K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja sen vielä lisäisin että valitettavan suuri osa niistä tuntemistani lääkäreistä on valinnut ammattinsa sen sosiaalisen statuksen perusteella. Ja tämä tosiaan tuli itselleni (ikävänä) yllätyksenä.
Lääkäreitäkin on joka lähtöön. Oon itse th-alalla ja tavannut tuhansia lääkäreitä. Jotkut osaa asiansa, mutta ovat täysin vailla sosiaalisia taitoja. Onneksi suuri osa on kuitenkin myös mukavia ihmisiä ja työkavereita. Harvasta meistä on kuitenkaan siihen ammattiin, jo pelkkä opiskelu vaatii paljon.
 
vierailija
Mitä, esimerkiksi? Mä tunnen henkilökohtaisesti useamman lääkärin, ja samoin aika monta pelkän peruskoulun käynyttä. Ja tietysti monta muuta siltä väliltä, mutta nämä otan nyt kärjistetyksi esimerkiksi. Ekoihin mahtuu aika monta ksipäätä, ja jopa yksi tyyppi joka on mun mielestä tyhmä kuin saapas. Toisiin myös, mutta sieltä löytyy myös useampi todella sivistynyt ihminen, jotka lukee paljon ja ovat hyvinkin valveutuneita. Loogisessa ajattelussa ja avoinmielisyydessä kouluttamattomat vetävät voiton 5-0.
Nyt on hämmentävä tilanne. En epäile yhtään tuota havaintoasi, mutta kun lähdin tekemään vertailua omiin piireihini työn, opintojen, harrastusten ja suvun parista, en keksi ketään, joka olisi pelkän peruskoulun käynyt. Sen kyllä voin allekirjoittaa, että koulutustason tai ammatin perusteella ei voi arvioida ihmisen loogista päättelykykyä tai suvaitsevaisuutta. Kaikista koulutustasoista löytyy ihmisiä laidasta laitaan etenkin sydämen sivistyksen suhteen.
 
vierailija
Ois mielenkiintosta tietää sun koulutus. Oon itse työskennelly monessa paikassa ja joissa on eri koulutustason ihmisiä. Kyllä mun kokemuksen mukaan korkeammin koulutetut ovat monin tavoin sivistyneempiä, analyyttisempiä, suvaitsevaisempia, osaavat katsoa maailmaa ja asioita eri kulmista jne.
Kielten kandi, mutta nykyinen työni on aivan eri saralla. Lääkäreistä kokemusta kumppanini kautta, ollaan oltu jo vuosikymmeniä yhdessä ja olen seurannut hänen uraansa yliopistoajalta. Meidän ystävä/tuttavapiiri koostuu hyvin pitkälti hänen kollegoistaan, joista kaksi oli jopa todistajina kun mentiin naimisiin, ja edelleen lukeutuvat läheisimpiin ystäviimme. Eli ihan nenäkkäin olen ollut ja syvällisiä keskusteluja käynyt monen tähän ammattikuntaan kuuluvan kanssa, yleensä työpaikan ulkopuolella jossa se oma persoona päästetään enemmän esille. Myös työni puolesta olen päässyt korkeakoulutettuja opastamaan ja mielipiteeni muodostamaan ns. koulutuksen myötä sivistyneistä, jotka eivät kyllä ole yhtään sen kummoisempia ihmisiä kuin pelkän peruskoulun käyneet tai amisjonnet.
 
vierailija
Suurin osa mustavalkoisesti ajattelevista on alemmin koulutettuja. Mitä enemmän opiskelet, sitä enemmän tiedät asioita, joista et tiedä yhtään mitään. Korkeasti koulutetut eivät esitä asioita totena, jolleivat he varmasti tiedä siitä tarpeeksi.
 
