoitti menevänsä taas mökille viikoksi tai pariksi, sinne ei saa tulla muut, koska remontoi. Kitaraa ei ota mukaan. Hän unohti tyystin että meidän piti lähteä minilomalle Espanjaan.
Alan epäillä muistisairautta tai jotain muuta outoa. Mitä mieltä olette tuollaisesta käytöksestä?
 
vierailija
Tuntuu siltä että lomatoiveenne ei kohtaa. Jatkossa voisi olla parempi, että kumpikin toteuttaa omat toiveensa itsenäisesti. Voi olla jopa parisuhdetta parantava vaikutus.
Ihminen kaipaa omaa aikaa ja olla vain itsensä kanssa. Hiljaisuuden ja yksinäisyyden retriitti.
 
vierailija
Onhan tuo selvä homma, että miehen sivusuhteella on tänäkin vuonna loma samaan aikaan.

Menepä käymään mökillä yllättäen (älä ilmoita tulostasi) kun mies on ehtinyt asettua sinne hyvin.
Tein yllättäen käynnin jo viime vuonna, kun tämä alkoi, mutta siellä hän yksin istui ja lämmitteli saunaa. Hämmästynyt ja kärttyisä toki olikin.
 
vierailija
Onneksi sun eukkosi saa lomaa sillä välin, kun sinä päivystät "mammapalstalla"
Kruuttikselta en kysyisi mihinkään asiaan neuvoa. En osaa neuvoa aapeeta, koska olen elänyt miehistä vapaata elämää koko kuluvan vuosituhannen. Jos tosiaan epäilet muistisairautta, hae apua asiantuntijoilta. Heille voi myös soittaa.
Kyse voi olla myös masennuksesta. Olen usein kertonut tälläkin palstalla mökkinaapuristamme, joka hirttäytyi mökillään. Olimme sen viikonlopun kaupungissa kai työasioiden takia. Tällä palstalla harva kirjoittaja on oikealla asialla. Olen heidän yhteinen sylkykuppi ja pilkkanimiä olen saanut roppakaupalla. Jos miehesi on uskoton, älä nosta meteliä vaan suhtaudu asiaan huumorilla. Netti on saattanut laittaa hänen päänsä sekaisin tai joku onneton naishärveltäjä.
 
vierailija
Kiitos edellisen vastauksesta, mies on vaikuttanut todella masentuneelta. Onhan se myös meidän suomalaisten kansantauti. Mitähän voin tehdä, ettei mies tosiaan tee mitään itselleen. Ketään ei voi pelastaa, ellei itse halua mutta aina voi yrittää. Masennuksen takia lekuriin miestä on turha yrittää, mutta pitää vähän varmistella ettei kyse ole sairaudesta.
 
vierailija
Kiitos edellisen vastauksesta, mies on vaikuttanut todella masentuneelta. Onhan se myös meidän suomalaisten kansantauti. Mitähän voin tehdä, ettei mies tosiaan tee mitään itselleen. Ketään ei voi pelastaa, ellei itse halua mutta aina voi yrittää. Masennuksen takia lekuriin miestä on turha yrittää, mutta pitää vähän varmistella ettei kyse ole sairaudesta.
Yle aamussa puhutaan lasten ahdistuksesta, jota maailmantilanne aiheuttaa.
MML:n asiantuntija neuvoi puhumaan asioista lasten kanssa. Toivottavasti sinulla ketjun aloittaja on joku henkilö, joka osaa antaa parhaiten tukea ja neuvoja. Masennuksesta olen kirjoittanut paljon netissä vuosikymmenien ajan.
Näköjään taas joku lukijani nosti ylös minua koskevan herjaketjun tällä palstalla.
Yle aamun keskustelussa toistettiin monta kertaa ettei some tee kenellekään hyvää. Parhaat neuvot sain aikoinaan oireilevan puolisoni takia ottamalla yhteyttä asiantuntijoihin. Masennus on tosiaan yleinen kansantauti, ja syyt siihen ovat monet. Yle podcastissa Anne Brunila kertoo nuoruutensa masennuksesta. Hän kertoi opiskelleensa kauppakorkeassa, ja oleensa silloin jonkin aikaa hyvin allapäin. Hän oli lukenut silloin paljon Dostojevskin kirjoja, ja yhtenä päivänä todennut, että masennus hävisi pois eikä ole sen jälkeen palannut.
Anne sanoi samaa kuin minä. Masennukseen meillä ei ole varaa. Turhissa syövereissä on joutavaa piehtaroida. Jokaisessa päivässä on paljon hyvää.
En nyt viitsi kirjoittaa viestini loppuun kulunutta neuvoa lentokoneen happinaamarista. Mukavaa keskiviikkoa.
Toivottavasti kirjoituksistani kimpaantuneet keksivät elämäänsä jotain muuta kiinnostaa kuin minun arvostelu. Ylen keskustelussa naureskellaan nettitrollien kustannuksella. Ajattelen, että suurin osa tämän palstan ilkimyksistä on botteja.
 

Yhteistyössä