vierailija
No nyt taas kärtsää ruoditaan lipuista! En ihan tajua tätä, ymmärtääkseni tuon kirjoittaja on armenialainen, mutta hän on siellä keikalla liehuttanut Palestiinan lippua, kun on kysytty mistä yleisöä on tullut. Ja se on siis itse maasta joka on sekavassa sotatilanteessa tai ainakin laajassa poliittisessa konfliktissa Venäjän tukemana. Ja nyt se on loukkaantunut kun K ei tunnistanut Palestiinan lippua 🤔

Joo, ihmettelen kyllä minäkin jos sitä lippua ei tunnista, ja K voisi halutessaan jättää sen myös huomioimatta jos ei halua tilanteeseen puuttua. Mutta mikä hiivatin tarve on järjestää jotain näytöksiä tuonne yleisöön? Jos K kysyi mistä olette kotoisin, miksi se nosti Palestiinan lipun?
 
vierailija
No nyt taas kärtsää ruoditaan lipuista! En ihan tajua tätä, ymmärtääkseni tuon kirjoittaja on armenialainen, mutta hän on siellä keikalla liehuttanut Palestiinan lippua, kun on kysytty mistä yleisöä on tullut. Ja se on siis itse maasta joka on sekavassa sotatilanteessa tai ainakin laajassa poliittisessa konfliktissa Venäjän tukemana. Ja nyt se on loukkaantunut kun K ei tunnistanut Palestiinan lippua

Joo, ihmettelen kyllä minäkin jos sitä lippua ei tunnista, ja K voisi halutessaan jättää sen myös huomioimatta jos ei halua tilanteeseen puuttua. Mutta mikä hiivatin tarve on järjestää jotain näytöksiä tuonne yleisöön? Jos K kysyi mistä olette kotoisin, miksi se nosti Palestiinan lipun?
Ei oo K katsonut näköjään uutisia vuosiin. Palestiinan lippuun kyllä törmää päivittäin, jos vähääkään uutisia seuraa. Mutta eihän uutiset monia alemmin koulutettuja kiinnosta.
 
vierailija
Meidän työpaikalla melkein kellään korkeakoulutetuilla ei ole sydämen sivistystä yhtään. He ovat hakeutuneet siihen koulutukseen pelkän statuksen vuoksi. Koulutus ei tee kenestäkään meistä ns. parempaa ihmistä. Tietoa koulutetuilla on enemmän, mutta tiedon määrästä huolimatta voit käyttäytyä kuin täys asshole.
 
vierailija
No nyt taas kärtsää ruoditaan lipuista! En ihan tajua tätä, ymmärtääkseni tuon kirjoittaja on armenialainen, mutta hän on siellä keikalla liehuttanut Palestiinan lippua, kun on kysytty mistä yleisöä on tullut. Ja se on siis itse maasta joka on sekavassa sotatilanteessa tai ainakin laajassa poliittisessa konfliktissa Venäjän tukemana. Ja nyt se on loukkaantunut kun K ei tunnistanut Palestiinan lippua

Joo, ihmettelen kyllä minäkin jos sitä lippua ei tunnista, ja K voisi halutessaan jättää sen myös huomioimatta jos ei halua tilanteeseen puuttua. Mutta mikä hiivatin tarve on järjestää jotain näytöksiä tuonne yleisöön? Jos K kysyi mistä olette kotoisin, miksi se nosti Palestiinan lipun?
Parempi olisi että opettelisi tunnistamaan sen lipun ja jättäisi tulevaisuudessa täysin huomiotta.
 
vierailija
Parempi olisi että opettelisi tunnistamaan sen lipun ja jättäisi tulevaisuudessa täysin huomiotta.
Se ukrainan lippu meni vielä sillä että selvästi k sekoitti sen ruotsin lippuun, mutta mitä hittoa?? En oikein usko että nyt on sekoitettu Sudanin lippuun 😂 Tosin sielläkin ois katastrofi käynnissä, pitäisi sekin osata jättää sikseen. Mutta oikeasti, miten voi olla ettei muka tunnistaisi Palestiinan lippua?

Ja joo, en kyllä tajua tuon kirjoittajan motiiveja ollenkaan. Jos se tietää ettei k ole ollenkaan poliittinen, miksi se menee hakemaan siltä poliittista kannanottoa? Eikö se jo tiedä ettei sellaista tule?
 
vierailija
Meidän työpaikalla melkein kellään korkeakoulutetuilla ei ole sydämen sivistystä yhtään. He ovat hakeutuneet siihen koulutukseen pelkän statuksen vuoksi. Koulutus ei tee kenestäkään meistä ns. parempaa ihmistä. Tietoa koulutetuilla on enemmän, mutta tiedon määrästä huolimatta voit käyttäytyä kuin täys asshole.
Onhan täällä sanottukin jo monesti, ettei koulutus kenestäkään parempaa ihmistä tee. Mutta ei voi myöskään sanoa, ettei koulutus kerro mitään ihmisestä. Kertoo se vähintään sen, että onko sulla lukupäätä vai ei. Harva tyytyy paskaduuniin, jos rahkeita on enempäänkin.
 
vierailija
Tuo lausuntojen vaatiminen fanituksen kohteilta on musta outo ilmiö, kun sillä ei saavuteta mitään, sanoipa se artisti siellä lavalla asiasta jotain tai ei. Asiaan on yritetty enemmän tai vähemmän saada sopua poliittisin keinoin vuosikaudet ja tilanne on edelleen se mikä on. Sille ei joku artisti voi yhtään mitään. Eikä K tai muutkaan artistit tarvitse niitä faneja, jotka ovat vaatimassa kaikenlaista, mikä ei heidän uraansa mitenkään liity.
 
vierailija
Tuo lausuntojen vaatiminen fanituksen kohteilta on musta outo ilmiö, kun sillä ei saavuteta mitään, sanoipa se artisti siellä lavalla asiasta jotain tai ei. Asiaan on yritetty enemmän tai vähemmän saada sopua poliittisin keinoin vuosikaudet ja tilanne on edelleen se mikä on. Sille ei joku artisti voi yhtään mitään. Eikä K tai muutkaan artistit tarvitse niitä faneja, jotka ovat vaatimassa kaikenlaista, mikä ei heidän uraansa mitenkään liity.
Oishan toi lippu pitänyt tunnistaa ja jättää noteeraamatta, jos ei halua ottaa kantaa asiaan. Sanoihan K itsekin sen, että on tyhmä, ja sen hän myös tietämättömyydellään todisti.
 
vierailija
Se ukrainan lippu meni vielä sillä että selvästi k sekoitti sen ruotsin lippuun, mutta mitä hittoa?? En oikein usko että nyt on sekoitettu Sudanin lippuun 😂 Tosin sielläkin ois katastrofi käynnissä, pitäisi sekin osata jättää sikseen. Mutta oikeasti, miten voi olla ettei muka tunnistaisi Palestiinan lippua?

Ja joo, en kyllä tajua tuon kirjoittajan motiiveja ollenkaan. Jos se tietää ettei k ole ollenkaan poliittinen, miksi se menee hakemaan siltä poliittista kannanottoa? Eikö se jo tiedä ettei sellaista tule?
Joku taisi jossain kirjoittaa että lavalta katsottuna ne liput ei näytä just siltä kuin pitäisi kun K valot heijastaa vihreätä ja muutenkin on pimeää. En tiedä oisko tuossakin selitystä. Miten hyvin sieltä yleisöstä näkyy lavalle päin ne liput tai niiden värit?

Ei tuon kyseisen lipun tuonnilla ole muuta merkitystä kuin päästä valittamaan asiasta jälkeenpäin ja hakea sillä jotain muilta (anti)faneilta. twitteristeiltä jne. Mitä niin sitä en ymmärrä.
 

Yhteistyössä